bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 04 pro 2017, 02:11

Tak poslušně hlásím, že diff je už cca měsíc na autě. Jenom jsem se nějak nedostal k tomu to sem sepsat a protože jsou dotazy jak to dopadlo, tak to musím napravit!

Akce diferenciál proběhla ve více vlnách. Nejprve bylo nutné samotnou vložku rozebrat, strhnout otřepy, zaleštit plochy a vyměnit konické podložky. To se všechno obešlo bez větších problémů, jenom je bohužel znát, že se jedná o opravdu levný kus hardware. Ve stěnách je sem tam bublinka z nedokonalosti lití a kolík zajišťující polohu obou půlek byl tak hrozně vedle, že jsem ho tam raději nedával.

Obrázek

Dalším krokem bylo nasazení ložisek diferenciálu. Podle servisního návodu a zdravého rozumu by člověk použil lis, a ložiska prostě nalisoval. Bohužel, naše dílna takovým kusem vybavení nedisponuje a proto jsme se museli uchýlit k fyzikální cestě a použít tepelnou roztažnost. Diferenciál putoval do mrazáku na -20 stupňů (kde byl asi týden :D ), ložiska jsem hodil na půl hodinky do trouby na 150. Po vyndání na sebe oba díly šly krásně suvně, než se teploty vyrovnaly a ložiska "zatuhla" na svém místě. Pokud budete mít někdy příležitost zkusit si něco takového, jenom doporučuju :-).

Třetím a finálním krokem byla demontáž starého diffu z auta (což šlo celkem dobře, až na zatuhlé šrouby spodních ramen), jeho rozborka, demontáž staré vložky a montáž nové. Bohužel, to byl přesně ten krok, kde se ukázala nekvalita levné čínské produkce. Před montáží kola stálého převodu jsem zkusil diff vzít, vložit do držáku a změřit hodinkami odchylku v závislosti na otáčení. A byl jsem zděšen - starý opendiff měl odchylku téměř neměřitelnou (pod setinu mm), tenhle nový měl víc jak desetinu! Bylo jasné, že je něco špatně, takhle by se vůli v ozubení opravdu rozumně nastavit nepovedlo. Zkusil jsem tedy vložku znovu rozebrat, ještě jednou pořádně srazit hrany na ploše spojující obě půlky a všechno znova složit. Padla na to skoro celá malá lahvička Loctite, ale nakonec to dopadlo lépe - výsledný rozkmit byl asi 4 setiny milimetru. To už jsem si řekl, že lepší to nebude, namontoval jsem proto kolo stálého převodu a diff uložil do skříně. Nastavení zubové vůle (hodinkama kolmo na zub) a předpětí ložisek (mikrometrem) pak už byla relativně hračka. Zkusil jsem i otisk na barvu - tam se ukázala zmiňovaná nepřesnost, ale protože otisk ani jednou nevycestoval až na kraj zubu (jenom se lehce posouval od středu), tak jsem to nechal být...

Obrázek

A jak to po těch všech trablech funguje? Jedním slovem výborně! I přes hrůznou kvalitu a hrozné vymezení vůlí to nijak nehučí, zato samosvorný účinek je fakt znát. V utažené zatáčce na jedničku/dvojku to dělá neskutečný rozdíl, stejně tak při prokluzu kol na mokru - drift se daleko lépe ovládá. Takže dokud se to nerozžvejká (snad ne :P ), tak za mě velká spokojenost. Výsledná celková cena úpravy byla 9100 kč - cca 6500 stál samotný diferenciál, 1000 kč pak opravná sada (nové podložky předpětí), zbytek padnul za ložiska, olej, loctite a další spotřebák.
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 14 lis 2018, 20:49

Hrozně to tu zanedbávám, tak alespoň drobný rychlý report z proběhlé sezóny. Celý rok MXka prakticky jenom jezdila. Od jara do podzimu jsem nalítal krásných 5000 km, což na to, že auto používám jen jako víkendovku a nejel jsem nikam dál, není úplně špatné skóre.
Za celou dobu došlo pouze k jedné závadě. Když jsem si v září prošťuchoval kanálek ze střechy, všiml podivného chodu drátu trubkou na levé straně. Po prošťouchnutí odtokových děr v prahu na mě navíc vyteklo půl litru vody, což mě k rok a půl staré opravě prahů dost znepokojilo. Zkusil jsem tedy zespodu lehce zatáhnout za hadičku vedoucí z karoserie a moje obava se potvrdila - bez problémů mi vyklouzla z ruky. Po rychlé konzultaci na Facebooku (díky Písečnýmuži!) bylo rozhodnuto - aby se hadička nasadila zpět, je potřeba sundat střechu. Po překonání chvilkové srdeční slabosti se teda šlo na věc. Díkybohu je celý proces sundání střechy (i s rámem) vcelku bezbolestný. Jediná věc, se kterou byl problém, je původní plastový rainrail. I přes mnohá upozornění o jeho křehkosti se mi ho povedlo na třech místech nalomit. Podle rad jsem ho teda zalepil páskou, ale po opravě trubiček (přilepil jsem je k miskám Mamutem) , zpětné montáži střechy a testu zahradní hadicí jsem zjistil, že pár kapek protéká. No, nedá se svítit, až se odhodlám a koupím nový rainrail z ILu, půjde střecha dolu ještě jednou...

Aktuálně už MXka stojí umytá, vysátá a zazimovaná v garáži. A abych v zimě netrpěl nedostatkem petrolheadství, koupil jsem si ještě jeden krám od Mazdy, jasnej winter-car :D (ta f-šmoulí-modři)
Obrázek
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod Renee » 14 lis 2018, 21:06

Tyjo tos musel něco udělat špatně nebo máš strašnou smůlu, můj rainrail je jak řešeto a drží ho pohromadě víceméně jenom duct tape a neprotéká mi nic. Máš to správně nasazený a zastrkaný za ten límec vzadu?

Jinak k RX8 gratuluju, to bych taky jednou chtěl jako rodinný vůz. A ještě dobrá volba barvy, všechny ty mdlé černé a stříbrné jsou pěkná nuda :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 14 lis 2018, 21:25

Renee: No je možný, že jsem toho duct-tape dal prostě jen málo :D

Jinak barva RX-8 je spíš znouzecnost. Koupil jsem to v bílé folii, která se trhala a když jsem jí sloupnul celou, tak se ukázalo že auto je stříbrné s masivními fleky plniče a kitu. Takže jiná možnost než přestříkat to nebyla. No a když už jsem tak stál u stojanu Montany, tak přeci nevyberu nějakou barvu kterou má každej :D
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod Robo96 » 15 lis 2018, 09:37

kolko plechovek si minul? :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 15 lis 2018, 09:54

Robo96 píše:kolko plechovek si minul? :D


No, koupil jsem jich 12, padlo jich na to asi 7-8. :D Jinak nemysli si, ten montana-lak z blízka nevypadá moc dobře a na normální auto bych ho nikdy nedal. Ale vzhledem k tomu, jak pomlácená všude ta RXka je, tak jsem si řekl, že tady už tím není co zkazit :)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Předchozí

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 50 návštevníků