Zdravím, tak tohle je moje kráska NB 1,6 ‘98. Dovezl jsem si jí z Německa 7. června 2011 za asistence firmy pana Pipka
http://www.autanazakazku.cz .
Má najeto 120 000 km, předchozí majitel se o ni staral, ale má pár mušek, které je potřeba vychytat… Hned při technické (která byla nutná pro české papíry) jsem nechal vyměnit motorový olej, filtry a kostice předních stabilizátorů. Doma už mám nové přední destičky, které vyměním při první příležitosti. Následovat bude výměna oleje převodovky a diferenciálu, časem asi těsnění pod hlavou, svíčky a chladící kapalina. Taky jsem zjistil, že je utržené napínací lanko střechy na straně spolujezdce a při velkém dešti nakapala voda přes těsnění střechy na sedačku. Těsnění jsem nastříkal olejem se silikonem a na auto dal plachtu nebo ho schoval do garáže, takže zatím sucho. Taky bych měl nechat ošetřit lehce chycené zadní podběhy a přechod na prahy, na to mx-5ky prostě trpí.
Jedna moucha, která mě trochu znervózňuje je, že při zastavení a prý i při jízdě za autem je cítit pálicí se/spálený olej. Spodek motoru (na levé straně pod filtrem) je mastný, ale pod autem jsem za čtrnáct dní nenašel jedinou kapku a podle měrky olej neubývá. Napadá mě jestli olej na motor nevytekl při výměně filtru a teď se při jízdě na horkém motoru pálí… ?
Z finančních důvodů bohužel asi až na závěr přijdou nová kola (vybraná viz níže) s pneu 195/50 R15, zatím musí chudera vydržet na plechách se zimníma 185/60 R14, které jsou zatím jako nové a překvapivě drží.
Kromě nových kol, žádné úpravy nechystám, sériový vzhled mi momentálně naprosto vyhovuje. Určitě tady několikrát uslyším, že je to offroad a že má jít k zemi, ale nepůjde. Už teď jsem rád že doma projedu bez škrtnutí přes bránu a že z cesty sjedu k našim na zahradu.