Janota - 1.8 NBFL black

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 10:26

Tak jsem se loni na podzim rozhodl, že nastal čas si po třech letech opět pořídit MX-5. Dlouho jsme nepátrali, chtěl jsem auto ideálně z fóra, už nějak oservisované, ne čerstvý dovoz. Zmobilizoval jsem kamaráda Libora Okénka, sbalili jsme budík na měření tlaků a vyrazili na lov. První prohlídka totálně shnilé anniversary nedopadla, na druhý pokus jsme pořídili od zdejšího člena Vlastika tuto černou NBfl, původně dovezenou Davidem Márinkou. Nejhorší barva na kabrio, ale na tu to nejezdí…
Jelikož jsem v roce 2015 strávil s NB hezkých 8 měsíců, tak jsem měl i nějak představu o tom co chci a jak s autem dál naložím…

Nudná fakta:
1.8 VVT 107kW
5kvalt + torsen
175k najeto
Sportive brzdy
Brilliant black
Ulter duplex
Ex - viewtopic.php?f=19&t=3771

dovoz_1.jpg

dovoz_2.jpg

dovoz_3.jpg

dovoz.jpg


Jinak co dodat k autu - plně sériový stav, až na nějaké chromové doplňky a rámečky v interiéru, které jsem postupně nahradil černými. Nosič v víka kufru jsem uskladnil doma, jezdit s tím nechci, ale prodávat to asi taky ne, třeba se na dovču bude hodit. Při parkování vedle jiné MX-5 jsem vyzkoumal větší brzdy a je to tak,jsou to 270mm předek a 276mm zadek ze Sportivky, což mi udělalo radost.
Černá barva je průser, nedá se to udržet čisté, praží do toho slunce, ale co se dá dělat, alespoň to narozdíl od ex zlaté zapadne v šedi parkoviště. Auto je velmi měkké a pohodlné, podvozek i tlumiče jsou v dobrém stavu. Co se týče klasické koroze, mám flíček na víku kufru se kterým už moc dělat nejde a bude třeba udělat nosníky (klasika).
Naposledy upravil janota dne 30 dub 2019, 11:06, celkově upraveno 2
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 10:37

Auto po koupi putovalo do AutoČako, kde David měl skladem rollbary od Sauberera. Původně jsem ho chtěl do červené barvy, ale když mi řekl, že jeden černě lakovaný je skladem a připravený k montáži, tak se mi to rozleželo, že stejně nemá cenu s rollbarem provokovat víc, než je nutné...Montáž se protáhla na 3 týdny kvůli nemocem, ale podařilo se. Mazda vystřídala asi 3 garáže během zimy u známých, než se mi v lednu povedlo sehnat parkovací stání asi 10 minut od domu, kam se přemístila na zbytek zimy. Místo velké i na trojkového superba, takže tam mám aspoň dost místa na jiné hračky :)

garaz_1.jpg

garaz_2.jpg

garaz_3.jpg


Zimní roupy dolehly i na mě, tak jsem začal pomalu nakupovat.

sedacka.jpg

Sedačka bimarco i s pojezdem do MX-5 a čtyřbodem Sabelt, Catchtank od Bedřicha Půžy z FB, ještě GT2i volant od kámoše a magnetický držák na telefon s bezdrátovým dobíjením, který se mi doteď nepovedlo nikam umístit.

meister_1.jpg

Mírně jetý MeisterR Zeta CRD od Tomáše (TeeJay).

b_ds2500.jpg
b_hel.jpg

Ferodo DS2500 směs, na foto v porovnání s DS2500 na 1.6 (kamaráda), Hel performance brzdové hadice

Sorry za křivé fotky, po rozkliknutí se zobrazují normálně, zkoušel jsem otáčet, ale fórum to nezajímá..
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 10:49

V mazdě jsem měl vždy problém s koleny a volantem, takže sériový volant s airbagem jsem uklidil do skříně a objednal od Sparco nábu a posléze i volant 330mm (R330 Champion), 65mm odsazení. Nakonec jsem přidal i 50mm mezikus z Aliexpressu, ale to už je overkill a budu shánět menší.

s_naba.jpg
s_naba_1.jpg
s_naba_2.jpg
s_volant.jpg
s_volant_1.jpg


A došlo i na montáž sedačky u Ludwy v BM Motors.
sedacka_1.jpg

IMG_1972.jpg


Bohužel jsem si pár dní před tím nešikovně natrhl vazy v kotníku a stal jsem se na měsíc nemobilní, tak jsem z auta nic moc neměl. Jasně, na tajňačku jsem s tím přejel do servisu, ale nemohl jsem riskovat krizový brždění s pravou nohou v ortéze... Jinak sedačky ve voze byly hezké, přečalouněné nbfl sesle s opraveným polstrováním, které určitě nechci dávat pryč, naštěstí se ji povedlo naložit a uskladnit v garáži. Celkově veškeré vyndané díly z vozu si nechávám, abych jej mohl kdyžtak uvést do sériového stavu v případě prodeje.

Pořídil jsem budík na teplotu oleje od Depo Racing a nakonec se prozatím rozhodl pro montáž na výpušťák olejové vany. Vím, že to není úplně vypovídající měření, ale zatím jsem nevybral optimální setup chladiče oleje z hlediska ceny a kvality komponentů. Uvažuju od sendviči od Mocalu s úpravou na čidlo.
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod Renee » 30 dub 2019, 12:08

Jagy (jedetoshop) mi nacenil chlazení oleje na cca 5500 - chladič, hadice a sendvič s termostatem od Mocalu. S tím že když se mu dá info o závitu tak do toho sendviče umí připravit vstup na senzor pro budík. Mají nějakou asi osvědčenou sadu co už montovali, 19řadý chladič. Ptal jsem se pak ještě Muzzyho, dalo by se z číny objednat asi i levněji (prý kolem 3t) s tím že termostatový mezikusy z číny jsou rizikový takže by stejně doporučil ten Mocal.

