Olej do motoru

Re: Olej do motoru

Příspěvekod PavelV » 14 bře 2011, 20:33

Předepsaný olej je 10W40 a ten se ohřeje stejně rychle jako 10W60. 10W60 není hustší, jen vydrží vyšší teplotu než se začne trhat olejový film. Určitě na normální ježdění stačí 10W40, ale 10W60 ti dává potřebnou rezervu, když ji třeba na okruhu potřebuješ.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Olej do motoru

Příspěvekod riderhenry » 14 bře 2011, 21:05

ano, kdyz mas v planu auto provozovat vic na okruhu, nez na silnici, tak tyhle "vytrvalostni" oleje maji urcite smysl, ale na ruzne sprinty, zavody do vrchu apod. ti musi vzdycky stacit viskozita doporucena vyrobcem, jinak neni problem v oleji, podle meho nazrou. Ostatne treba MillersOils ma u sve 5W40 napsano, ze je vhodna pro kratsi zavody a u 10W60 pak ze je vhodna spis pro motory s vetsim objemem (nad 2l)... Myslim, ze nas by asi mely spis zajimat studene starty atd.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Koby » 14 bře 2011, 21:19

Tak nějak bych to viděl no ;)
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Olej do motoru

Příspěvekod seatik » 14 bře 2011, 22:32

Ja bych prave potreboval nejaky universal..denne kratke jizdy se studenym motorem..cirka 3km tam,za chvilku 3km zpatky. Obcas ji zase chce protahnout 40km ostrejsi jizdou ve vyssich ci vysokych otackach a mam strach ze ve vyskach se bude trhat olejovy film.

Jinak to prvni cislo znamena cerpatelnost oleje pri nizkych teplotach...10w startovatelni pri -25, jinak to druhe cislo neznamena cim vyssi,tim je olej hustsi.
5W-30 vseobecne je lehkobezny olej,ktery je chemickymi procesy degradovany aby bylo snizene treni v motoru,rychle promazani,zaroven je ale pri vetsim teplotnim zatizeni mene stabilni.

zeptam se hondaru,nevite jaky olej davaji do s2000?
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Olej do motoru

Příspěvekod willy2.0 » 14 bře 2011, 22:56

Tady je zas dezinformací, hlavně ti co negují 10W60 tvrděj nesmysly...
Mám několik školení na oleje, plus hodně osobních referencích, tak si dovolím napsat svůj názor:

U MX5 dodržte prostě to co tam lil předchozí majitel a když bych nevěděl, dal bych kvalitní 10w40 tím člověk nic nezkazí . U mě lil majitel Mobil 5w40 a taky ho tam zas dám, není dobré např.měnit z 10w40 na 5w40 apod...Mohlo by to motoru spíš uškodit. Ani nedoporučuji 10w60 Je tam hodně dobrých aditiv sice, ale mohou rozpustit bordel i samozřejmě...Také je to zbytečně dražší olej, nemá to význam u MX5 motoru, viz.níže text...

U CTRa i Clia jsem jezdil 10w60 , ale tohle není tak zatěžovanej motor, takže je to zbytečnost.
Každopádně jak tady někdo správně píše a už jsem to někam psal: 10W60 zabranuje u více namáhaných motorů, rozuměj při vysokých teplotách a otáčkách trhání olejového filmu, ale u MX5 tohle nehrozí prostě...
Jinak olej je to velmi řidký, ty čísla neznamenaj pokaždý jestli olej teče více nebo ne....

Záleží na složení , kolik je v tom užitečných aditiv... jestli, už je to třeba taky triester apod...(Millers)...Všichni to stáčej dá se říct ze stejnýho základovýho oleje, jen si každá značka míchá ten svůj správnej coktail..Přidává svá aditiva, proto absolutně odmítám přidávat další aditiva(Protecy apod..), narušuje se tím správná rovnováha oleje, plno techniků mi to potvrdilo. Je to jen placebo, dobrej byznys, zvlášt u modernějších motorů to nedoporučuju.

Já jezdil vždy Castrol, kámoš měl rozebraný motor na CTRu po 120tis.km , převážně velmi ostrých, 235ps, lil 10W60 Castrol RS a motor byl na tom mnohem líp dá se říct wery oka pořád, než jiný motor z CTRa-neupravený- 70tis.km- ...kam lil majitel běžně doporučený olej(5w40). Samozřejmě CTRo žere cca.2-3,5litru oleje na 10tis.km pokud za to taháš, takže majitel zapoměl třeba jednou dolejt i to mohlo bejt příčinou horšího stavu...Ale opotřebování bylo celkově horší... i na válcích, ne jen na vačkách apod..

Do Hondy S2000 bych lil rozhodně 10W60 Castrol , nebo 10W50 od Mobilu 1 taky echt, taky se dělá 5W50...Dneska jsou, už i jiné řady pro tohle zatížení např. 5W20 apod...Ale s tím zatím nemám zkušenost.
Ty výše zmíněné jsou prostě dobré pro turbomotory a vysokootáčkové motory...Jsou nejpoužívanější v rally naprosto běžné, až na ten 5w20 tedy...Ten lejou hlavně např. do rally Fabie S2000, Fordu S2000(2.0 16v 270-290ps) ale to proto, že tam není delší nájezd, výměny jsou velmi krátké a potřebují tyto motory co nejnižší odpor oleje, jednak i kvůli výkonu.
Jinak se do N aut např. EVO, Sti , nebo malý Nka Tajpáry, Clia, Feldy Kit apod...Lejou hodně 10W60, 10w50....(rally).

A takový ty 0w30, 0w40, 5w30 doporučuju do naftáků, kde je potřeba a zvlášt v zimě, aby se motor rychle ohřál, rychle to mazalo turbo apod...
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Ryba » 14 bře 2011, 23:29

já to řikal, já to řikal :D
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Olej do motoru

Příspěvekod riderhenry » 14 bře 2011, 23:39

tak ja uz budu potichu, i kdyz jsem to teda rozpoutal no :mrgreen:
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru

Příspěvekod PavelS » 17 bře 2011, 10:49

Já si řikal, že tu CTRo už dlouho nebylo :D Ale v podstatě s willym souhlasim. Nechápu ten fenomén 10W60 - každej závodník dneska jezdí 10W60 :) Já ho dal na čas do NAčka (180tkm tenkrát) a motor se mi zdál hlučnější - vrátil jsem se poslušně k 10W40 kterej podle mě i na MX-5cup stačí. Ale je to každýho věc co kam leje, co jsem pochopil Vaška, tak chtěl jen získat přehled a ne diskuzi o tom co je lepší (stejně víme v podstatě kulový jeden jak druhej :) ).

Moje NC jezdí od začátku to co má - Castrol Edge 5W30 - nebudu už laborovat, myslim, že výrobce ví nejlíp s čim jeho motor funguje 8-)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Koby » 17 bře 2011, 11:07

PavelS píše:Já si řikal, že tu CTRo už dlouho nebylo :D

Moje NC jezdí od začátku to co má - Castrol Edge 5W30 - nebudu už laborovat, myslim, že výrobce ví nejlíp s čim jeho motor funguje 8-)


Já, naturlich :D
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Olej do motoru

Příspěvekod seatik » 17 bře 2011, 11:18

Ja se nakonec po dohode s kamaradem dohodl na tomto http://www.millersoils.cz/116--xfs-5w50.html
Budu ho davat i do svych subarek,proste takova zlata stredni cesta :)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 177 návštevníků

cron