Kecka - NBfl 1.8 VVT
Zjistil jsem, že zapomínám... tak si to tu napíšu a snad to story nějakému nově příchozímu pomůže.
Emykspjetku na starý kolena jsem si vysnil už dávno, ale nějak jsem zatím nikdy žádný auto nepotřeboval vlastnit. Až vážnější zdravotní zaškobrtnutí po 40co mě nakoplo koupit si první auto v životě - prostě jsem si uvědomil, že ty starý kolena už jsou možná tu.
iCabrio -
http://www.icabrio.cz. Tečka. Jestli někdo má dilemata o tom, jestli je Miata pro něj, stavte se za Adamem a jeho tátou. Jeden (k**va deštivý, dubnový!) víkend v Českém Švýcarsku s Tiou a bylo jasno!
Představa o rozpočtu max. 120k Kč, vč. cca 20-30k na prvotní servis/opravy, je myslím docela průměrná u nováčků; obavy o praktičnost, velikost kufru a tak dál už ne - viz iCabrio (fakt jako, zkuste si to).
Po několika prohlídkách aut inzerovaných všude možně, jsem rozhodl, že auto chci od někoho tady z fóra. Neměl jsem na 160k leštěnku "zaručeně bez rzi." David M8 v tu chvíli přivezl z Německa tuhle smutnou chudinku - z Prahy do Jablonce je to docela štreka, ale jeli jsme to omrknout.
David byl super, nic neskrýval, neokecával - mrholilo, bylo sychravo - stejně jsme vlezli pod auto a narovinu ukazoval rez a budoucí problémy. Né vždycky nám bylo úplně zjevné kde se předchozí majitel pokoušel o "opravy", ale M8 nám to prostě naservíroval, jak to bylo. Hodně kosmetických problémů vč. prasklého čelního skla, pokročilé rzi a místy špatného laku, ale mechanicky a elektricky se všechno zdálo cajk, střecha OK, interiér bezva, až na chybějící rádio... Domů jsme jeli s hlavou jak balón. Tak trochu zklamání, že asi další vrak, ale na druhou stranu tentokrát ne-načančanej...
Vyhrály faktory: NBfl, 1.8l VVT, nájezd 110k km, pocit z Davida, docela dost servisní dokumentace (která potvrzovala nízký nájezd a nějakou dávnou péči), rozumná cena, kerá se nechávala v rozpočtu něco víc do budoucna (já najiva
) a R15 kola na slušných zimákach (byl skoro říjen!).
Naopak vytěsněny byly veškeré myšlenky na: rezavé zadní podběhy a prahy a asi dveře, načaté nosníky chladiče, docela hnusný letní R16 kola se sjetýma gumama, zjevně opravovaný přední blatník, vyměněné levé světlo a chybějící audio.
Za pár dní jsme pro škaredku jeli. M8 za nás vyřídil nové sklo, evidenčku a čerstvý olej Valvoline. K**va, jak já si tu cestu z Jablonce užíval!!!!
Happy beginning