Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod rojan » 15 dub 2020, 07:15

To jsi mě moc nepotěšil, měl jsem v plánu se taky vydat tím směrem. Každopádně díky za tip (kam zatím nejezdit) :)
rojan
 
Příspěvky: 21
Registrován: 02 črc 2017, 15:39

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 15 dub 2020, 20:01

Ale to by zase byla škoda, když výlet sám o sobě to byl pěkný. Klidně si tam zajeď, třeba i tu samou trasu a pak sem dej oponentní posudek. Zase bych nerad, aby to vyznělo že je to tam kdovíjaký Mordor. Letos tam chci ještě jednou zajet a vylézt na Horu Osudu - pardon - Lysou horu. Ale kvůli mrštnému povození už ne :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 16 čer 2020, 16:47

MORAVSKO-SLEZSKÉ LÁZNĚ Včera jsme s mladou paní podnikli další tématické putování po zdejších lázeňských střediscích, jenž nás tolik bavilo loni na podzim [15.10.19] Model zůstal stejný - krátká zastávka na procházku, pofocení, košt místního pramene a oplatků a mazat dál. Tentokrát to bylo pikantnější, že jsme vzali volno a jeli ve všední pracovní den. Vždycky mě rozladí, když na svých cestách za povinnostmi potkám někoho v kabrioletu, nebo - hůř - v kvalitním roadsteru. Takže jsem se včera naoplátku náležitě nasmál všem blbcům v arbajtovým dodávkách a firemních oktávkách takhle pěkně při prcpondělku :)
Teď jsme se zaměřili na východní perimetr Česka, který obsahuje lázně Teplice nad Bečvou (lahodná kyselka!), Klimkovice, Lázně Darkov, Luhačovice a Ostrožská Nová Ves. Objeli jsme to v tomhle pořadí a trasa vedla kolem Hostýnské pahorkatiny přes Oderské vrchy, Moravskou bránu, částečně Beskydy a Vizovickou vrchovinu. Bohužel se taky jelo po vizuelně nejmíň pohledné trase co znám Petřvald - Orlová - Karviná. Ale i tady to Mazděnka díky své úžasnosti proměnila v delikatesu. Moc se proto těšíme na letošní opětovnou výpravu okolo Česka [3.10.17], z které jsem byl tolik nadšen před třemi roky.

_20200616_083718.JPG
Teplice nad Bečvou

_20200616_084013.JPG
Klimkovice

_20200616_083544.JPG
Lázně Darkov

_20200616_083349.JPG
Luhačovice

_20200616_083303.JPG
Ostrožská Nová Ves
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 29 čer 2020, 09:31

MAZDĚNKOU PRO PIVO Tak tohle tu ještě nebylo! Že ji používám na rozličné účely s vetší či menší užitkovou hodnotou jsem si zvyknul. Ale jet někam 160km pro to, že jsem dostal chuť na spešl pivínko, je už asi v zámezí. Ale proč ne, když je MX-5 to nejlepší SUV (sportovně-úžasné vozítko) ve Sluneční soustavě. Takže jsem si to v sobotu poO namířil do Potštejna poblíž Rychnova nad Kněžnou, do pivovaru Clock, všude možně maga hajpovanému. Navíc jsem měl v plánu se stavit v Nedvědicích u Pernštejna pro jabkový závin, trasa vedla přes Vysočinu, bylo pěkné počasí, tak co.

Ne tak docela. Předně jsem si vybral blbé silnice. Jestli je trasa z Tišnova do Nedvědic scheisse katze, tak Polička - Litomyšl - Ústí nad Orlicí je schweinhund. Když se jede hodinu pomalu po nějaké drncačce, tak si to nejde užít. A bylo horko! Se slzou potu na čele jsem vzpomínal na nedávné časy, kdy se jezdilo v mikině a jelo topení.

Potštejn je malebné a útulné městečko, stejně tak zahrádka pivovaru. Po vystání dlouhé fronty jsem si poručil točenou bezovku, tvarůžkovou pomazánku s topinkami domácího chleba, fantastické espresso a sebou tři velké 12° lahváče. Nazpátek jsem jel raději na Svitavy a po hlavní na Brno, byl podvečer, slunko už tolik nepálilo, pěkně hrála muzika, tož nakonec fajn. Jako vždy :)

_20200628_221103.JPG

_20200628_215718.JPG
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod JardaMat » 06 črc 2020, 12:04

Tak příště za Tišnovem nahoru na Kaly, tam to jede skvěle až do Nového Města a Žďárský vrchy jsou taky dobrý.
Jarda
MX-5, NCA 2.0
Uživatelský avatar
JardaMat
 
Příspěvky: 7
Obrázky: 0
Registrován: 13 dub 2011, 14:44
Bydliště: Brno

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 23 úno 2021, 10:29

SEZONA 2020 Zdarec sporťáci! Dovolete mi ohřát se vzpomínkami na minulou sezonu, hlavně na příjemné klima jarních a podzimních cest. Ale i na rozteklost pod prudkým letním sluncem, kdy je ale zase jízda se staženou střechou nejméně výstřední. Na úvod bych začal jedním nevšedním řidičským zážitkem.

