Zdravím všetkých milovníkov ľahkej váhy a vetra vo vlasoch, ja som ťažká a vlasov je už pomenej
Po 1,5 roku vlastníctva Miazgy je už načase aby som ju predstavil.
Cesta k nej bola náročná a tŕnistá...ale nie, kiežby
...bola rýchla a nepremyslená.
Obávanému aktu kúpy predchádzal krátkodobý zážitok v kamošovej poface NB 1.6 a dlhoročná choroba s názvom bazarový snílek (termín prepožičaný od Autíčkara, dúfam že sa nenahnevá).
Doposiaľ som mal skúsenosť len s predným náhonom, ale zato s tými najpovolanejšími v podobe Clia 3. generácie v prevedení RS Cup a Mégane 3. generácie v prevedení RS Cup - S.
Aj tak som ihneď podľahol túžbe vlastniť ľahký a vyvážený roadster z obdobia 90-tých rokov vyznávajúci Japonskú filozofiu "džinba itaj".
To je tak, keď krátkodobý úlet zamotá hlavu.
Pôvodne bol zámer zohnať lacnejšiu NA (mrkačky ma očarili) v pôvodnom stave bez korózie za nižšiu cenu...dobrý vtip že
- stále mám Mégane, a aj keď som si to nepriznával, tušil som, že príde vytriezvenie a vlastníctvo sa môže rýchlo zmeniť na kúpu vstupenky do komunity zarmútených predajcov na autobazar / bazos portáloch čakajúcich na spásu.
No táto myšlienka stále ostáva zaprášená niekde v rohu ľavej hemisféry mozgu.
Nakoniec som kúpu unáhlil (som slabý kus a po rokoch prezerania autobazar / bazos som ten nátlak nevydržal) a behom dvoch týždňov svoju neukojenú túžbu vlastniť Mx-5 vyriešil krátkym procesom, a to kúpou modrej NA s notoricky známou motorizáciou 1,6 s ohromujúcim výkonom 66 kW so 158 000 km na tacháči v malebnej obci neďaleko Slovakiaringu - asi osud
V SR už bola nejaký ten rôčik, takže sa nejednalo o čerstvý dovoz a podobne.
Tak som si konečne vyskúšal ten zvláštny pocit plný strachu, adrenalínu a bezmocnosti čo bude po kúpe nasledovať
Výbava:
- hrdzavé lemy
- dorábané LED-kové denné svietenie a húkajúce kombo central + alarm...ďalej toto kombo radšej nepoužívam
- 15-stky určené pre verziu ´96 M Edition
- el. okná!!!
- strecha bola podľa majiteľa menená 2r dozadu
- dobový koncový tlmič Sebring
- znížené pružiny Eibach na sériových tlmičoch - na býkovi som zatiaľ nejazdil, ale myslím že by to mohlo byť niečo podobné
Po kúpe nasledoval "pravidelný" servis a opravy v podobe:
- motorový olej Motul s viskozitou 10w60 (po odporúčaní kamošom mechanikom)
- rozvody tuším že zn. INA - veru druhovýroba
- nové sériové tlmiče s manžetami a pružiny značky KYB - veru druhovýroba
- oprava hrdzavých lemov a to kúpou nových blatníkov, ich výmenou a následným lakovaním a vystriekaním dutín
- zánovné predné kotúče a platničky zn. Meyle, ktoré ostali po kamošovej NB 1.6 - veru druhovýroba
Plány:
- olej motorový Valvoline 5w 50
- olej v prevodovke Valvoline
- už nachystaný 320mm volant Momo - neviem či ho namontovať a "przniť" sériový stav
- už nachystaný Rollbar od Skidnation - neviem či ho namontovať a "przniť" sériový stav
- ak sa zacnem vozit tak Hawky HP+ s opletanými hadicami - pre doterajšie potreby zbytočné
- aktuálne nahodené orig. disky Daisy s Ns2R 185/60 14 - premýšľam, že kúpim nové bežnejšie pneu na 15tky, kedže jazdím viac menej výlety - uvidíme
- Renovo kúra pre striešku
S autom som zatiaľ podnikol pár výletov a "lietal" v okolí Pezinskej Baby a na Záhorí. S Méganom je už tempo na okreske docela moc, takže na toto Miazga slúži dokonale.
S Méganom už mám za sebou zopár slalomov, a keď tak premýšľam s Miazgou by to bolo asi zábavnejšie - ako slepý povedal, uvidíme.
Takže varovanie pre všetkých, nikdy si nezačínajte s bazárovými portálmi vypĺňať voľné chvíle, prípadne si túto činnosť do svojho mozgu zapísať pod kódovým označením Relax. A keď už ste v tom čertovom kole, nepresviedčajte samého seba o potrebe vlastniť dané auto. To je ale asi v tejto komunite zbytočné, tak si tieto naše slabosti teda užívajme aj naďalej
Myslím, že by som tento rok mohol zavítať na nejaký ten pojazd, viem že na Babu už vás zopár chodí.
Tak na záver len toľko, že:
Do zmazdenia priatelia!