od Tomin » 04 úno 2019, 00:36
Tuleň: Co čekat od svoru? Kdyby ses ptal co nečekat, tak by se to dalo shrnout odpovědí, že žádné zázraky. Takhle to je těžký, protože je to pocitová záležitost. Je to dojem, jako by zadní kola byla říditelná a zatáčely stejně jako přední. Takový malý drift, ale s plnou přilnavostí kol. To, jak auto fantasticky zatáčí, prostě nejde vysvětli jen sportovním podvozkem, nízkou hmotností a krátkým rozvorem. V tom prostě musí být zakopán samosvor. Jenže je tu pár ALE. Aby špéra špérovala, musí se k tomu přinutit. A to jen a pouze správně nadávkovaným výkonem motoru, který musí překonat sílu která k němu putuje z asfaltu přes obě zadní kola. V opačném případě svor ochotu zatáčet ubírá. A i když se soukolí aktivně roztáčí, neznamená to že se svorný účinek vždycky dostaví. Většinu zatáček takhle projedu, aniž bych ten efekt postřehl. Buďto jsou zatáčky rychlé a jede se v nich na vyšší kvalty, kdy motor přenáší míň výkonu. A nebo naopak prudké zalamováky, kdy se to se sílou snadno přežene a zadek se už utrhne. Takže na svornost musí být i správný prostor. Nejvíc je to cítit ve městě při odbočování z ulice do ulice, nebo při rozjíždění z téčkových křižovatek. A je jedno jestli vlevo nebo vpravo. Jenže tohle je dost nebezpečný. Že v té rychlosti něco nebo někoho přehlídnu dost citelně hrozí.
Tak je vlastně otázkou, jestli je špéra lepší sluha nebo pán.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!