Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirra97 » 12 čer 2019, 11:36

Tommy014 píše:Pokud s tim autem nejezdiš vyloženě pilu, pravidelně na okruh nebo v něm nemáš tubro/kompresor tak mi přijde 10W-60 opravdu overkill. Záleží hodně na stylu jízdy a jak moc je to auto namáhané. Pokud jezdíš spíš kochačky a občas trochu svižnější svezení tak bych se držel nějakého kvalitní 5W-30/40. Vetšina lidí tady jezdí 10W-50/60 v NA/NB protože to mají hlavně jako víkendovku kdy jí dávají zabrat a pak ji berou pravidelně na okruh, kde ten olej dostává extrémně zabrat.

Většina lidí jezdí v NA 5w-50, kvůli nízké viskozitě za studena, aby neklepaly hydroštely a zároveň vyšší teplotní odolnosti, protože se obecně NA motory strašně pečou z hlediska teploty oleje... Ono je to celkově těžko říct, tohle je takové nekonečné téma, kde si každý bude hájit svoje :D
Jirra97
 
Příspěvky: 40
Registrován: 31 pro 2017, 15:47
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tommy014 » 12 čer 2019, 13:42

Jirra97 píše:
Tommy014 píše:Pokud s tim autem nejezdiš vyloženě pilu, pravidelně na okruh nebo v něm nemáš tubro/kompresor tak mi přijde 10W-60 opravdu overkill. Záleží hodně na stylu jízdy a jak moc je to auto namáhané. Pokud jezdíš spíš kochačky a občas trochu svižnější svezení tak bych se držel nějakého kvalitní 5W-30/40. Vetšina lidí tady jezdí 10W-50/60 v NA/NB protože to mají hlavně jako víkendovku kdy jí dávají zabrat a pak ji berou pravidelně na okruh, kde ten olej dostává extrémně zabrat.

Většina lidí jezdí v NA 5w-50, kvůli nízké viskozitě za studena, aby neklepaly hydroštely a zároveň vyšší teplotní odolnosti, protože se obecně NA motory strašně pečou z hlediska teploty oleje... Ono je to celkově těžko říct, tohle je takové nekonečné téma, kde si každý bude hájit svoje :D


Dokonce:)..já jsem třeba taky zastánce 10W-60 protože jsem měl minulý rok s turbem na oleji pořád 110 a na okruhu jsem byl po pár ostrý kolech na 130, a proste NA/NB se pečou ve vlastní štávě :-D.
Tommy014
 
Příspěvky: 643
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod ReVolte » 12 čer 2019, 14:23

Jezdím na NC 2.0 5W50. Po GO motoru jsem na něj přešel. 5- zaručuje mazání za studena a 50W lepší odolnost při zátěži. Komentáře ke kvalitě mazání ložisek jsou vcelku logické, ale nenarazil jsem na nikoho kdo by s NC na tomto skončil. Spíš jsem viděl více NC s intervalem výměny 5W-30 na 20k km a ty klekly na klice kvůli žraní oleje.

PS opravdu ti žere olej? Není to spíš tím, že máš někde průsak?
NC 2.0 Mica Grey Expression
ReVolte
 
Příspěvky: 115
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod bmxdave » 13 čer 2019, 17:04

Po dvou výměnám 5w30 jsem letos přešel pro klid v duši na 5w40 :). Podle mě asi ideál viskozita pro toho, kdo ji dává jen občas a hlavně krátkodobě což je můj případ. Přemýšlel jsem i nad 5w50, ten mě přijde ale už asi dost na zimu, kdy ji vytáhnu když je hezky a sucho, takový olej než se zahřeje na provozní teplotu když je venku mínus- to bude asi trochu na dýl ?!
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod spooon » 13 čer 2019, 22:22

sic v NB, ale i na 10W60 sem jezdil v zimě. Nejdřív sem nechal na volnoběh olej (a motor) trochu zahřát a pak opatrně vyrazil. Samozřejmě sem jí začal dávat za uši, až když byl olej ohřátý.

Jinak teď jezdím na 5W50, protože už nelítám tolik na okruhy. Ale pro občasné okresky bych asi zůstal u 5W40, a jestli olej nežere, tak klidně i 5W30.