Jak se měří teplota oleje skrz výpušťák? Chtěl bych to taky aspoň plus mínus monitorovat než budu objednávat to chlazení. Dává se tam nějaký mezikus nebo něco? Prosím fotky, odkazy. :D
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 12:35

V BMku jsem to taky konzultoval, jedná se o tu sadu VR Racing asi za 68 dolarů, ale když si vezmu cestu na celnici a odbavování, clo, tak mě to neláká. Plus oni to mají na AN10 fitinkách v číně, ten mocal má zas jiný fitinky a pro mě je to španělská vesnice. Ale to od Jagyho za tu cenu se mi to líbí. Někde jsem četl, že ty AN10 fitinky a hadice jsou lepší, že to tolik není restriktivní pro koloběh oleje. Sendvič s termostatem 100%.

Co se týče měření z vany, tak budík od Depo na olej - https://www.highperformanceparts.cz/pri ... leje.32047

Pak jsem bral redukci na výpušťák - závit M14x1,5 - https://race-shop.cz/adaptery-na-montaz ... vit-m141_5

- paráda je, že dorazí vše v balení - včetně kabeláže (o metr delší než je třeba), už s konektory, jediný co řešíš je připojení + a - na budík a pak kablík (bílý nebo oranž) podle toho jaký chceš mít podsvícení. Připojeno na iso redukci na rádio bez zásahu do kabeláže auta, vše easy. Vedle ABS v motoráku jsou záslepky, protáhl jsem kabel skrz tu větší přímo do prostoru za schránkou u spolujezdce a pak k rádiu. Budík místo jednoho středovýho ofuku, v 60mm variantě padne dobře.
Mezi redukci a čidlo jsme dali trochu teflonky. Na foto to není vidět, obmotal jsem to ještě páskou, ale z čidla vede bílý a černý vodič a pak jsou konektory (cca po 10cm) na kabeláž k budíku, takže ho lze při výměně oleje odpojit, ať nedojde k nějakýmu ukroucení při povolování.

budik_2.jpg

budik_1.JPG


Co jsem zatím vyzkoumal, tak za jízdy během asi 25km se to vyšlphalo na cca 80 stupňů, když jsem pak asi 3 minuty stál na volnoběh, tak to vyskočilo k 90 stupňům. V hlavě si připočítávám 10 st... Olej jsem dával Valvoline VR Racing 5W-50.

Tuto neděli jsem měl celý den k dispozici hever a kamarády mechaniky, tak došlo na montáž MeisterR na auto, výměnu oleje, dotažení klíňáků, výměnu brzd a pancéřových hadic + Motul RBF 600 brzdovka.

meister_2.jpg

meister_3.jpg

meister_4.jpg


Celé dopoledne jsem pravidelně prostříkával všechny šrouby na podvozku uvolňovačem a naštěstí jsme neměli problém s ničím (tlumiče asi již byly někdy měněné, což by odpovídalo dobré funkci a snadnému povolení všeho), i brzdové hadičky šly povolit rychle. Největší oser bylo šroubovat zadní tlumič za řidičem, kde vedou hadice od hrdla k nádrži a je horší přístup a taky tyčky stabíků, který se uprostřed chytaj imbusem, ale v pohodě. Stačilo najít grif a během pár hodin bylo vše hotovo.

Zkušenosti nemám zatím žádné, jel jsem jen 25km domů, opatrně, jelikož brzdy si teprve sedají a čekám na termín na pořádnou geošku ;)
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod TeeJay » 30 dub 2019, 14:53

Tohle je slušná porce zlepšováků na jednu stránku :D co ta sedačka, jaká je? Vypadá fajn :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 15:12

Tak postupně jsem nakupoval, pak skoro celý duben sháněl někoho, kdo to naskládá do auta a nakonec až teď se zadařilo, tak jsem se rozhodl to sepsat.
Se sedačkou jsem docela spokojený, ale už teď tuším, že až v létě vyrazíme do Alp, tak tam asi dám sériovou... Zrovna dvakrát pohodlné to není, ale ještě jsem nezkoušel nějaké polštářky. Nicméně pocit z ovládání vozu to změní výrazně, člověk všechno cítí. ale bohužel VŠECHNO. :D
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod Renee » 30 dub 2019, 15:25

Díky za tip na redukci. Ukazatel budu kupovat jinej, ale aspoň mám představu jak se to zapojuje do vypoušťáku. Teď už jen zjistit jakej závit na ten senzor ti číňani dávají :D
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 30 dub 2019, 15:39

Co jsem koukal, tak standardně bývají 1/8 npt závity..
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 03 kvě 2019, 12:06

Ještě jsem se před pár týdny vrhnul na instalaci ledky místo fake tlakoměru + budíčku na stav dobíjení od zdejšího člena vhml...
Nejakou velkou zkušeností s pájením neoplývám, vlastním základní pájku za 200 z Lidlu, ale díky hezkým návodům zde na fóru to bylo do hodinky hotové a složené. Instalace budíčku je úplně triviální, pájení odporů pro linearizaci ukazatele teploty vody taky nebylo dramatický. Jediný bizár, že po složení mi přestalo svítit podsvícení ukazatele najetých km :D Tak to snad vyřeším novou žárovkou.

Dal jsem si dohromady návody od zdejších členů (vhml a TeeJay), abych to měl po ruce při úpravě budíku - třeba to někdo upotřebíte:
Instalace LED.pdf
(344.54 KiB) 1063 krát


budiky_1.jpg

budiky_2.jpg

budiky_3.jpg

budiky_4.jpg
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 158 návštevníků

cron