Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 08 úno 2020, 19:08

Tak že by po servisní stránce mělo být sucho se neobávám, ba naopak. Zrovna se blíží bouřka, páč dávám Mazděnku do jednoho místního no name servisu, aby mi na přední nápravu nasadili Strongflex. Běžné silentbloky na běžných autech mění běžně, s tímto typem materiálu ale ještě nedělali. Teď do toho náprava, které se nikdo 14 let nedotknul, všecho tam bude hryzlé... Jako pocit osciluje mezi - budo to rychle a levně - a - bude to pěkně dojebaný -.
Ale po vnější vzhledové stránce už mám opravdu stopstav.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 17 úno 2020, 00:41

Loni tu psal kolega Dopr, že trefil Mazdicí divočáka. Já tu teď píšu, že jsem ulovil služebním golfem srnu. Přátelé, k tomu povinnému ručení si přihoďte i pojištění tohodle. Škody po ostré srážce s tupým dobytkem jsou značné. :(

DSC_0169.JPG
a není to takové peříčko, jak po bažantovi
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 19 úno 2020, 21:30

A co že jsi to za tupý dobytek trefil? :)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod dopr » 21 úno 2020, 19:43

Neni to nic prijemneho. Ja jsem hlavne rad, ze nasledky nakonec nebyly fatalni jak se zprvu zdalo a tim padem Mazda nemusela jit do srotu.
Predpokladam, ze od srny by ty skody nemusely byt uplne dramaticke, nebo se pletu?
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 23 úno 2020, 01:17

Jirka: dyť to tam píšu - srnku!
dopr: jak se to vezme. Škoda na starým VW Golf IV je 7500,-. Je to cena za díly z vrakoviště a opravu si dělám sám. Tohle auto mělo bohužel jen holé pov.ručení. Vůbec ale nechci domýšlet, co za škodu a následky by tohle nadělalo nízké a křehké Mazděnce. Ta představa že by mi celou svou vahou vletěla do čelního skla...
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 27 úno 2020, 17:16

VÝMĚNA HALOGENŮ ZA LED Tak jsem (asi) pořešil nevyhovující svítivost originálních dálkových světel a mizernou účinnost no-name čínských LEDek (koupených v tuzemském e-shopu) o kterých jsem tu psal loni v září. Nejdřív jsem objednal z Číny tyhle Osramky, ale z nákupu nakonec sešlo, páč se Číňanům nějak nepozdávalo PSČ, na které měli balíček poslat. Dnes jsem zakoupil a nainstaloval akční OSRAM H11 HL z Auto Kelly. Sice vyhlížejí o level níže kvalitněji, ale snad taková značka ví co dělá. A dojem? Řeknu to takhle - asi jo. Určitě svítí víc než předešlé čínské šunty, ale jestli překonávají v intenzitě původní origo halogeny, tím si jist nejsem. Bílé světlo se lépe páruje s tónem xenonových výbojek - a o to mi nakonec šlo - ovšem stojí to za utracené 2K? Těžko. Tuhle operaci proto nedoporučuju.

DSC_0398.JPG
Osram LED

DSC_0389.JPG
halogenky

DSC_0392.JPG
čínské LED
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 28 úno 2020, 09:54

Je to foceno na stejnou expozici? Pokud jo, tak ty čínské jsou fakt mizerné...

jinak čtu: - Poznámka: není určeno pro provoz na pozemních komunikacích (nemá schválení EHK)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 29 úno 2020, 01:11

Ano, snažil jsem se fotit vždy za stejných podmínek. Čínské žárovky co do svítivosti opravdu zklamaly a jen potvrdily zažitý stereotyp o funkčnosti věcí z téhle části světa. A nešlo jen o slabý výkon, taky kvalita zpracování byla žalostná. V parabole nešly pořádně zaaretovat, takže tam byly na volno a mohly se hýbat. Je to vidět i na té fotce, že levé světlo míří vysoko, jak tam byla vevnitř žárovka trochu spadená. Ale přesto - ač jsem mohl vrátit zpátky halogeny - jsem je tam nechal. To bílé světlo mi zkrátka vyhovovalo víc i za cenu o dost menší intenzity. Je to dobře patrný na fotce halogenů, ten divný mix barev. Na silnici to pak bylo ještě divnější.

