Pohonné hmoty směřující do motoru mají nesystematicky rozložené a slepené částice,bez optimálního množství kyslíku.Probíhá jenom částečné spalování pohonných hmot a tvoří se velké množství zplodin – CO (kysličník uhelnatý),HC(nespálené uhlovodíky),které znečišťují životní prostředí a vytváří se velké množství velmi škodlivého karbonu,který ničí motor z důvodu usazování se na různých částech motoru jako např. písty,pístní kroužky,válce,ventily,svíčky a vstřikovací trysky.Pístní kroužky tímto ztrácejí na pružnosti,zhoršuje se mazání což způsobuje rychlejší upotřebení motoru.Škodlivým efektem je také přehřívání se části motoru a tarokování motoru.
Z pomoci přichází skutečně směřované,stálé magnetické pole generované pomoci magnetizéru.Způsobuje rozbití řetězce částeček paliva a reguluje jejich rozklad.Díky tomu po zavedení magnetizéru vzduchu kyslík,který je ve směšovací vzduchu hledá více vazeb,lépe reaguje z uhlovodíky v pohonných hmotách,což ve skutečnosti způsobuje spalování většího množství částeček pohonných hmot,obsažených ve shodném objemu.Skutečnosti je zvýšení výkonu motoru a menší množství škodlivých zplodin.
Pro stejný výkon motoru je teď zapotřebí menšího množství pohonných hmot!
Vytvářejí se optimální podmínky spalování a vzniká velmi malé množství CO a HC ve zplodinách.Pístním kroužkům se vrací jejích pružnost a zabraňuji průnik spalin z válců do olejové vany.Vzrůstá komprese a správnost chodu motoru.Zanikají problémy samozápalu motoru a tzv.tarokování motoru.Části motoru se nepřehřívají a dosahuji delší životnost.