Měsíc utekl jako voda a v garáži jsem toho moc nestihl, nicméně něco málo ano.
Byl jsem zvědavý na ty MeisterR, tak jsem shodil a prodal B6 s Mazdaspeed pružinami a nahodil MeisterR.
Je dost zajímavé vidět jeden vedle druhého, zvlášť, když je dost zašroubované tělo tlumiče v patce. Menší průměr pružiny a znatelně kratší tlumič, v tomhle případě o 5 cm. Pak jsem ho asi o centimetr a půl vyšrouboval nahoru a dostal se na 25mm závitov limit.
Na autě se jenom lesknou, jen by to už chtělo nasadit nové nápravy, ať je to pěkné všechno
Tady původní výška
A nová výška. Zadek je na maximální výšce, předek zdaleka ne. Pak jsem předek ještě zvyšoval a aktuálně mám předek cca stejně vysoko jako zadek. Ještě si s tím ale trošku musím pohrát, zadek i předek chci o malinko níž.
Nicméně můžu po třech letech hrdě oznámit, že offroad packet je pryč
Jestli mezi sériovým podvozkem a Bilsteiny je rozdíl třídy, mezi Bilsteiny a Meisterem je rozdíl asi tří tříd. Nastavitelnost tuhosti funguje lépe, než by leckdo čekal, a podvozek je to krásně příjemný a univerzální - ale přitom už mnohem ostřejší než Bilsteiny, byť na měkká nastavení stejně pohodlný, ne-li více, výhoda menších náklonů je ale i při měkkém nastavení na straně Meisteru. Snad bych si jen dokázal představit ještě delší horní uložení, na hodně agresivních nerovnostech dokáže jít nepříjemně do dorazů. Proto jsem skončil na nastavení 10/12 (počet cvaků od nejtvrdšího vepředu/vzadu), abych se tvrdým ranám do dorazů vyhnul. A na tohle nastavení to už tak pohodlný podvozek není. Přítelka si ale prý ničeho nevšimla
Další zářijový víkend jsem narychlo "slepil" motor.
Práce kvapná, hovno platná.
Při nasazování olejového čerpadla mi vypadnul o-kroužek na vyústění olejové pumpy. Naštěstí jsem si toho všiml, vana už ale byla na motoru. Takže jsem motor zase rozlepil, znovu očistil dosedací plochy a čeká mě to ještě jednou.
Jinak rozměr onoho o-kroužku je 3mm tloušťka, 14mm vnitřní průměr. V Mazdě za něj chtějí asi 150 Kč, v krámě 3 Kč.
Příště budu aspoň lepit v klidu a dám tam o trochu méně silikonu...
A nápravy už dlouho čekají na nějakou akci, takže jsem se skorotchánem zapojil starou truhlářskou hoblici do akce a dali jsme se do lisování. Čtyřma rukama a dvěma šroubováky na usměrnění to šlo docela dobře, ani nebylo třeba silentbloky půlit.
No a protože dobrým nabídkám se neříká ne, tak jsem si minulý týden koupil zimní daily driver. 1.8 TSI 132 kW/180 hp, 99k najeto, vepředu xenony + LED, vzadu LED světla, 1. majitel, pouze autorizovaný servis, komplet historie auta, elegance výbava, vyhřívané sedačky, dvouzónová auto klima, vyhřívané čelní sklo, sedačky...
Největší rozdíl oproti MX-5 je v tom, že motor je sotva slyšet, auto jede už od nějakých 1300 otáček a zrychluje absolutně v klidu, nenásilně, ale přitom to pálí jako blázen.
Jako jsem měl ze začátku v Mazdě při 80 km/h pocit, že jedu minimálně 120, tady jedu 120 a mám pocit, že jedu sotva 80. Ale to jsem od tohohle auta přesně chtěl. V první zatáčce pak člověk pozná, že nesedí v MX-5. Ale to je taky v pořádku.
A v sobotu jsem se přehoupl do začátku druhé stovky tisíc