A ta nehomologace je další takový zádrhel, proč tuhle výměnu neradím. Rizika s tím spojená, jsou známá - stk, pojištovny a tak. Na druhou stranu se jedná o světla dálková, která jsou většinu času vypnutá a svítí jen tehdy, když nikoho oslňovat nemůžou a nesmějí. Vím jak je to nepříjemný. Těch expertů, co do lamp mrdnou bůhví jaké ledkové H4 a rožní to před sebou oči-neoči, potkávám čím dál víc.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 29 bře 2020, 14:38

NĚJAKÉ NC VĚCI

ŠTELOVÁNÍ HODIN Dělám to sice každý půlrok, ale protože to dělám jen jednou za půl roku, vždy v tom trochu tápu. Takže už jednou pro vždy - změna času na origo NC rádiu podržením tlačítka CLOCK. Na displeji se zobrazí to co na fotce. Posun hodinových číslic čudlem SEEK TRACK směr nahoru. Na jaře jednou, na podzim víckrát. Minutovky posun tlačítkem APC směrem dolů (nešahat!). Změna formátu 12/24 tlačítkem AF/PTY (na rádiu úplně vpravo)

_20190514_084232.JPG

ZAVÍRÁNÍ KUFRU Pokud se vám zadní víko nezaklapne samospádem, ale musíte s ním bouchnout, asi máte spadený zámek. Doporučuju sundat v kufru plastový kryt. Opatrně úzkým šroubovákem odcvaknout plastové čudlíky tak, že nejdřív vycvaknout prostřední kulatou část a pak vytáhnout. Pod platovým krytem je na třech šroubcích upevněn samotný zámek. Šroubky trochu povolit, aby šlo se zámkem pohnout směrem nahoru - cca 5mm - a dotáhnout. I tak málo stačí, aby se kufr dovíral sám a hladce. Přes sundaný plastový kryt se zároveň dá dostat k zadním světlům a měnit tak žárovky.

OFUKY TOPENÍ NA NOHY Jestli taky jezdíte s pocitem, že na nohy to topí jak ďas ale na ruce na volantu to fouká málo, a nechcete furt přepínat polohu na ovladači ofuků, jde to vyvážit. Za pomocí - ano správně - tejpovací pásky. Musí se vlézt k pedálům a nad nimi je plastová koncovka ventilace, která má otvor po straně navazující směrem dolů. Tak ten spodní omotat páskou a je to v suchu a ruce v teple.

DSC_0480.JPG


DOVĚTEK K LEDKOVÝM SVĚTLŮM Čínské šuntožárovky jsem nakonec nehodil po psovi ale našel jsem jim nový domov resp. boudičky v mlhovkách. Imitují teď denní svícení (které musím ručně zapínat) a šetřím výbojky. V silnějším provozu budu ve dne zapínat kvůli větší bezpečnosti i xenony a do situací zavánějících průserem pošlu ještě nějaké šajny z ledkových Osramek. To je snad dostatečné combo na všechny přehlížeče, krátkozraké, dořitičumící a podobnou pakáž :)

_20200328_103705.JPG
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 14 dub 2020, 20:48

BESKYDY Jak pravil profesor MUDr. Höschl, že člověk teď nemá sedět doma, ale pěkně vyrazit ven otužovat imunitu, mě to nemusel říkat dvakrát. Vydal jsem se proto na východ do beskydských pahorků na první návštěvu od doby vlastnictví MX-5. Vlastně už druhou, když počítám průjezd Beskydy při fantastické výpravě okolo Česka v první sezoně. Tehdy mě to tam úplně nepotěšilo - nekonečné dědiny a silný provoz na hlavních tazích. Navnazen zdejším hype na výborné poježdění po tamních vedlejškách a zvolením trasy přímo doporučené jedním ze zdejších členů slibovalo mnohé, ale nakonec jsem si odvezl zklamání. Hlavním zádrhelem je mizerná kvalita a drncavost asfaltu, závěje posypového matroše po krajnicích a častá zástavba s limity pro rychlost. Jako mít vespod vymakaný podvozek s možností si nastavit optimální tuhost, dalo by se mluvit o poježdění. Mé letité B6 tady - jemně řečeno - nestíhaly. Vůbec mi nevadilo jet 10km za VW Tiguan, poslouchat muziku a jen se dívat. Okolí je tam pěkné a je znát že o něj místní lidé pečují. Takže nakonec nejvíc racingový byl večerní návrat přes úplně prázdné Buchlováky. Tam navíc k mé velké potěše Tramp opět nabízí výborný klobásek s hořčicí a křenem, na nějž tam jezdím už 20 let. Pár jar zpátky tohle bistro změnilo provozovatele, ten zas čenžnul dodavatele uzenin a kvalita sjela do škarpy. Okoštoval jsem po dlouhé době a byl famózní!

_20200414_164221.JPG

_20200412_100246.JPG

_20200412_100343.JPG
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron