Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 13 kvě 2022, 02:00

RTjohny píše:Ahoj, to ja mel loni kuratko taky (u 2.0) a u me to bylo P2177. Chybu jsem vymazal pres diag, u Muzzyho pak vycistene vstriky a nejake dalsi preventivni operace a znovu se uz nic neobjevilo :-) A to jsem tomu dal docela zabrat na polygonu...

Muzzy tu chybu po diagnostice samozřejmě smazal, ale za pár desítek minut jsem potřeboval do sousední vsi na poštu a po cestě se to opět rozsvítilo. No co už, nová lambda objednána a jiné problémy naštěstí nejsou, takže to budu muset při těch nemnoha kratších pojezdech (na delší si netroufnu) se světýlkem pár dní vydržet. Motor šlape, pokles výkonu žádný, pazvuky žádné. Naštěstí... ...snad to po výměně zase natrvalo zhasne. Tedy pokud není problém s katem... :roll:
Naposledy upravil Safa dne 13 bře 2024, 19:13, celkově upraveno 1
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 23 kvě 2022, 20:31

Byl proveden tradiční jarní servis, takže je třeba aktualizovat pravidelný Nellí deníček.
Přezuto zpátky na letní Michelin PS4, zimní kola byla umyta, ošetřena a uskladněna. Vyměnil se olej a olejový filtr, po nějaké době také vzduchový filtr. Udělala se kompletní repase předních i zadních brzd, nasadily se nové ATE destičky, vyměnila se brzdová kapalina, nyní vše opět v perfektním stavu. Zkontrolovalo se množství všech provozních kapalin. Přední lampy jsou po rozleštění opět jako nové. Byly zkontrolovány rozvody, svody, podvozek i nápravy - vše v cajku. A hlavně - vyřešil se problém se zadní lambda sondou. V autě je nová od Denso, "kuřátko" se vyresetovalo a už nic nesvítí. Pro jistotu byl zkontrolován i katalyzátor - je ok.
Celkově tedy lze říci, že je Nella kvalitně připravena na letní sezonu...
...hodně šťastných kilometrů všem!
Naposledy upravil Safa dne 13 bře 2024, 19:13, celkově upraveno 1
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 12 bře 2024, 22:01

Před pár minutami dosáhla Nella jednoho kulatého milníku...

200k.jpg

...a něco většího se chystá, protože si to zaslouží, holka moje milovaná.
STAY TUNED!

P. S. Doposud (od koupě v Německu) jsem za jejím volantem strávil 88 800 km. Projeli jsme spolu Česko (křížem krážem), Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko, Slovinsko, Itálii a Chorvatsko...
Naposledy upravil Safa dne 13 bře 2024, 19:12, celkově upraveno 1
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Bass.Boi » 13 bře 2024, 09:16

Krasne jubileum :!: 8-)
...::: NC 2.0 Sport, 118kW/160 HP, LSD, 6speed, Bilstein :::...

..:: Ex ::..
...::: 1.8 NB Miracle, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech :::...
...::: Ex - 1.6 NB 81kW/110 HP' - "Rote Sau" :::...
Uživatelský avatar
Bass.Boi
 
Příspěvky: 829
Obrázky: 5
Registrován: 19 říj 2011, 14:27
Bydliště: Kousek od Brna

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 13 bře 2024, 16:43

Bass.Boi píše:Krasne jubileum :!: 8-)


Díky. ;)
Dnes se s Nellčou na pár týdnů rozloučíme. Bude se mi stýskat, ale návrat proběhne ve velkém stylu. :)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 26 dub 2024, 19:38

V minulém příspěvku jsem slíbil "návrat ve velkém stylu". Tak tady je. :)

S blížícím se milníkem 200 000 km jsem intenzivně přemýšlel, jak svému autu zase maličko pomoci s důstojným stárnutím. Od prvního velkého zásahu, který proběhl v hostivařském servisu http://www.bmmotors.cz u Muzzyho a jeho party, a v jehož rámci došlo ke komplexní renovaci podvozku, uběhlo dlouhých šest let a nastal čas věnovat Nellče další omlazovací kůru.

Celou operaci jsme ladili de facto rok. Až nastal den D a hodina H. To se stalo před nějakými šesti týdny, kdy si můj dvorní mechanik Honza odvezl Nellču do své dílny. V plánu toho nebylo málo...

...začalo se standardně - jako každý rok se přezulo na nově vyvážené a zkontrolované letní Michelin Pilot Sport 4. Vyměnil se olej a filtr. Po třech sezonách nastal čas i na výměnu dalších náplní a kapalin: konkrétně oleje v převodovce a filtru, brzdové kapaliny, oleje v diferenciálu, chladicí kapaliny a vzduchového filtru. Vedle toho jsme (snad poprvé, co mám tohle auto) vyměnili také olej v servu.

A pak se začala Nellča ve velkém rozebírat. Dolů šla celá střecha i zrcátka, přední nárazník, kola, tlumiče a pružiny, kompletně se rozebraly brzdy. Sundal se i volant a hlavice řadicí páky.

1.jpg
Cudně schovaná pod plachtou...


2.jpg
...a obnažená...


3.jpg
...volant a řadička už potřebovaly novou kůži jako sůl...


4.jpg
...brzdy jakbysmet...


Začnu brzdami. Honza vše rozebral do šroubku - co šlo vyměnit, vyměnil. Co bylo třeba renovovat, renovoval. Co se muselo očistit, očistil. Nellča dostala nové brzdové kotouče i destičky (vše ATE) i všechny ostatní potřebné komponenty. Třmeny brzd dostaly po kompletní renovaci novou modrou barvu od Foliatecu. Odvzdušňovalo se nadvakrát, aby se nic neponechalo náhodě. A po prvních pár desítkách ujetých kilometrů musím uznat, že auto teď brzdí parádně.

5.jpg
...modrá jim sluší...


6.jpg
...po nasazení na auto i s novými kotouči...


Pak přišla na řadu přední světla. Došlo k jejich kompletnímu rozleštění a konečně dostala dlouhodobě plánovanou fólii. Vidění v noci je teď o mnoho lepší. Ještě větší péči se dostalo volantu a řadičce, které dostaly novou kůži (zde bohužel foto chybí, necvakli jsme to, ale vypadají fakt parádně).

7.jpg
...světla před...


8.jpg
...a po...


Zde končí část 1, pokračování v části 2...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 26 dub 2024, 21:06

Po letech plánů jsem zhmotnil i myšlenku nového autorádia. Inspiroval jsem se zdejším členem "cafe-racer" (díky, pane) a pořídil model Pioneer SPH-DA360DAB i všechny další potřebné součásti (rámeček, adaptér ovládání na volantu, propojovací kabel, držák mobilu i datový kabel). Vše jsem konzultoval s panem Karlovským z https://www.carmedia.cz, kde jsem následně i nakupoval. Výsledek je parádní - repro Bose jakoby ožily, Android Auto šlape skvěle, displej je přehledný a dobře se ovládá. Konečně jsem také získal tolik důležitý handsfree set, hlasové ovládání je intuitivní a pohodlné. Kombinace DAB a FM rádiového pokrytí je také fajn...

9.jpg
...nové autorádio...


Další na řadě byla klimatizace. Několik let jsem pozoroval únik z okruhu - Honza to tentokrát vzal pečlivě a objevil původ problému - díru v trubce pod ventilem plnění. Hliník se neodstěhoval do Humpolce, ale regulérně se rozpadl na prach. Nový díl dorazil až z daleké Belgie přes oficiální autosalon Mazdy v Nových Butovicích - nadvakrát - poprvé se totiž v objednávce jedno číslo přepsali, takže přišla trubka na Mazdu CX-9 - podruhé se již povedlo a klimatizační okruh se podařilo definitivně uzavřít. Že je vše konečně zase 100% ok, ostatně potvrdilo i vakuování v https://www.pneumalik.cz. Aktuálně je klima naplněna a (konečně) zase plně (a bez úniku) funkční. Navíc se vyměnil i samotný chladič, na kterém se rovněž výrazně podepsal zub času - stačilo do něj trošku rýpnout a rozpadal se na prach.

11.jpg
...problém v klimatizačním okruhu objeven a vyřešen...


Po sedmi letech došlo k výměně autobaterie (Yuasa YBX3000 SMF 12V, 45Ah, 400A, YBX3053), kterou jsem pořídil v https://www.autodily-pema.cz. A rovnou se vyměnily i svíčky (nově Denso Iridium).

Hodně otázek jsem řešil ohledně nových tlumičů a pružin. Nakonec jsme po konzultaci s Muzzym zvolili Bilstein B6 (pro mé výletničení značka ideál) v kombinaci s pružinami Monroe, takže si troufnu tvrdit, že v rámci modernizace jde jednoznačně o progres (oproti standardním tlumičům Mazda v 1,8 sérii). V kombinaci s polyuretanovými silentbloky (Strongflex/Powerflex) je teď podvozek vymazlený, drží a auto krásně táhne tam, kam má. Jasně, mezi miatími závodníky budu pořád za offroadistu, ale na rozdíl od nich nebudu muset přejíždět příčné prahy našikmo... ...každopádně i tak je podvozek tvrdý, s ohledem na má záda tak akorát.

12.jpg
...nové tlumiče a pružiny...


A teď k laku. Jelikož vím, jaké peklo je umíchání a nanesení mé skvělé šedivé perleťové metalízy Mephistogrey Metalic, bylo celkem jasné, že Nellina olezlá střecha (plast prostě dostává na rozdíl od kovu od sluníčka a počasí daleko větší záhul) půjde do jiné barvy. Nakonec kluci v lakýrně zvolili černou perleť. Lakovaly se celkem tři díly střechy a obě zrcátka i s nožičkami. Plus Honza odvedl perfektní práci v záchraně třetího brzdového světla, které bylo po těch letech díky vodě uvnitř doslova shnilé - vše rozebral, vyčistil, zalepil a vyměnil všechny ledky, takže je to zase konečně důstojné brzdové světlo, jak má být. Pro zajímavost - za nové třetí brzdové světlo si v Mazdě účtují naprosto nesmyslných cca 15 000 Kč, takže se renovace starého rozhodně vyplatila.

13.jpg
...třetí brzdové světlo před renovací...


To, zda se vám nová barevná kombinace líbí, posuďte sami. Mně se zamlouvá moc a už jsem v této souvislosti zaznamenal i řadu dalších kladných ohlasů.

14.jpg
...nová barevná kombinace lakování...


Po 200 000 km nastal čas i na výměnu rozvodů. Ty jsou teď kompletně nové - Honza s tím měl hafo práce a vše bylo finalizováno v dílně u Muzzyho, kde se expresně postarali o srovnání předstihu (kolísání otáček při volnoběhu), k jehož rozhození došlo díky nechtěně pootočené řemenici. Tímto bych chtěl klukům v http://www.bmmotors.cz ještě jednou moc poděkovat za vstřícnost a ochotu při řešení problému. Muzzy, máš skvělé parťáky.

16.jpg
...pohled do útrob...


Ve finále odjela Nellča na pár dní na Rakovnicko, kde se o ni postaral jeden pečlivý amatérský detailer. Celá karosérie dostala keramický nano vosk, došlo i k pečlivému vyčištění interiéru, těsnění střechy a (konečně) všech odtokových kanálků, čímž se vyřešil i další problém - srážení vody na víku kapoty vevnitř kufru, díky čemuž jsem měl v zimě neustále vlhký tapecírunk.

15.jpg
...lak prokoukl a dostal kvalitní ochranu...


Při cestě z Rakovnicka vyvstal další problém, Honzovi se rozsvítila kontrolka ABS. Původ trablu byl záhy odhalen - čidlo ABS se za ty roky nacucalo vody a jeho plastový kryt pukl. Původně jsme mysleli, že to vyřešíme výměnou, ale po zjištění, že by šlo o dalších pár tisíc, se Honza rozhodl čidlo zachránit - vše rozebral, očistil, znovu složil dohromady, slepil a ke šroubu přidal širokou podložku - kontrolka ABS zhasla a systém opět funguje. Jasně, je to provizorní řešení. Kdyby se světýlko znovu rozsvítilo, už víme, o co jde a na řadu přijde výše zmiňovaná výměna.

EDIT: Jelikož se ABS čidlo během jedné z cest samovolně odpojilo (a následně zase připojilo), rozhodli jsme se definitivně pro výměnu za nové díly.

17.jpg
...čidlo ABS, voda udělala svoje.


Ve finále jsem odjel k panu Malíkovi do Hostivice, kde mi v https://www.pneumalik.cz vedle již zmiňované kontroly a doplnění klimatizace opět dali do pořádku geometrii. Byl jsem u nich už asi počtvrté a jako tradičně odvedli perfektní práci.

Závěrem přidám jednu vtipnou historku a shrnutí celé operace.

Vtipná historka - jistě znáte ty plastové čudlíky, které drží všechny možné plasty vespod auta. Mají tendenci se lámat a pak chybějí. Honza to chtěl dát do pořádku, potřeboval jich asi 35. Poptával v Mazdě. Prý - jo, asi tři máme. A další můžeme objednat - kus za 136 Kč. :)
Nakonec jsme je sehnali na AliExpressu - kus za cca 6 Kč...

A to shrnutí?

Zatím to ještě není komplet spočítáno, ale zdá se, že tentokrát bude ta investice (včetně práce) v řádu šestimístné částky. Ale stejně - nelituji ani jediné vydané koruny, protože mám svou Nellču rád a plánuji v ní jezdit, dokud se budu cítit za volantem komfortně a stav zad mi do ní umožní se posadit. A to bude, alespoň doufám, ještě mnoho a mnoho let...

Slogan Kofoly "když ji miluješ, není co řešit" prostě sedí. :)

Přeji všem klubistům krásný miatí rok 2024, spoustu radosti a rohlík od ucha k uchu s každým odjetým kilometrem se střechou dole a větrem ve vlasech!

P. S. Jelikož teď mám auto v cajku, plánuji na příští rok (ve své jubilejní desáté sezoně za volantem MX-5) vedle tradiční technické prohlídky jen pořízení nových letních a zimních pneu. V letních mám celkem jasno - Michelin PS 5. Ale v zimních zatím tápu, rád bych zkusil něco jiného než osvědčené Vredestein Wintrac Xtreme. Na sněhu a solence už roky nejezdím - kdybyste měli nějaký tip na dobrou zimní gumu převážně do suchých podmínek, sem s ním.
Naposledy upravil Safa dne 30 dub 2024, 14:46, celkově upraveno 3
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod RTjohny » 26 dub 2024, 22:45

Ahoj, no hezky se maklo, tomu rikam poradna priprava na sezonu :-D U me na kluky cekal podvozek (a jeste ceka jeho naladeni), nove pneu a klasika - filtry, olej, cisteni kanalku.
Nemas nejakou foto auta z boku tak, aby slo videt i ty brzdy? :) Taky vecne premyslim, zda to nedat do barvy podobne jako jsi dal ty (akorat tedy spis zelena). Ale rikam si, zda to nebude vypadat spis vtipne, az nepatricne, na tech nasich malych brzdach :-D
RTjohny
 
Příspěvky: 49
Registrován: 22 lis 2017, 22:28

Re: Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod Safa » 26 dub 2024, 23:17

RTjohny píše:Nemas nejakou foto auta z boku tak, aby slo videt i ty brzdy? :)


Ahoj, aktuální fotku z boku s nazutými koly nemám. Ale jelikož mám tuto barvu už delší dobu, tak fotky, jak to vypadá, najdeš na straně 13 tohoto vlákna...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Příspěvekod ReVolte » 04 kvě 2024, 14:26

Tak brzdy jsem lakoval stejně i na své bývalé, ve stejné barvě a taky foliatec :) Jinak investice a údržba top. Musíš jí fakt milovat, já vždycky nakonec koupil další auto a dostával ho do pěkného stavu než takovou celkovou rozborku! Za to klobouček. Jo a kdybys jezdil zimu na 17" tak mi z koupě NDčka zbyly krásný minimálně jetý Wintercontacty T870 P. A jinak i ze zkušenosti zimáky mi vždy dobře fungovaly na daily Michelin Alpin 6 a nebo zmiňované Continentaly.
Byla: NC 2.0 Mica Grey Expression
Byla: NCFL 2.0 Stormy Blue
Je: ND 2.0 Sakura
ReVolte
 
Příspěvky: 181
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků

cron