Menší report z poslední opravy / úpravy.
Za posledních 14 dní můj opravářský um prodělal naprostý Boom a stoupl strmě rovnou o 5 levelů. Jedná se o naprosto obyčejnou věc, ale když máte obě ruce hooodně levý, není to tak snadné.
Loni jsem okoluk montáž reroute u kamaráda, brnkačka. Tak jsem hodil auto k nám do firmy na dílnu a jal se vše rozchodit. Rozebírání pohoda, žádný zatuhlý šrouby, dokonce i práce za motorem šla nad očekávání. Všechno odstrojeno během Soboty. V Neděli přijel kamarád, že to dáme dohromady. Začaly jsme tím, že jsme ztrhly závit na "reroute domečku" který rozvádí vodu do chlazení a topení a tím jsme zároveň skončily... Ok, auto muselo stát týden venku, takže zrovna z těch deseti suchých měsíců musely přijít tři deštivé dny a vítr.
V týdnu se povedlo opravit závit a dnes jsem se dostal k autu znovu. Opatrně jsem vše poskládal, nasadil hadice, poutahoval, nalil vodu. Chvíli dobré a najednou ze všech spojů za motorem hotový vodotrysk. Objednaná hadice byla průměr 32mm, podle chladiče, ale reroute je dělaný na 30mm hadici, tak nám to trochu netěsnilo. Naštěstí jsem měl i menší hadici, pouze klasickou neohebnou, která ale vyřešila problém mezi "domečkem" a termostatem (jsou za motorem odděleně). Přechod z reroute na větší hadici jsem udělal znovu, lépe a pro jistotu neskutečně dotáhl. Vše na místě, voda podruhé a......... nic neteče!
Parádička, zapojit kabeláž, vše zkontrolovat a nastal čas odvzdušnit. Začátek odvzdušňování cca 12:00. Odvzdušňování pokus č. 947 někdy kolem 16:00 stále neúspěšný. Kolem páté balím věci, nosím do druhého auta, mezi tím volám nouzovky kamarádovy, kde dělám chybu, ale na nic nemůžeme přijít. Věci uklizené, poslední pokus, párkrát si to krkne a konečně se valí teplá voda do chladiče. Nemám tušení jak a proč, ale najednou to jde. Celý radostný, vyndavám auto, že ho zkusím projet. Auto má divný zvuk, nejde do otáček, kousek popojíždím, vůbec to netáhne, prdí to. Rychle zpět do dílny, zastavím a všude kouř, jak kdyby hořelo. Zatímco narychlo studuju manuál hasičáku, lezu do jámy pod auto. Naštěstí nic nehoří, ale katalizátor je celý rudý a kolem se valí kouř. Určitě nic co by mu prospělo. Hledám kde je chyba a hle, nějaký blb nezapojil jeden konektor do cívek.
Konektor vracím na místo, vytlačím auto na plac - kdyby chtělo hořet ať nebere nic okolo - a startuju. Konečně vše jak má být. Rychlá projížďka, pravděpodobně jsem nic nezničil, voda nevaří, auto už "nehoří" a ještě mi přijde že jede jak z praku, asi tou radostí. Když to shrnu, práce na dvě hodiny mě stála dva dny, málem jsem zapálil auto a je udělaná pouze polovina chlazení. Každopádně mám z toho dobrý pocit a jakmile dorazí chybějící díl, zapojím olej a vše by mělo šlapat. Doufám, že už to půjde lépe a bez překvápek.