DOVOLENÁ V OBYTNÉM VOZE Půjčili jsme si s rodinkou obytňák na týdenní putování po Česku. Hned po ujetí prvních metrů mi došlo, že jsem to konečně našel. Hledal jsem totiž něco, co je v jízdních vlastnostech protikladem k mrštnosti a obratnosti MX-5. Dosud držel prapor Nissan X-Trail, ale oproti tomuto paláci kultury a oddechu jede, brzdí a zatáčí. S délkou přes 7m, výškou víc jak 3m a váhou přes 3t jde o pomyslný vrchol toho, co lze s řidičákem B provozovat. Největší svízel je, že vysokou hmotnost netvoří pevný náklad, ale sestává z miliónu věcí které jsou v autě jen položeny a jejich setrvačnost zásadně kecá do řízení. Navíc jsem si upletl bič že nebudu brzdou provozu a tak byl celý týden řidičské sádlo-máslo. Ale jak víme protipóly se přitahují, takže i tohle už spadá do kategorie zábava, jen na opačné straně spektra. Bavilo mě to, těšil jsem na každý den urputného boje s řízením a všem tuhle zkušenost doporučuju.

DSC_0123_1.JPG


S MX-5 DO HOR Mám moc rád výšlapy na velikánské kopce. Ale až s Mazděnkou jsem to začal provozovat ve velkém. Je to ten nejlepší prostředek jak se do hor dostat. Skoro bych řekl, že je s touto zábavou organicky srostlá. Doveze mě na úpatí, tam si to polezu a pak, jako odměna za tu námahu mě krásně odveze nazpátek. Takže jsme takto zvládli skrz naskrz Šumavu. Hodně toho bylo v Jeseníkách včetně Králického i Malého Sněžníku. Moc hezky se jezdí k Broumovským stěnám, kde je to mimořádně pohledné. Plnohodnotný výkon je pak hřebenovka na Malé Fatře na Slovensku nebo samostatný výšlap na Velký Kriváň. Něco jsme podnikli i v Rakousku, hlavně dvoutisícovky Schneeberg a Heukuppe.
Kapitolou jsou pak Vysoké Tatry. Z předloňska jsem věděl, že se dají zvládnout za jeden den včetně výlezu (bez lanovky!) na nejzápadnější dvoutisícový vrchol Salatín. Tohoto roku jsem si ovšem ukousl pořádného sousta - Slavkovský štít s kótou 2452m. Ovšem den to byl nezapomenutelný. Cesta tam a zpátky měla 677km, takže jsem si Mazděnky náležitě užil. Výšlap byl podle očekávání namáhavý, ale ten výhled ze štítu mě úplně rozsekal. A ze zpáteční cesty mám asi nejsilnější moment z celé sezony. To když jsem jel po dálnici mezi Žilinou a Novým Mestom nad Váhom. Bylo už dost pozdě, něco před půlnocí. Byl takový ten příjemný vzduch po horkém dni. Po pravé straně na Strážovskými vrchy právě vycházel Měsíc a vedle konjuktovali Jupiter se Saturnem. Na tachometru vlažná stovka, muzika hulákala na půl Slovenska, v těle příjemná únava a každá vteřina byla blahem.

_20200706_011410.JPG


OKOLO ČESKA II Okolnosti zavřely hranice, takže místo plánovaných alpských průsmyků jsme se, s mladou paní, museli spokojit s mantinely ohrádky naší české zahrádky. Stejně jsem se chystal po mimořádném úspěchu první výpravy si to zopakovat, akorát opačným směrem. A znovu se potvrdilo jak převelice atraktivní tu máme končiny, skoro bych řekl že Česko v tomhle směru obepíná perlový náhrdelník krásných silnic s tou nejpěknější krajinou na světe. I tentokrát byl zvolen čtyřdenní model s třemi nocležnami na Šumavě, v Jizerkách a Jesenících. Po cestě je spousta turistických zajímavostí k zastavení, stačí si sednout k mapám a vybrat si perličky podle vkusu.
Bylo zajímavé, že to byla zatím nejdelší trasa se spolujezdcem. Panímáma hůře snáší ty různé zalamování zákrut a sportovní brždění, tak jsem celé čtyři dny musel s Mazděnkou jet jak s blbým kabrioletem. Což i tohle MX-5 zvládá na výtečnou. Jedno je ale s podivem. Zatímco při zrychlování a brždění je přítomnost živého závaží a batožiny v kufru znát, tak reakce podvozku na volant jsou stále jako s prázdným autem. Tak moc, hrozně moc je spodek auta předimenzován a nabušen. SUPER!

_20200802_131018.JPG
na Jizerce


PRACOVNÍ CESTY DO JIŽNÍCH ČECH Tohle mě loni bavilo fest. Najet s MX-5 skoro 600km po skvělých silnicích Vysočiny a Jihočeska, při tom splnit pracovní úkol, čímž se vyjížďka zbaví samoúčelnosti a zbude jen čiročirá radost z mega krásného dne.

DSC_0081_1.JPG


DO PRAHY NA BURGR Opět jsem si dopřál tradiční podzimní radovánku. Nic neva, že oblíbenou pochoutku jsem si musel odnést od výdejového okénka pražské burgrárny Hillbilly a sníst si ji v Mazděnce. Naopak! Obklopen krásným interiérem kde hrála skvělá muzika. Bylo to pár dní po známé kauze Prymula vs. porušení protiepidemiologických opatření, tak jsem se pak prošel po Vyšehradě. A zašel i na hřbitov Slavín, místo odpočinku velkých národních osobností. Tam to pro mě bylo hodně silné.

_20210218_214535.JPG

DSC_0145.JPG


ZDARY Kromě výše jmenovaného se zadařilo i na tachometru. Už čtvrtou sezonu se mi plní počáteční předsevzetí ročního nájezdu alespoň 10tis. km. Tento počet je podle mě dobrým poměrem mezi využitelností a udržitelností servisních a provozních nákladů. Zkrátka, jezdil bych rád ještě víc, ale kdo by to živil.
Hodně jsem si užíval vylepšených jízdních dovedností díky novým sportovním silentblokům Strongflex, které mám už i na přední nápravě. V servisu, kam s mazdou jezdím, mě teď nemají moc rádi, protože "kdyby věděli co to bude za ---- se na to vysrali". Ale stálo to za to a ten rozdíl je opravdu citelný! Byl jsem napřed dost skeptický při porovnávání původních továrních a nových značkových, kdy se mi tuhost materiálů zdála stejná. Ale při jízdě auto zřetelně ochotněji reaguje na pohyb volantem a zase o kousek navyšuje příčku dokonalosti.
Též chválím brzdy. Loňská výměna za nové kotouče a desky Brembo byl dobrý tah. Líbí se mi i taková drobnost, že dělají zvuk. Když šlápnu na pedál, tak na vteřinku se ozve jemné zapískání při uchulahodící frekvenci.

_20200610_074656.JPG


NEZDARY Někdy se ovšem nedařilo a bylo i nějaké to bolení. V Rakousku jsem tak vehementně uhýbal sanitce, že jsem zadním kolem odřel límec disku o obrubník. Už několikrát jsem tu žehral jak je černý roadster neviditelný a jak ho ostatní přehlížejí. Tak loňský incident byl zatím top. Nevidomý šohaj mi to poslal před čumák takovým způsobem, že jsem na zahaltování z 50 měl tak 2 metry. Strašný! Ale co je nejhorší, tak mám ve vzpomínkách pár svých vlastních majstrštychů. Buď jsem se nechal vyprovokovat k závodění, nebo jsem udělal pár neúplně promyšlených předjíždění či jen hloupě předváděl dovednosti mrštné MX-5. Takže mé jediné přání na pátou sezonu je dokončit ji v původním stavu.

To samé přeji i vám!

DSC_0470.JPG
Naposledy upravil Tomin dne 26 bře 2021, 09:46, celkově upraveno 1
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 26 úno 2021, 01:15

Tome, krásně sepsáno! Všichni si přejeme, aby byl rok 2021 zajímavější. Díky tvému CZ roadtripu je ale velká naděje, že i po česku se dá krásně a pohodlně pojezdit. Věřím, že se uvidíme co nejdříve ;)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 562
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 01 bře 2021, 09:36

Děkuju Jirko, je to od tebe milé. Taky věřím, že se co nejdřív uvidíme. A věřím v to i v situaci, kdy teď minimálně 3 týdny neuvidím třeba Buchlováky, když jsou v tom jiném okrese... Na druhou stranu mám teď dost času na předkaždosezóní kosmetiku v garáži. To máš umytí - šudlení plastelínou - leštění leštěnkou - voskování - dokrášlení detailerem. Bude to krásný lockdown :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Safa » 02 bře 2021, 15:18

Pěkné, pěkné pěkné... :)
Jinak po Česku se dá projet krásně, o tom rozhodně žádná.
Btw. už delší dobu mám v hlavě výlet, pracovně nazvaný Atomová jízda. Vedl by z Dukovan do Temelína po jihomoravských a jihočeských silničkách. Věřím, že je mezi těmito dvěma body spousta luxusních okresek...
Po hlavních silnicích je to nějakých 160 km, se zajížďkami by z toho mohl být top 250+ km trip.
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 04 bře 2021, 10:36

:) Say no more! Atomová jízda https://mapy.cz/s/poledesaru

mapy.jpg
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků

cron