E10

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

E10

Příspěvekod Jarda » 17 led 2024, 08:39

Ahoj všem, určitě jste všichni zaznamenali strašák pojmenovaný E10. Svým způsobem, mám obavy o coby to mohlo s motorem udělat, nicméně již v Německu E10 nějaký čas mají. Docela bych rád věděl, pokud jste již tuto záležitost někdo řešil, nebo pokud někdo má info od Němců, co by se mělo udělat abychom svá autíčka ochránily. Já vlastním NB 1,6 z roku 1999.
Jarda
 
Příspěvky: 17
Registrován: 28 pro 2019, 12:09

Re: E10

Příspěvekod HansB » 17 led 2024, 15:37

Ahoj. Já svou lásku krmím jen Vervou 100. Není to daily auto takže na benzínu nezruinuji. A za to co ona dává mě, tak já se jí to snažím oplácet tím (asi) nejlepším benzínem.

(Jinak je to naprostá lumpárna s tím co na nás EU zase přichystala. Jak s benzínem tak s naftou. To by byl v tom čert, aby nás do těch jejich propagovaných elektroautíček za pár let nedostali)
Mazda MX-5 ND 2,0 118kW 2015
Uživatelský avatar
HansB
 
Příspěvky: 26
Obrázky: 7
Registrován: 06 úno 2012, 03:00
Bydliště: Kladno

Re: E10

Příspěvekod BigBang » 20 led 2024, 14:26

Jak píše HansB - dávat 100 oktan, ten neobsahuje líh ;)
BigBang
 
Příspěvky: 210
Registrován: 23 pro 2019, 21:45
Bydliště: Kladno

Re: E10

Příspěvekod spooon » 10 úno 2024, 13:15

pak je ještě varianta, přidávat do klasické 95 adativum - osobně používám VIF, který potlačuje negativní dopady bio sračky. Používám do všech aut(i zahradní techniky), vyjde to pár halířů na litr. A ještě by to mělo navíc snižovat spotřebu a zvyšovat výkon :D
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: E10

Příspěvekod Cores » 10 úno 2024, 14:11

Používám aditivum od Millers Oils Petrol Power EcoMax 500 ml

Super dávkovač a koruna na litr mě nezrujnuje a je opravdu znát zlepšení. Do NC leju 95 vyjmečně, ale kdyz už tak s millerem.
V mazdě 6 gj tahle kombinace funguje bezproblemově.

RobinOil by měl mít ještě pořád 95ku E5
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: E10

Příspěvekod BigBang » 29 úno 2024, 08:47

spooon píše:pak je ještě varianta, přidávat do klasické 95 adativum - osobně používám VIF, který potlačuje negativní dopady bio sračky. Používám do všech aut(i zahradní techniky), vyjde to pár halířů na litr. A ještě by to mělo navíc snižovat spotřebu a zvyšovat výkon :D

To bych úplně netvrdil. Možná to zamezí vodě atd. ale snášenlivost etanolu s použitou gumou v systému to nezmění ;) Mazdu jsem zatím neoživoval, ale na mé Audi 80 už si to vyžádalo palivovou pumpu - loni jsem najel z celkových 4000 kilometrů 3200 po zemích, kde E10 již měli - IT, DE, AT, FR. Před zimou jsem dotankoval ještě klasickej E5, ale celou nádrž jsem nevyjel a letos, cca tři týdny zpátky jsem už nenastartoval - pumpa KO :roll:
BigBang
 
Příspěvky: 210
Registrován: 23 pro 2019, 21:45
Bydliště: Kladno

Re: E10

Příspěvekod Kojot » 01 bře 2024, 15:18

BigBang píše:
spooon píše:pak je ještě varianta, přidávat do klasické 95 adativum - osobně používám VIF, který potlačuje negativní dopady bio sračky. Používám do všech aut(i zahradní techniky), vyjde to pár halířů na litr. A ještě by to mělo navíc snižovat spotřebu a zvyšovat výkon :D

To bych úplně netvrdil. Možná to zamezí vodě atd. ale snášenlivost etanolu s použitou gumou v systému to nezmění ;) Mazdu jsem zatím neoživoval, ale na mé Audi 80 už si to vyžádalo palivovou pumpu - loni jsem najel z celkových 4000 kilometrů 3200 po zemích, kde E10 již měli - IT, DE, AT, FR. Před zimou jsem dotankoval ještě klasickej E5, ale celou nádrž jsem nevyjel a letos, cca tři týdny zpátky jsem už nenastartoval - pumpa KO :roll:


Jako že za 4 měsíce to rozežralo gumičky v palivový pumpě? Tak to je ulet.
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: E10

Příspěvekod BigBang » 06 bře 2024, 20:10

Spíš za 8, jelikož auto od září stálo a od návratu v červnu jsem netankoval...
BigBang
 
Příspěvky: 210
Registrován: 23 pro 2019, 21:45
Bydliště: Kladno

Re: E10

Příspěvekod Kojot » 07 bře 2024, 14:33

Já teda jsem toho dost o tomhle načetl. (E10) v praxi jsem se s tím potkal až ted na začátku března, když jsem do služebního Karoga (r.v. 2021)1,5TSi (najeto 65.000) natankoval u Orlenu 50Litrů "nové" E10tky s tím, že jsem měl dojezd 6 km...
Jako nechci sahat na něco nedotknutelného, jako mantru, že to s novým autem E10 nic nedělá a na vše je připraveno. Protože od pumpy jsem odjel bez problému, ani mě to nenapadlo. Ale....
Po 14 km jsem musel zastavit, jít něco nechat orazítkovat atd. při zmačknutí start tlačítka se motor otočil 2x nebo 3x a nic.. Pak jsem to zkusil znovu a točilo to asi na potřetí to chytlo. ještě pořád jsem to nevnímal..
Po cca dvou km, když telefonuji (HF) a na kruháku mi to chcíplo jsem si pořád ještě nadával, že dělám pičoviny a můj 50ti letý mozek už není schopen dělat par věcí najednou..
Při nájezdu na D10 jsem zapl tempomat tachometrových 140 a jedu, dojíždím v pravým asi 6x kamionu v štrudlu za sebou, dám blinkr a když jsem na úrovni prvního, v zrcátku se objevili agresivní světla nějakého "rychlíka" cca 300m za mnou.
Tak jak jsem zvyklý šlápnu na plyn, abych mu moc nepřekážel, že mu hned uhnu, jen co mě dojede.. ... a nic... auto pokračuje dál na tempomat 140, 141, ...143 no prostě jak když mě něco drží za prdel.
Během těch 7 - 10 sec byla audina nalepená na mým kufru, já plyn na podlaze a Karoq ne a ne zrychlit, jak jsem byl zvyklý. Podřadil jsem na 5tku, a žádný efekt v tom, že by auto s vyššími otáčkami zrychlilo s plynem na podlaze se nekonalo nic..
Na konci štrůdlíku jsem na tacho měl 160 ale auto se vleklo, jak když táhnu přívěs s 2tunama.
Začal jsem zkoumat, vyhodil tempomat a po dobu asi dalších 20 km jsem nenašel rovinku, kde bych Karoga rozjel na víc než 165 s tím, že od 140 to fakt nejede. Přitom auto před tímto tankováním běžně znatelně do 190 zrychlovalo jako, že se nic neděje a pokusně mi na tacho ukázalo i 210, (ale to už neřídím a jen doufám že mě to udrží v přímém směru)... Ale přes to jsem, nenašel nic co by mi bránilo jezdit jako doposud a proč to prostě od 140 výše nejede, tedy v rámci předpisů a jen vyjímečně použít vyšší rychlost k vyklizení levého pruhu. nějak ani nechci vědět co to palivo v motoru u nového auta dělá, navíc co to udělá s mou NC 2007. A to kolega s očima navrch hlavy přijel z Německa že u nějaké pumpy viděl etiketu na benzinu E20, když tankoval naftu.... To jako fakt jsou schopni přidat do benzinu 20% ekosraček co zlikvidují všechno? Chápu že různá aditiva nebo tankování Verva 100 a podobných benzinů to trochu pomohou oddálit, ale jak dlouho a proč mám aktuálně za to platit místo 38 když už tak 43, což je 5Kč vic na litr. Jen co vyjedu tuhle nádrž, zkusim najít něco kde E10 není, nebo natankovat stovku, a budu referovat. Zatim jsem najel cca 400km na tuhle nádrž a pořád stejný... :? :? :? :?
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: E10

Příspěvekod Winie » 08 bře 2024, 15:03

Kojot: Zatím jsem do žádného ze svých starých aut letos netankoval, tak nevím co to udělá, ale Leon 1,5TSi i Outback 2,5 nemají problém s E10. V Leonu jsem vyjel od Ledna 20 nádrží a nikdy nebyl problém s motorem. Infotainment s palivem asi nesouvisí :lol:

Ale co jsem koukal tak i na Verva 100 pistolích je samolepka E10. Věřím, že Miata s novým palivovým vedením to nějak kousne, Preluda ma nově těsnění kolem vstřiků, tak u obou aut to kdyžtak odnese jen pumpa, ale reálně se bojím o starého datsuna a jeho karbec :( Nicméně nedá se svítit, budeme holt muset dávat aditiva no.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků