Podložky pod kola - ano, či ne?

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod PavelS » 23 úno 2011, 11:34

Vavris píše:Já s podložkama a kolama s nižším než doporučeným ET nidky neexperimentoval, ale během vlastnictví minulého auta jsem došel k názoru, že podložky a velké kola jsou špatné pomocí "vylučovací metody".

Měl jsem Escorta RS2000, auto, které má v sérii kola trapně malé a ještě trapněji utopené hluboko v podbězích. Na fóru jsem byl snad jediný, který zůstal na sériovém rozměru 195/50 R15 a ET37, jinak všichni v rámci vzhledu upgradovali na 16" nebo 17" a ET cca 15-20, které vypadalo "přirozeně". Dovoluji si tvrdit, že moje auto mělo nejtěžší život - několik hobby závodů do vrchu a trackdays a obecně palice na okresce pokaždé, když byla příležitost. Přesto jsem na podvozku nikdy nic nemusel řešit - jako jeden z mála. Kdežto u ostatncíh se něco objevovalo imrvére. Vůle v čepech, občas hučící ložiska, folklorem byly vytrhané silentbloky z ramen. Velké kola a zvětšený rozchod imho byly hlavní příčinou... Páka je svině...


Konečně názor k tématu... I když je to jen teorie a hodně zavádějící, tak je to jedna ze zkušeností, které mi v tom, dát podložky (i když jen 2cm) na moje auto brání...plus fakt, že by se měnily i štefty....
ET-15 vypadalo přirozeně? Můžeš poslat odkaz na fotku s takovýma kolama?
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod Ryba » 23 úno 2011, 11:58

psal ET 15 až 20 :)
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod willy2.0 » 23 úno 2011, 13:10

PavelS hledá rozumnej důvod proč podložky ne... :lol: Každopádně je to jak píše Wawris...zdroj poruch, nic víc. Přežitek, který se, ale dobře prodává stále:-)..
Proto je dávno s kamaridama neřešíme...Měl jsem je na svým prvním autě asi 9let zpět...plus o palec větší kola , tehdy zánovní Megan Coupe, během 25tis.km mi odešli obě ložiska na zadku...Auto mělo najeto 30tis km na začátku...Normálně vydržej loža přes 100tis.km s přehledem, kort na zadku u předohraba.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod Dee #4 » 23 úno 2011, 13:11

pnbze, asi se prestanu k nekterejm tematum vyjadrovat protoze to asi nema cenu...

PavleS - pises ze jelikoz to nevydis na to ze budes behem chvile milionar tak rikas ze budes NC setrit -> chapu z toho ze chces aby ti vydrzela co nejdele. Ale zaroven se ji snazis prodat. Ano je to na hlavu, ale z tvoji strany ;)
btw - furt tady resis to ze s ni nechces jezdit na okruhy - uz sme se k tomu snad jasne vyjadrili nevim proc se k tomu furt vracis ;)
uprimne mi je tvoje financni situace u zadku :) jen z toho co si napsal plyne - nejezdim na okruhy a nepouzivam podlozky protoze si nechci nicit auto + setrim svoje NC protoze flying biz tedka moc nefrci. Nejspis si se spatne vyjadril, protoze vim zes mi psal ze s NA si blbnul a ted NC mas na klidnejsi jizdu a obcasne uzivani coz naprosto chapu ;) Ale nevim teda potom co ty narazky viz veta pred tim.

Pavle260 - tos mi mohl klidne napsat do SZ, nejak ted ani nevim ceho vseho se to tyka, ale ok :lol: a jinak nikdy sem nikde nerek ze sem velkej businessman a ani si to o sobe nemyslim. Jen vim ze sem clovek kerej nikdy neremca o svoji fin. situaci ale radsi s tim neco dela a k smrti nenavidim kdyz si nekdo stezuje. To umi kazdej, radsi drzim hubu a neco s tim delam ;)

Klidne se mnou nesouhlaste, na jednu stranu je mi to celkem jedno, lidi sou ruzny a jejich nazory se lisej ;)
Obrázek
www.autobeky.cz - Prodej náhradních dílů, servis a úpravy, mytí a detailing
Dee #4
 
Příspěvky: 435
Registrován: 26 bře 2010, 00:31

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod PavelS » 23 úno 2011, 15:00

Ty wole, Dome, já chápu, že jsi strašnej nigga jdoucí vpřed za svým cílem bez ohlédnutí,ale asi ne moc čtoucí mezi řádky, takže speciálně pro tebe to napíšu polopaticky - na okruhy nejezdim tak často (jednou za rok), protože mi už moc nepřinášej - právě naopak *.
S milionářstvím sem si dělal zcela jasně prdel (asi každej to pochopil kromě tebe) - nestěžoval si na svojí finanční situaci, která i bez side business je vcelku v pohodě :roll:

* To že svoje auto šetřim aby (mi) vydržela v pořádku co nejdéle(až tak moc ne - jako klobouk nejezdim, víš to sám) a uvažuju o prodeji mezi sebou koliduje a je na hlavu? Na to nevim co říct, fakt... :shock:


A proč já nechci jezdit na okruhy neřeším tady já, ale vy dva s Pavlem - prober se... Já jen napsal, že pro mě není argument že podložky trochu namáhaj auto až tak moc relevantní, protože mmj okruhový ježdění auto "ničí" stejně a nikdo to neřeší - co na tomhle nechápeš? ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod PavelV » 23 úno 2011, 18:19

Pavle, já jsem si musel rejpnout :) . Tvoje finanční situace je tvoje věc, nic mi do toho není, sám mám svých problémů dost. Jen jsem už nějak nevydržel, jak v každém druhém příspěvku píšeš, že na okruhy nejezdíš kvůli šetření auta. Jak se tam to auto strašně moc ničí (což není pravda). Auto dostává nejvíc zabrat na okreskách a na dálnici D1. S pohybem po okruhu se v Mazdě docela počítalo, ale to co se u nás považuje za silnice, nikdy nikdo v Japonsku neviděl.
Moc ti závidím, že už ti okruhy nemají moc co dát, já tak dobrej řidič nejsem, pořád se cítím na okruhu v autě bezpečněji a navíc mě to i baví.
K podložkám, jestli si Dee koupí kola s ET 20 nebo nechá současný disky na 25mm podložkách, tak je to pro životnost ložisek úplně to stejný. Podložky jsou sice horší řešení než správné ET, ale zas bych to tak nedramatizoval. Určitě to autu neublíží tolik, jako kratší pružiny na origo tlumičích, které tu má kde kdo.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod MJNick » 23 úno 2011, 18:31

Neni to uplně k podložkám. Měl jsem je jen na jednom autě a to byla Škoda 100 připravovaná na přestavbu a nic jí to neudělalo! Odešel motor! :-D Ale jednou jsem si dal na Golfíka patnáctky kola a po ujetí 40 km, jsem měnil kulové čepy, takže já jsem všema deseti pro to, co doporučuje výrobce!
Uživatelský avatar
MJNick
 
Příspěvky: 151
Registrován: 24 led 2011, 22:30
Bydliště: Praha

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod Miata » 23 úno 2011, 18:36

Dovolím si vyjádřit se k tématu podložky 8-) Na mém NA je body kit Postert kde jsou nástavce blatníků a kola byly naprosto děsně zapadlé v blatnících. Proto ještě když ji vlastnil tata, koupil někdy před 8 lety podložky a jsou tam dodnes. O vzhledu nemá smysl mluvit, ale zatím je s podložkama najeto zhruba 22.000km a nijak se to neprojevilo. Nastavení geo je samozřejmostí... Takže má vlastní zkušenost je zatím dobrá. Samozřejmě chápu, že to není asi úplně nejlepší řešení, ale v mé situaci, kdy mám na autě i kola pavučiny Postert a bylo by zbytečné kupovat nová kola jen kvůli ET mi to dává smysl.

PS: až mi začne na podvozku něco odcházet tak se tu veřejně přiznám :lol:
MX-5 NA silver 96 1.6 komplet Postert + podvozek BC Racing BR-RS 4/5kg alles in ordnung http://www.lennypromotion.cz
+ daily E61 535D :-)
Uživatelský avatar
Miata
 
Příspěvky: 842
Obrázky: 1
Registrován: 23 dub 2010, 10:58
Bydliště: Ostrava

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod Vavris » 23 úno 2011, 20:20

PavelS píše:
Vavris píše:Já s podložkama a kolama s nižším než doporučeným ET nidky neexperimentoval, ale během vlastnictví minulého auta jsem došel k názoru, že podložky a velké kola jsou špatné pomocí "vylučovací metody".

Měl jsem Escorta RS2000, auto, které má v sérii kola trapně malé a ještě trapněji utopené hluboko v podbězích. Na fóru jsem byl snad jediný, který zůstal na sériovém rozměru 195/50 R15 a ET37, jinak všichni v rámci vzhledu upgradovali na 16" nebo 17" a ET cca 15-20, které vypadalo "přirozeně". Dovoluji si tvrdit, že moje auto mělo nejtěžší život - několik hobby závodů do vrchu a trackdays a obecně palice na okresce pokaždé, když byla příležitost. Přesto jsem na podvozku nikdy nic nemusel řešit - jako jeden z mála. Kdežto u ostatncíh se něco objevovalo imrvére. Vůle v čepech, občas hučící ložiska, folklorem byly vytrhané silentbloky z ramen. Velké kola a zvětšený rozchod imho byly hlavní příčinou... Páka je svině...


Konečně názor k tématu... I když je to jen teorie a hodně zavádějící, tak je to jedna ze zkušeností, které mi v tom, dát podložky (i když jen 2cm) na moje auto brání...plus fakt, že by se měnily i štefty....
ET-15 vypadalo přirozeně? Můžeš poslat odkaz na fotku s takovýma kolama?


Jak jsem psal, je třeba to brát s rezervou, klidně to mohla být náhoda. Ale já jsem si z toho vzal jasné poučení, že velké kola a podložky nebrat.
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Podložky pod kola - ano, či ne?

Příspěvekod PavelS » 24 úno 2011, 10:59

PavelV píše:Pavle, já jsem si musel rejpnout :) . Tvoje finanční situace je tvoje věc, nic mi do toho není, sám mám svých problémů dost. Jen jsem už nějak nevydržel, jak v každém druhém příspěvku píšeš, že na okruhy nejezdíš kvůli šetření auta. Jak se tam to auto strašně moc ničí (což není pravda). Auto dostává nejvíc zabrat na okreskách a na dálnici D1. S pohybem po okruhu se v Mazdě docela počítalo, ale to co se u nás považuje za silnice, nikdy nikdo v Japonsku neviděl.
Moc ti závidím, že už ti okruhy nemají moc co dát, já tak dobrej řidič nejsem, pořád se cítím na okruhu v autě bezpečněji a navíc mě to i baví.
K podložkám, jestli si Dee koupí kola s ET 20 nebo nechá současný disky na 25mm podložkách, tak je to pro životnost ložisek úplně to stejný. Podložky jsou sice horší řešení než správné ET, ale zas bych to tak nedramatizoval. Určitě to autu neublíží tolik, jako kratší pružiny na origo tlumičích, které tu má kde kdo.


Beru ;-) Hele, že na okruhu auto dostává zabrat násobně víc než v běžným provozu nemá cenu diskutovat - je to fakt... Auto tam jede na 101% (u některých :D ) což v provozu prakticky nikdy... Dostává nejvíc zabrat na okreskách (myslíš díry?) a D1? To snad ne... ;) Já neřikám, že se s pohybem po okruhu nepočítalo, i když i to je relativní - Mazda neposkytuje záruku na závady po okruzích a v manuálu v sekci o správném zacházení s autem (článek k záruce) právě okruhy jsou důvod ke ztrátě záruky. Takže ano - Mazda podporuje okruhové ježdění, ale proto, že je EVIDENTNÍ jak tam auto dostává zabrat, tak je to vyjmuto ze záruky. Ne, že by tohle byl můj rozhodovací parametr, nebo jak to říct - dokonce ani názor pojišťoven, který se může stát po crashi na okruhu pro mě zcela zásadní. Já se rozhodoval na základě svých potřeb a tužeb, prostě až bude mít mazda třeba deset let, tak tam s ní vlítnu, teď je to můj mazel kterej se tam jen občas podívá ;) A nebudu skrývat (to jsem řikal už kdysi Otovi), že moje neučast na miata cupu je mmj i prakticky nutností mít slicky - už se to tam bere moc vážně na můj vkus :)

Btw, docela by mě zajímalo, kolik z lidí v miata cupu jezdících na slickách už měnilo závěsy kol - je normální ty sériový na slickách utrhat. Což v provozu se mi ještě nestalo - dokonce ani po 200tkm na NA, Pavle... ;)

S podložkama s tebou souhlasim... A kratší pružiny teoreticky poškozujou maximálně tlumiče, ne? ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků