Tak auto už konečně připraveno letos jezdit, proběhl nějaký servis a už mi zbývá akorát koupit nové slušné pneumatiky.
Úpravy:
OZ Ultraleggera 7x15 ET38 + pneu Hankook Ventus V12 Evo (195/50)
Nové excentry se zámky a geometrie (BM Motors)
Instalovány přepážky v olejové vaně (BM Motors)
Nové zadní kotouče (Brembo) a desky Hawk HP Plus
Čerstvý olej Valvoline 5W-50
V krabici už mám nachystáno pár posledních věci - Motul RBF600, Termostat Motorad 82s (71C z IL už je trochu overkill na okresky, kor teď v chladnějších podmínkách), svíčky NGK, těsnění ventilového víka, pancéřová spojková hadice.
Auto strávilo na geometrii skoro 3 hodiny, bohužel to pár novejch excentrů nedalo a musely se měnit, ale auto bylo sníženo a povedlo se nastavit 2st odklonu vepředu a vzadu kolem 1,4st, sbíhavost 0. Za deště se to chovalo velmi příjemně a o klouzání nebylo nouze, ale při poslední vyjížďce - cca 20st jsem byl docela rozčarovaný - hlavně teda z pneumatik. Hankook V12 Evo jsou vskutku mizerný pneumatiky (proti tomu na co jsem byl zvyklý - AD08R). Hravé to je, ale ale potvrdilo se mi, že budu muset jezdit na okresky setup semislicky vepředu a něco obyč vzadu, aby to občas zahořelo. Jistota a spolehnutí na přední nápravu je pro mě alfa omega.
- Auto po odzimování, před snížením
Hyundai i30N jsem si krátce vyzkoušel na okreskách kolem Koněprus (polosucho) a samozřejmě to po přesednutí působí jako autobus. Tlustý volant, dost tuhé (ale v pohodě daily), velmi příjemný řazení. V režimu N auto dost ztuhne, perfektní zvukový doprovod. Automatický meziplyny mě moc neoslovily, ale účel asi splní. Když do toho sedne kdokoliv, tak je schopnej být hned rychlý, člověk ani nemrkne a jede 160, auto je pěkně stabilní na brzdách a svor je docela agresivní v utažených zatáčkách. Prima daily, ale po přesednutí do MX-5 jsem byl zase doma.