Celý minulý týden jsem strávil na cestách. Byla půlka května tak bylo jasné že se jede do Itálie na Mille Miglia.
Původně jsme měli jet ve třech soused, táta a já. Soused svojí účast nakonec odřekl a já si říkal, že bych letos konečně výtáhl Miatu.
No zkrátím to jelo se Peugeotem. Otec byl proti. Tak příští rok.
Plán byl jasný vyrazit v pondělí, přespat za Insbrukem přes passo Rombo přejet do Itálie do Brescie. Ve středu si užít start v Brescii a ve čtrtek přejet do Sieny a v pátek zažít zastávku kolony v Sieně a v sobotu hurá do čech. Passo Rombo nevyšlo je stále uzavřeno a z fotek co jsem viděl je tam tak 10m sněhu asi přeháním, ale už frézují tak možná za 14 dní by mohlo být průjezdné.
Na Miglii jezdím pravidelně už pět let a letošní ročník pro mě byl co se týče zážitků nejsilnější. Letos je 100leté výročí karosárny Zagato a já mám pro kreace této karosárny slabost tak jsem uchcával blahem. Auta od Zagata buď milujete nebo nenávidítě jsou to zkrátka originály. Na vlastní oči jsem viděl Aston Martiny od Zagata, Alfa Romeo TZ3, Lancia Hyena.
Z ostatních aut mě brali hlavně italské malosériovky: Ermini, Siaty, Oscy, závodní Maserati nebo klasické Alfy. Samozřejmě byly i další auta jako Jaguary, Porsche nebo Mercedesi, ale ty už jsou pro mě tak trochu nuda mám je okoukané můžete je potkat i tady u nás na srazech. V Brescii letos na startu lehce pršelo tak kulisa nebyla tak bombastická jako jindy ale zase jsem potkal Magnuse Walkra, zahlédl Marka Webra prý byl i Joachen Mass. Během přesunu z Brescie do Sieny jsem kousek od Bologně stihli navštívili museum Ferruccia Lamborghini doporučuji. Traktory, auta, vrtulníky čluny vše se značkou Lamborghini. Už mi nikdo neveme zážitek kdy stojím na Piaza del Campo a kolem mě se během třech hodin vystřídá přes 400 starých závodních strojů a vy nevíte kam se dříve podívat, nebo slyšet uřvané Maserati v ulicích Sieny. Letos to stálo za to.
Jo a silnice v Itáli mimo placené dálnice stojí za hov...o, je to rok od roku horší.
pár fotek na dokreslení atmosféry