Čím větší viskozitní rozsah, tím rychleji olej degraduje (hlavně pak "letní index") , viz zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita (porovnání vizkozit s narůstajícím nájezdem)
spooon
 
Příspěvky: 494
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 13 čer 2019, 23:28

spooon píše:Jinak teď jezdím na 5W50, protože už nelítám tolik na okruhy. Ale pro občasné okresky bych asi zůstal u 5W40, a jestli olej nežere, tak klidně i 5W30.


Přesně tak! Vy což máte motory s malým nájezdem (Rojan, bmxdave) a olej vám to nežere, "pro klid duše" zůstaňte u předepsané 5W-30 (možná jen s vyšší API než je SL) :)

Jinak ten odkaz, co sem dal spooon, je megazajímavý. Takže ta 5W-40 po ujetí 6000 se stane stejně řídkou, jako 5w-30 a s přibývajícími km to bude ještě řidší, resp. od 6k budu mít stejnou spotřebu oleje jak s 5w30 a dál to bude ještě horší. No, asi jsi mi ušetřil nemilé překvápko a o důvod víc zůstat u pravidelné kontroly měrky. Samozřejmě dám vědět, jak to dopadlo. :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 518
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod spooon » 13 čer 2019, 23:42

taky sem byl dříve zastánce co nejhustší, ať mám výkonostní (tepelnou) rezervu oleje. Ale když pak člověk vidí grafy viskozity po pár tisících km, tak je to na zamyšlenou. A někde sem měl graf i s většímy viskozitními rozsahy a tam byl pád vyšších viskozit ještě rychlejší.

Zas na druhou stranu lítat bez chlazení oleje na okruhu s 5W30 je taky sebevražda. Nebo na to myslet a střídat jedno ostrý s jedním chladícím kolem. Páč bez chladiče oleje teplota na okruhu letí sakra rychle, zvláště na malých okruzích Mýto, Sosna.
spooon
 
Příspěvky: 494
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod dopr » 14 čer 2019, 08:56

Muzu potvrdit. Jezdim 5W50, bez chladice oleje v teplem dni po 7 ostrych kolech byla teplota oleje 125°C. Chladit jsem musel 2 kola, aby to kleslo aspon ke 115°C.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3436
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 30 čer 2019, 22:43

Léto v roadsteru se vyznačuje mj. tím, že na vyjížďce mazdaři řeší správné mazání - jestli je lepší krém, mléko či sprej, jestli stačí faktor 30 nebo rovnou 50, jestli je lepší Garnier, Nivea nebo La Roche :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 518
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 16 zář 2019, 09:13

DÁLKOVÉ SVÍCENÍ. U mé Mazděnky chválím světlo které vyluzují její xenonové lampy. Široké, jasné a příjemně namodralé, navíc zřetelné pro protijedoucí i ve dne. Naopak ale haním projev H9 dálkáčů. Jako svítí dobře, ale žlutá barva typická pro halogen vytváří v kombinaci s výbojkami podivný, skoro až nepříjemný mix - nic z čeho bych se těšil, že jedu v noci. Tož jsem se jal k výměně. Nějak jsem se dopočítal, že kombinaci barvy a intenzity světla nejlíp řeší ledkové žárovky a vzhledem k užití v dálkových světlometech jsem šel po co největší svítivosti udávanou v lumenech. Výběr padl na tyto s 4000lm (na žárovce samotné je dokonce uvedeno 8000lm!) za celkem přijatelnou cenu kolem 1000,-. No a zklamání! Už při testu v garáži jsem čekal daleko víc světla a né že to bude svítit míň jak předchozí, sakra. Za provozu mi vyhovuje ta barva, pěkně navazuje a ladí s xenonovkami, i rozptyl je rovnoměrný, líbí se mi jak se bleskově rozsvítí, ale svítí MÁLO!!!
Takže prosím, máte-li zkušenosti, nebo víte o zaručených produktech s kterými bych proměnil noc v jasný den, budu vděčen. :)

DSC_0389.JPG
halogen

DSC_0392.JPG
LED
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 518
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků