Koník - NB 1.8 Anniversary

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 03 črc 2019, 09:03

Přidávám jednu aktuální fotku z venčení.
Přílohy
miata_001.jpg
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 20 říj 2019, 12:05

Nějaký update. V srpnu jsem vyměnil ošoupané nášlapy spojky a brzdy za nové z I.L. Motorsport. Abych zmírnil rychlost postupu začínající koroze na víku kufru, vyměnil jsem žárovky osvětlení SPZ za LED. Chtěl jsem zachovat teplotu světla podobnou klasickým žárovkám a zároveň nechtěl experimentovat s levnými LED z Číny. Proto jsem trochu zainvestoval a koupil PHILIPS LED X-tremeVision. Zároveň jsem musel vyměnit i jednu lampičku, protože se mi jí samozřejmě povedlo při demontáži zničit :roll:
pedaly.JPG


A minulý víkend jsem na druhý pokus vyměnil fake ukazatel tlaku oleje za voltmetr s kontrolkou od vhml. Při prvním pokusu o montáž nesvítila po zapnutí zapalování kontrolka tlaku oleje. Když jsme po druhé zkontrolovali všechny kontakty, přesvědčili se, že LEDka jako taková svítí, vrátil jsem zpátky původní tlakoměr s tím, že je prostě záhada, že to nefunguje. Pak jsem si všiml, že se špatně chová i původní tlakoměr, protože ukazuje tlak už po zapnutí zapalování, tzn. ekvivalent zhasnuté kontrolky mazání. Takže problém bude zřejmě v čidle tlaku oleje, které chvílemi nefunguje. Už mám připravené nové, ale vzhledem ke konci sezóny dojde na jeho výměnu asi až na jaře spolu s výměnou oleje.
voltmetr.JPG


Když jsem měl přístrojovku rozebranou poprvé, všiml jsem si, že jedna žárovka osvětlení je spálená. Po výměně ale svítila jasněji než ostatní žárovky, které byly časem už dost vypálené. Při druhé rozborce jsem vyměnil i ostatní žárovky a teď to svítí hezky intenzivně a rovnoměrně :)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 25 dub 2020, 21:32

Teď jsem si všiml, že jsem v listopadu nenapsal své pravidelné statistické okénko s náklady po 3 letech od pořízení. Za tři roky jsem najel 9 439 km, z toho 3 606 km třetí rok. Průměrná dlouhodobá spotřeba je 8,4 l/100 km při průměrných nákladech na palivo 2,78 Kč/km. Průměrné náklady na 1 km (bez benzínu) ve třetím roce provozu činily 7,82 Kč (celkově 8,23 Kč/1 km po odečtu kupní ceny).

Před měsícem dostala Miata nový olej (přešel jsem z Millers Oils 10W-50 na Valvoline Maxlife 10W40, který by měl být pro moje použití vhodnější) a palivový filtr. A protože katalyzátor už zcela neplnil svoji funkci, dostala Miata i ten a následně úspěšně absolvovala STK a emise.

Dnes jsem nechal přezout zadní pneu, ale jsem ve stejné situaci jako dosud, kdy mám na přední nápravě jiné pneu než vzadu. Auto jsem kupoval na semislickách od Nankangu a dostal navíc dvě Potenzy s pěkným vzorkem. Když jsem semislicky sjel, chtěl jsem dokoupit Potenzy i na předek, jenže už nebyly k sehnání. Dal jsem tedy na předek Lassa Impetus Revo+, které nejsou zásadně špatné, ale mají menší grip než Potenzy. To nebylo úplně ideální, protože auto bylo víc nedotáčivé, než by se mi líbilo. Na druhou stranu se chovalo celkem předvídatelně, takže to nebyl zásadní problém. Ale někdy bylo cítit, že ten zadek drží proti předku až moc. Teď jsem chtěl koupit stejné Lassy i na předek, ale už se samozřejmě přestaly vyrábět :roll: Nakonec jsem na zadek obul Hankook K125 Ventus Prime 3, které by se mohly chovat podobně. Zatím jsem ujel pár desítek kilometrů volným tempem, takže je brzo na nějaké soudy. Ale auto mi přijde takové hravější a vyváženější. Tak uvidíme.
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 27 dub 2020, 18:41

Ještě přidávám jednu rychlou mobilovku.
Přílohy
Miata_26042020.jpg
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 26 pro 2020, 12:37

Tento příspěvek už mám v plánu přidat asi půl roku. Chtěl jsem ale text doprovodit nějakou pěknou fotkou, proto jsem vyčkával. Ale samozřejmě jsem se za celou sezónu nedokopal k tomu, abych nějakou pěknou vyfotil... Nu což, tak jdeme na to.

V červnu proběhl na Miatě největší (a nejnákladnější) servis za dobu mého vlastnictví. Důvodem byly (jaké překvapení) zkorodované nosníky. Když už byl motor venku došlo i na jeho přetěsnění, výměnu spojkové lamely a ložiska, výměnu chladiče a montáž tvrdších silentbloků z I.L.Motorsport. Nadále se snažím pokračovat v projektu "uveď Miatu co nejvíc do továrního stavu", a proto bylo tuningové sání s kónusovým filtrem nahrazeno origo airboxem s vložkou K&N. Místo předního racingového tažného oka od Takata, které sice možná přidává respekt, ale na sériovce vypadá jak pěst na oko, se nasadila originální tažná oka. Ta jsem před nasazením pečlivě zrenovoval (čti: odrbal jsem je drátěným kartáčem a stříknul černým matným sprejem). A nakonec jsem se zbavil stylebaru, který sice krásně drnčel, ale jinak byl absolutně k ničemu. Seznam všech oprav je uveden v prvním příspěvku.

Na závěr si dovolím svoje tradiční statistické okénko. Za čtyři roky jsem najel 12 398 km, z toho 2 959 km čtvrtý rok. Průměrná dlouhodobá spotřeba je 8,4 l/100 km při průměrných nákladech na palivo 2,58 Kč/km. Průměrné náklady na 1 km (bez benzínu) ve čtvrtém roce provozu činily pfffff 21,16 Kč/1 km (celkově 11,30 Kč/1 km po odečtu kupní ceny).
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Předchozí

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 174 návštevníků

cron