Teď jsem si všiml, že jsem v listopadu nenapsal své pravidelné statistické okénko s náklady po 3 letech od pořízení. Za tři roky jsem najel 9 439 km, z toho 3 606 km třetí rok. Průměrná dlouhodobá spotřeba je 8,4 l/100 km při průměrných nákladech na palivo 2,78 Kč/km. Průměrné náklady na 1 km (bez benzínu) ve třetím roce provozu činily 7,82 Kč (celkově 8,23 Kč/1 km po odečtu kupní ceny).
Před měsícem dostala Miata nový olej (přešel jsem z Millers Oils 10W-50 na Valvoline Maxlife 10W40, který by měl být pro moje použití vhodnější) a palivový filtr. A protože katalyzátor už zcela neplnil svoji funkci, dostala Miata i ten a následně úspěšně absolvovala STK a emise.
Dnes jsem nechal přezout zadní pneu, ale jsem ve stejné situaci jako dosud, kdy mám na přední nápravě jiné pneu než vzadu. Auto jsem kupoval na semislickách od Nankangu a dostal navíc dvě Potenzy s pěkným vzorkem. Když jsem semislicky sjel, chtěl jsem dokoupit Potenzy i na předek, jenže už nebyly k sehnání. Dal jsem tedy na předek Lassa Impetus Revo+, které nejsou zásadně špatné, ale mají menší grip než Potenzy. To nebylo úplně ideální, protože auto bylo víc nedotáčivé, než by se mi líbilo. Na druhou stranu se chovalo celkem předvídatelně, takže to nebyl zásadní problém. Ale někdy bylo cítit, že ten zadek drží proti předku až moc. Teď jsem chtěl koupit stejné Lassy i na předek, ale už se samozřejmě přestaly vyrábět
Nakonec jsem na zadek obul Hankook K125 Ventus Prime 3, které by se mohly chovat podobně. Zatím jsem ujel pár desítek kilometrů volným tempem, takže je brzo na nějaké soudy. Ale auto mi přijde takové hravější a vyváženější. Tak uvidíme.