Widarova Etna NB 1,6

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod Andy4 » 08 čer 2012, 12:49

Widar, niesi v tom sám. Tiež dolievam, aj keď zhruba o polovicu menej, symptómy mám podobné, strata oleja, z výfuku ale vôbec nedymí, no s.m.r.d.í. nespálený benzín (podobne ako škodovka 120tka, je možné že KAT je po smrti ) motor je suchý, teda tesnenie OK, tlaky vo valcoch som premeral pri 151tisKM a čísla sú nasledovné:

1. 125psi
2. 126psi
3. 140psi
4. 135psi

Tvoj motor na tom môže byť rovnako, resp. horšie. Zatiaľ neriešim, dolievam pravidelne 5W40 od Agipu. (8€/1lit) majú ho na každej pumpe. Zatiaľ som nabehal 10tisKM, pri tvojom KM nábehu by som nad generálkou asi nerozmýšľal.

BTW: Sériové tlaky: (citovaný rybov príspevok)

Ryba píše:1.6
novej motor: 1324kPa (192psi)
jetej: cokoliv nad 932kPa (135psi) je v normě.

rozdíli mezi jednotlivými válci nesmý být větší jak 196kPa (28psi)

1.8
novej motor: 1255kPa (182psi)
jetej: cokoliv nad 883kPa (128psi) je v normě.

rozdíli mezi jednotlivými válci nesmý být větší jak 196kPa (28psi)
fully restored NB '98 1.6 LSD
Uživatelský avatar
Andy4
 
Příspěvky: 357
Obrázky: 2
Registrován: 10 čer 2011, 13:59
Bydliště: KE/KS

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod radep » 08 čer 2012, 16:13

Já vás nechci strašit, jenom jsem psal co jsem zjistil u svého motoru. Tu první GO motoru jsem nedělal já, ale předchozí majitel. Já to koupil s tím, že je vše perfektní. Ze začátku i bylo, ale ta spotřeba pak šla prudce nahoru během jedné sezóny. Na zimu jsem ze zvědavosti shodil hlavu a to už bylo vidět že je něco špatně. Když blok, písty a kliku viděl motorář tak se chytal za hlavu :-)
Neměl jsem nikdy problémy s kouřivostí, ani s tlaky v motoru, ani se starty, výkonem... prostě nic. Akorát před koncem sezóny, když už to mělo opravdu spotřebu víc jak 1l na 1000, tak trošku čoudila po startu a bylo to cítět. Ale v zásadě to velmi dobře maskoval katalyzátor bohužel. Ani bych to tak neřešil, kdyby se to nezhoršovalo...

Já bych postupoval takto: shodil vanu dolů, zkontroloval kliku a šály. Vyndal písty, proměřil je. Proměřil všechny válce pořádně (minimálně se měří v x a y ose, nahoře, uprostřed, dole). Když bude vše v toleranci tak bych koupil nové kroužky a šály, srovnal hlavu, nové těsnění a gufera a složil to. Případně (ideálně) udělat honování válců (v servisech mají takový nástavec na vrtačku, kterým se to projede - asi lepší než nic). Pro kvalitní honování už by musel motor ven z auta. Ostatně fotky viz diskuze k mému autu.
Toto jsem měl mimochodem původně v plánu, ale motorář mi potvrdil že by to dopadlo stejně.
E: jo a ty ventily jsou masakr :-) někdo ze 2 hlav udělal jednu zřejmě, to musel být taky dobrý kouzelník...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod jardaj. » 08 čer 2012, 17:02

Wide: pokud si dobře pamatuji tak rozdíl tlaku mezi válci má být max 10%. Maximální tlaky jsou rozdílné podle kompresního poměru motoru. A abych odpověděl na toho jednoho ze 4 kterému ten Wyns nefungoval. Měnil olej v zimě někdy v únoru. Motor mu šel jak zetor 25. Motor jde dobře jezdí dál, ale únik oleje nepřestal. Ono čekat zázrak na motoru který má najeto skoro 400 tis. se nedá čekat. Má to jako pracovní auto, jezdí krátké pocuky, ale furt jezdí. Je to TdI a startuje stále bez problému. S tou výměnou jen kroužků, no já nevím. Pokud je naměřená ovalita je lepší vyhonovat i válce, protože když tam dáš jen kroužky, tak se zaběhnou a nějaký čas to bude skoro výborný, ale ovalita tam je a po čase by to bylo zase stejný. Mě osobně se do tý generálky jak jsem už uvedl důvody nechtělo. Wynnsem jsem to oddálil, ale až přestane fungovat tak pak už nepomůže nic jen GO. Zatím je to 2 roky t.zn. asi 20 tis. km dobrý.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod widar » 08 čer 2012, 20:08

Tak jsem mluvil s mechanikem a poslední info je, že hlava je ještě pořád u motorářů... prý pravděpodobně objevili důvod toho ztrácení oleje a to, že na té vačkové hřídeli na které byly podložky (ne hydroštely), bylo jedno z pěti uložení vyklepané až mezeru 1,5 mm, takže to budou vyvařovat. Plus byly ztvrdlé a teď už nevím jestli o-kroužky nebo gufera. Mechanik sám to ještě neviděl, prý mu ukážou co přesně s tím bylo v úterý až bude hlava hotová. Někdo už mi říkal, že přes tu vyklepanou vačku se může ztrácet maximálně tlak, ale ne olej. No přesně teda nevím, řešili jsme to s mechanikem jen ve spěchu po telefonu. Nicméně sám mi říkal, že ty kroužky teď teda nejspíš měnit nebudeme, ale víc budu vědět v úterý.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod jardaj. » 08 čer 2012, 20:33

Zdar Wide ! Abych Ti pravdu řekl tak nevím jak to na Mazdě je protože mám NC a najeto 20 tis., ale myslím si když bylo uložení vyklechtaný tak to mohlo být vyklechtaný i ven z hlavy k řemenici ?. Tady ty základy jsou u všech aut stejný. Tudy možná mohl olej utíkat .? Řeknu jen svůj názor, ale kdybych měnil kroužky tak bych přebrousil i válce. Jestli to pojede a nebude to žrát olej tak bych to nechal až si to řekne důrazněji. To byl ale umělec co mógloval s tou hlavou, nebo přesněji řečeno s ventilama.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod dopr » 08 čer 2012, 20:38

Ty voe, tak to je jina prasarna. Myslim, ze borci co tu hlavu u sebe maji, neco takoveho uz dlouho nevideli :shock:
Olej kazdopadne muze prosakovat pres gufera ventilu, takze pokud byly tvrdy... Ale to by ti podle mne kourilo, kdyby do komory nakapal olej. Zalezi ale kolik a jakym tempem no.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod jardaj. » 08 čer 2012, 21:52

Dopr.: čoveče nemuselo by to kouřit. Když mě u escorta netěsnilo turbo tak to nekouřilo vůbec, ale výfuk jsem měl černej jak fena. Přišel jsem na to tak, že jsem zdělal hadici mezi turbem a intercolerem a v koleně bylo asi 2 deci oleje, tak šlo turbo do Bíteše na GO a bylo po ptákách.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod radep » 08 čer 2012, 22:20

jardaj. píše:S tou výměnou jen kroužků, no já nevím. Pokud je naměřená ovalita je lepší vyhonovat i válce, protože když tam dáš jen kroužky, tak se zaběhnou a nějaký čas to bude skoro výborný, ale ovalita tam je a po čase by to bylo zase stejný.

pozn. honováním se rozumí jenom vytvoření drsného povrchu na stěně - takové ten X vzorek na stěnách. Nevyřeší se tím ovalita. Na ovalitu je potřeba výbrus a k tomu jsou potřeba dále nové písty přesně na ten výbrus a kroužky (resp se to dělá spíš naopak, nejdříve větší písty a podle nich se brousí).
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod jardaj. » 08 čer 2012, 22:56

Honování je dokončovací práce válců spalovacích motorů, kompresorů a hydraulických zařízení honovacími kameny upnutými v honovací hlavě složeným pohybem otáčivým a přímočarým ve směru osy. Dosahuje se vysoké geometrické přesnosti. Odstraňuje ovalitu, kuželovitost a vlnitost povrchu. Samozřejmě je po této operaci nutné připasovat nové písty a kroužky. Drsnost povrchu je daná jemností brusných kamenů. Jako perličku: Kamarád dělal GO motoru a měl tak malou toleranci že to nemohl po složení motoru utáhnout starter. Už se nám to nechtělo znovu rozdělávat tak jsme auto museli roztáhnout, ale rychle se to rozpohybovalo a další problem nebyl.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod jardaj. » 08 čer 2012, 23:22

Ještě bych doplnil. Za mých mladých let se to dělalo takto (a snad dělá doposud). Změřila se ovalita válců a podle toho se kupovaly písty a kroužky na první, druhý nebo další výbrusy a na ten rozměr se vyhonovaly válce. Ve skalních dobách si na škodovkách tímto způsobem zvětšovali obsah motoru. Někteří odvážlivci šli tak daleko že kupovali písty z Robura (náklaďák výroby DDR) a zvětšili obsah motoru dost podstatně. Co na to řekla ojnice a klika nevím. To je takový drb z doslechu. :lol:
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků