od willy2.0 » 14 bře 2011, 22:56
Tady je zas dezinformací, hlavně ti co negují 10W60 tvrděj nesmysly...
Mám několik školení na oleje, plus hodně osobních referencích, tak si dovolím napsat svůj názor:
U MX5 dodržte prostě to co tam lil předchozí majitel a když bych nevěděl, dal bych kvalitní 10w40 tím člověk nic nezkazí . U mě lil majitel Mobil 5w40 a taky ho tam zas dám, není dobré např.měnit z 10w40 na 5w40 apod...Mohlo by to motoru spíš uškodit. Ani nedoporučuji 10w60 Je tam hodně dobrých aditiv sice, ale mohou rozpustit bordel i samozřejmě...Také je to zbytečně dražší olej, nemá to význam u MX5 motoru, viz.níže text...
U CTRa i Clia jsem jezdil 10w60 , ale tohle není tak zatěžovanej motor, takže je to zbytečnost.
Každopádně jak tady někdo správně píše a už jsem to někam psal: 10W60 zabranuje u více namáhaných motorů, rozuměj při vysokých teplotách a otáčkách trhání olejového filmu, ale u MX5 tohle nehrozí prostě...
Jinak olej je to velmi řidký, ty čísla neznamenaj pokaždý jestli olej teče více nebo ne....
Záleží na složení , kolik je v tom užitečných aditiv... jestli, už je to třeba taky triester apod...(Millers)...Všichni to stáčej dá se říct ze stejnýho základovýho oleje, jen si každá značka míchá ten svůj správnej coktail..Přidává svá aditiva, proto absolutně odmítám přidávat další aditiva(Protecy apod..), narušuje se tím správná rovnováha oleje, plno techniků mi to potvrdilo. Je to jen placebo, dobrej byznys, zvlášt u modernějších motorů to nedoporučuju.
Já jezdil vždy Castrol, kámoš měl rozebraný motor na CTRu po 120tis.km , převážně velmi ostrých, 235ps, lil 10W60 Castrol RS a motor byl na tom mnohem líp dá se říct wery oka pořád, než jiný motor z CTRa-neupravený- 70tis.km- ...kam lil majitel běžně doporučený olej(5w40). Samozřejmě CTRo žere cca.2-3,5litru oleje na 10tis.km pokud za to taháš, takže majitel zapoměl třeba jednou dolejt i to mohlo bejt příčinou horšího stavu...Ale opotřebování bylo celkově horší... i na válcích, ne jen na vačkách apod..
Do Hondy S2000 bych lil rozhodně 10W60 Castrol , nebo 10W50 od Mobilu 1 taky echt, taky se dělá 5W50...Dneska jsou, už i jiné řady pro tohle zatížení např. 5W20 apod...Ale s tím zatím nemám zkušenost.
Ty výše zmíněné jsou prostě dobré pro turbomotory a vysokootáčkové motory...Jsou nejpoužívanější v rally naprosto běžné, až na ten 5w20 tedy...Ten lejou hlavně např. do rally Fabie S2000, Fordu S2000(2.0 16v 270-290ps) ale to proto, že tam není delší nájezd, výměny jsou velmi krátké a potřebují tyto motory co nejnižší odpor oleje, jednak i kvůli výkonu.
Jinak se do N aut např. EVO, Sti , nebo malý Nka Tajpáry, Clia, Feldy Kit apod...Lejou hodně 10W60, 10w50....(rally).
A takový ty 0w30, 0w40, 5w30 doporučuju do naftáků, kde je potřeba a zvlášt v zimě, aby se motor rychle ohřál, rychle to mazalo turbo apod...
Maximum Atack"