Tommy014 píše:Pokud s tim autem nejezdiš vyloženě pilu, pravidelně na okruh nebo v něm nemáš tubro/kompresor tak mi přijde 10W-60 opravdu overkill. Záleží hodně na stylu jízdy a jak moc je to auto namáhané. Pokud jezdíš spíš kochačky a občas trochu svižnější svezení tak bych se držel nějakého kvalitní 5W-30/40. Vetšina lidí tady jezdí 10W-50/60 v NA/NB protože to mají hlavně jako víkendovku kdy jí dávají zabrat a pak ji berou pravidelně na okruh, kde ten olej dostává extrémně zabrat.
Jirra97 píše:Tommy014 píše:Pokud s tim autem nejezdiš vyloženě pilu, pravidelně na okruh nebo v něm nemáš tubro/kompresor tak mi přijde 10W-60 opravdu overkill. Záleží hodně na stylu jízdy a jak moc je to auto namáhané. Pokud jezdíš spíš kochačky a občas trochu svižnější svezení tak bych se držel nějakého kvalitní 5W-30/40. Vetšina lidí tady jezdí 10W-50/60 v NA/NB protože to mají hlavně jako víkendovku kdy jí dávají zabrat a pak ji berou pravidelně na okruh, kde ten olej dostává extrémně zabrat.
Většina lidí jezdí v NA 5w-50, kvůli nízké viskozitě za studena, aby neklepaly hydroštely a zároveň vyšší teplotní odolnosti, protože se obecně NA motory strašně pečou z hlediska teploty oleje... Ono je to celkově těžko říct, tohle je takové nekonečné téma, kde si každý bude hájit svoje
spooon píše:Jinak teď jezdím na 5W50, protože už nelítám tolik na okruhy. Ale pro občasné okresky bych asi zůstal u 5W40, a jestli olej nežere, tak klidně i 5W30.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků