Fůha, vůbec sem nechodím, ale ze vděku za informace, který mi v začátcích pomohly mám u zdejších závazek a jdu to zase aktualizovat. Vzhledem k rodinnýmu životu se toho zase tolik nestalo a když jo, tak jsem to nedělal já, takže nemám tolik oblíbené fotky ze všech prací. Ale motor už je po dlouhotrvající generálce zase bez úniků. Doplnilo se to o takový drobnosti, jako nové kryty rozvodů z Mazdy apod. Ať nic neohrožuje jeho fungování.
Hned po návratu od motoráře se můj věrný servisák pustil do brzd. Ačkoliv jsou malinký, tak na Miatu při použití účinných desek bohatě stačí, takže se upgrade nekoná a jen proběhla rozborka, lak a sborka s komplet přetěsňovací sadou Mazda a obyčejnými pístky Frenkit. Pak se překvapivě čekalo na výplatu.
Přecejenom se pár snímků našlo:
Pravá zadní brzda nebrzdila vůbec.
Při té příležitosti bylo zjištěno, že Idaho z Dickompracingu za těch padesát litrů neudělal nic. Měl jsem mít kompletně vyvařenou Mazdu a mám cedník na kolech. Detaily ani dávat nebudu, protože bych u toho brečel, tak jen ukážu jak dopadlo původně repasování brzd. Zvrhlo se to v hledání míst, který svářeč vyvaří.
Výplata došla, všechny nové lanovody ruční brzdy si našly své místo a máme odvzdušněno, takže brzdy jsou komplet. Olej v diferenciálu je vyměněn, po sto letech je na místě kryt pod motorem, který jsem koupil nový originál Mazda a zrovna se vyměnila náplň chladiče a stará hadice, kterou mám jako bypass místo topení se vystřídala s novou ve správné specifikaci. Jsou promazané čepy, které vrzaly a jako největší zpráva roku. Po padesátitisícové investici do --- mi kamarád za tisícovku a opravdu kvalitně vyvařil všechny ojebaný místa. A že jich bylo dost. Zapálit dickomp by bylo na místě... Pak už jen nějaký vyspravení držáku baterky, ne zrovna snadný seřízení hřebenu řízení a je zase ve své nové garáži.
Za všechno zmíněné opět děkuji oné dobré duši, která si na pomoc přátelům vždycky najde čas. Respekt.
Od té doby je v garáži a teď má i značky v depozitu. Snad na ni zase jednou bude trocha času...