Tak jak něktří z vás už ví, Hayko prodal svého krasavce a já jsem jeho novým hrdým majitelem. S autem se oťukáváme už téměř půl roku a máme za sebou nějakých 5000 km, takže jsme si na sebe už celkem zvykli
Loni na podzim jsme s přítelkyní dořešili "malý" problém s našim původním přibližovadlem a protože jsme byli celé léto bez auta (a tudíž většinou doma), tak jsme se na pevno rozhodli, že auto prostě chceme. Slovo chceme je důležité - my auto nepotřebujeme - jsme dva, jezdíme jen po výletech a pokud potřebuju odvést skříň, zneužiju kamarády, nebo zaplatím za odvoz (nebo "ukradnu" služebák
).
Začal jsem se teda pokukovat po něčem mrňavém a po přečtení několika fór o tom, co všechno vydrží plátěná střecha jsem rozšířil záběr i na kabriolety. Ve finále pak zustal MB SLK (ten se mi nelíbí vzhledově, ale má kovovou střechu), Z3 (ta se mi líbí víc jak SLK, ale taky žádná hitparáda) a MX-5.
Narovinu říkám, že nebýt nádherných fotek, které Hayko měl u svého inzerátu, měl bych dneska Z3
Autíčko mě ale naprosto dostalo a po prvním osobním kontaktu jsem už věděl, že to bude MX-5.
Nejsem přítel stylingu, takže jsem nebyl nadšen z černých disků, ale na živo vypadají dobře a tak mi originální kola ani moc nechybí. Co šlo ale z auta hned pryč byl stavitelný podvozek Raceland. Mám k tomu hned 3 důvody:
- společnost Raceland vůbec neznám - názory na netu se různí a tak jsem byl trochu nedůvěřivý
- jsem přesvědčen o tom, že když Mazda dala na auto nějaké tlumiče a pružiny, je auto naladěno tak, aby nejlépe fungovalo právě s tímto nastavením. Pokud někdo chce snížit auto, pak podle mého nestačí jen zkrátit pružiny, ale připravit na tuto změnu i ostatní podvozkové komponenty.
- MaX je naše jediné auto - jezdím s ním občas do práce, ale hlavně s ním jezdíme na výlety po celé ČR i v zahraničí - podvozek Raceland byl tvrdý jako prkno a přejezd tramvajových kolejí na ulici Milady Horákové směrem na Příkop v Brně (moravaci asi znají) my vždy vehnal slzy do očí. Auta mi prostě bylo líto (nemluvě o mém zadku).
Čekal jsem, že kabrio, ještě navíc zadokolka, bude mít veliký fun-factor. Co se mnou ale děla ježdění v MX-5 je něco neuvěřitelného. Stačí, aby nepršelo a okamžitě shazuju střechu a pak - pak je to prostě bomba. Moc se mi taky líbí, jaká je kolem kabrioletů komunita (teda v ČR - na slovensku se kabrioletisti snad ani nezdraví - aspoň na mě vždycky čučeli jak na blázna). Prostě bomba - nelituju ani na vteřinu, že jsme jej pořídili a jsem přesvědčen, že odteď se bez kabria asi už neobejdu
Co se týče plánovaných úprav - chci vyměnit všechny brzdy - destičky už jsou nové - byly dost jeté. Disky jsou celkem OK, ale koukám po něčem alespoň vzdáleně sportovním (plánuju občas zajet na okruh - když to práce dovolí). Uvažuji o K&N filtru (nebo APEXI), chtěl bych auto trošku odlechčit...atd. Ale dokud to bude jediné auto, tak to bude zatím jen kosmetické. Jakmile koupíme druhé přibližovadlo, tak možná poletí sedačka spolujezdce
)