Ahoj všem,
rád bych se s vámi podělil o příběh z kterého nakonec vypadla jak z kožichu tahle červená bleška
Konkrétně se jedná o modelový rok 1990 1.6 85kw s najetými 133t.
Když to vezmu od začátku, tak před hoodně lety bylo vlastně vůbec mé první auto, NISSAN SUNNY GTI a tam pravděpodobně vzniklo to Japonský kouzelný pouto. I když tedy po prodeji Nissana už mě ovládla jen jedna značka aut a to Renault a konkrétněji ty ostré z divize Renault sport ( měl jsem postupně asi všechny
) Během té doby jsem 3x měl i na kratší chvíle MX-5 (NB 1.6 , NB 1.8 , NA 1.6) a tak nějak poslední rok opět hlodal červík MX5 znovu
Poučenej z předchozích chyb a celkovému časovému vytížení, připadal v úvahu už jen hotovej "porenovační" stav. A tak po dlouhém váhání a spekulování, jak u 18letý nerozhodný puberťačky, kdy jeden měsíc už byla na spadnutí i ND pak zase NBFl se prostě ze dne na den objevila ona
A teď začíná ten sen jak z nenatočenýho dílu bazaru Monte Karlo..
Jeden Německej dealer Mazda ji inzerovalna na MOBILE, kde sliboval skvělej technickej stav,nebouraná, žádná koroze a čerstvě po velkém servise..
Z další komunikace vyplynulo, že ji v roce 1990 prodali jednomu pánovi (ročník 37) který letos umřel a jeho žena jim Mazdu dovezla zpět.
Za 2 dny už díky kamarádovi stála před barákem (dovoz by byl příběh na další A4
)
Po dovozu jsem chodil asi 30minut beze slova kolem ní a jen se šklebil. Sliby z inzerátu se naplnili, má nádhernej původní červenej lak, bez změny odstínu a po nějakém detailingu půjde ještě o třídu výš. Spodek i jednotlivý části podvozku jsou v super stavu bez koroze. Muselo být určitě garážované a jezdit jen letní sezónu. Interiér je hezkej, zachovalej a strašně se mi líbí ten origo MOMO Mazda volant. Po usednutí a nastartování na mě úplně dejchnuli ty 90" a ujištění, že tohle byla pro mě ta správná volba. Bonus je i pečlivě vedená servisní knížka s olejovým intervalem 10.000km. Poslední servis byl začátkem měsíce před prodejem s všemi náplněmi, rozvodama a pneu za 1100E uff.
Samozřejmě má i nějaký svý mušky (ošoupaná bočnice sedačky řidiče, nefunkční rádio a pár malejch škrábanečků,horší přední brzdy)
Celkově předčila moje očekávání, přecijen jí je 28let a fakt mam radost, protože s tímhle mě bude bavit si hrát...
V plánu tedy je doladit detaily a pokračovat v nastaveném provozním režimu.
Ještě mohla zůstat DE RZ MA-MX0505 a bylo by to dokonalý
Kdo to dočetl až sem,má můj obdiv koukám,že jsem se trošku rozepsal..
Takže MX-5 rulezz