Je čas, abych trošku zaktualizoval Nellí vlákno.
Po návratu z Rakouska na konci srpna jsem zjistil problém s klimatizací a CD přehrávačem (více viz níže). Jinak ovšem celá sezona proběhla bez sebemenších potíží s nějakými 14 000 km na kontě a bez technických problémů, takže v důsledku hodnotím zpětně rok 2019 jako mimořádně vydařený. Zima navíc byla taková, jaká byla, takže jsem naposledy dával střechu dolů 16. prosince...
...abych už 15. ledna celý proces zopakoval a zahájil tím kadeřnický topless rok 2020. Mimochodem, od té doby je střecha dole prakticky nonstop.
S přelomem dubna a května konečně přišel na řadu opožděný jarní servis. A bylo toho víc:
1. Přezul jsem zpět na letní kola (Pirelli P-Zero GT Nero), která mají v této chvíli nalítáno nějakých 17 000 km povětšinou pohodové kochací jízdy a vstupují do své třetí sezony.
2. Vyměnil jsem motorový olej (Castrol Magnatec 5W-30 A5) a olejový filtr (Mann).
3. Dále jsem vyměnil brzdovou kapalinu (DOT 4), olej v převodovce (Mobil), olej v diferenciálu (Mobil), chladicí kapalinu a vzduchový filtr. Tyto činnosti se dělaly naposledy v dubnu 2016, mezitím jsem odjel cca 43 000 km.
4. Nella dostala nové brzdové destičky ATE (předtím měněno 6/2018) a plíšky, celý brzdový systém byl pečlivě očištěn a brzdy odvzdušněny.
5. Byl zkontrolován podvozek i motor - vše v perfektním stavu. Za rok až dva nicméně budu muset na doporučení vyměnit korodující uchycení koncové části svodů.
6. Byla provedena kontrola všech světel a vyměněno pravé zadní brzdové světlo, které dosloužilo.
7. Byla opětovně rozleštěna přední světla, takže zase vypadají jako nová.
8. Konečně došlo k dlouho odkládané kompletní vyměně manžet zadní nápravy (jedna předloni mikroskopicky praskla a byla provizorně lepena) + bylo doplněno mazivo do kloubů (snad to píšu dobře).
9. Byl vyřešen problém s klimatizací, za který mohla nefunkční elektromagnetická spojka. Nyní je tam nový díl a Nella opět chladí jako dřív.
10. Auto bylo pečlivě umyto a ručně navoskováno.
Tímto děkuji svému dvornímu mechanikovi Honzovi ze sousední obce (někteří zdejší členové už ho také znají) za perfektně a rychle odvedenou práci.
Pro letošní rok mi ze servisních záležitostí zbývají udělat ještě poslední tři věci, abych byl maximálně spokojen a 100% připraven na hlavní sezonu:
1. Provedení pravidelné geometrie, kterou dělám automaticky každé dva roky - středočeské okresky jsou přece jen rozbitější a kontrolu každý sudý rok jednoduše považuji za rozumnou (udělám příští týden u Malíka v Hostivici).
2. Doplnění klimatizace a preventivní kontrola klimatizačního okruhu (udělám příští týden u Malíka v Hostivici).
3. Oprava či výměna rádia s CD přehrávačem - seženu-li firmu, kde budou umět vyměnit čtecí laser CD (umřel), preferoval bych tuto variantu, jinak budu muset koupit celou novou krabičku (viz. můj dotaz v příslušném vlákně).
Co vzdálenější budoucnost? Jasné je zatím to, že v červenci 2021 mě čekají STK + emise. Na rok 2022 (a s blížícími se 200 000 odjetými km) předběžně plánuji vyměnu rozvodů.
A jinak? Jezdit, jezdit, jezdit. Protože Nella, to je prostě láska...
Končím hlášení, děkuji za pozornost a přeji mnoho šťastných kilometrů všem!