Najskor chcem napisat ze som velmi rad ,ze konecne existuje normalne fungujuce miata forum
Moje "miatovanie" zacalo cca pred styrmi/piatimi rokmi bielou NB 98 1.6,ktoru som neskor vymenil za cervenu NB 00 1.9.
Uz pri 1.6 som zacal rozmyslat o preplnovani, vydrazil som si na nu aj kompresor eaton m45 cez ebay, ale nakoniec som preplnanie do nej nezrealizoval,pretoze som objavil 1.9 so 42Tkm (skoda ze cervenej farby
) a tak mi z bieleho milacika ostal len cierny hardtop - novy kupujuci on nemal zaujem.
1.9 motor na moje prekvapenie ale nebol o moc zivsi , zo spodu mal samozrejme lepsi nastup,bol pruznejsi,ale nejaky markantny rozdiel oproti 1.6,(ktorej sa podla mojho subjektivneho nazoru aj viacej chcelo ist do otacok) to teda v ziadnom pripade nebol..
A tak zacalo bludenie po us forach ,studovanie,atd.Uz definitivne som bol rozhodnuty pre preplnanie kompresorom koli linearnemu nastupu a tiez koli zvuku,tym som bol vlastne fascinovany uz davno predtym
.
Nakoniec som sa rozhodol pre eaton mp62 - coldside ,co znamena ze je namontovany priamo na sacom potrubi.Vacsina instalaci je hotside - kompresor je umiestneny na lavej strane nad vyfukovym potrubim.Je tam viac miesta,je mozne ist do vyssich vykonov ,pretoze je mozne jednoducho namontovat intercoler.
Coldside je komplikovanejsi na instalaciu,ale koli minimalizacii objemu vzduchu medzi skrtiacou klapkou a sanim je reakcia na pridanie plynu okamzita.
Nejake blizsie tech info>
Kompresor je namontovany priamo na miesto povodneho nasavacieho potrubia na platformu ,v ktorej je osadeny aj otvor pre piaty vstrekovac.
Skrtiaca klapka je pouzita 75mm BBK (montuje sa napr.aj do Ford Mustang 4.6), nasavanie s otvorenym filtrom je vyvedene dole pod kompresorom nad prednou napravou. Premiestneny je IAC ventil, je pouzity novy podtlakovy distribucny blok.
Bypass ventil je namontovany priamo na eaton, ma vlastnu podtlakovu regulaciu.
Pomer medzi kladkami je 1:1,6 (kladka na klukovom hriadeli ma priemer 105mm,na kompresore 65mm) max. pretlak je 0.6 barov.
Klinovy remen je napinany kladkou s napinakom. Riadiaca elektronika je zatial pripojena k povodnej ECU, (piggy back).
Podla podtlaku oneskoruje predstih zazihu a riadi dodavku paliva do povodnych vstrekovacov a tiez ovlada piaty pridavny vstrekovac, ktory pomaha zmes aj chladit. Riadiaca elektronika je zvlast nastavitelna v troch pasmach otacok (0-2800,2800-5000,5000-7000)
Povodne vstrekovace (240cc) som nahradil za seriove vstrekovace z atmosferickej Toyoty Supry 3.0 (315cc). Pasuju bez uprav a este bezproblemov dokazu s povodnou ecu drzat volnobeh.
Na monitorovanie spalenej zmesi a nastavenie mnozstva paliva sluzi sirokopasmova lambda sonda Bosch spolu s a/f metrom, umiestnenym v povodnom ventilacnom otvore. Vedla je budik na meranie tlaku priamo v nasavacom potrubi.Spojku som pouzil exedy,zotrvacnik je povodny,brzdy su zimmerman ventilovane ,platnicky ebc green stuff.
Este rozmyslam o vymene podvozku (sice asi na ukor komfortu). Disky su 15 palcove povodne enkei,pneu yokohama Parada 195/50 R15,na slalom slicky Michelin S9B,diferencial samosvor - Torsen, klasika 4,1. Jazdil som aj na 17 diskoch OZ,ale hroza, auto odskakovalo,bolo nervozne, 17-ka disk je na miatu uz moc velky a tazky ,myslel som ze 195ky pneu na 15kach diskoch budu mat problem preniest cca 210 koni,ale na dobrych pneu je to uplne v pohode.
Este som spravil coolant re-route co je vlastne prehodenie termostatu z prednej casti motora do zadu. 3. a 4.valec sa na miate trochu viac zohrievaju, japonci vlastne len otocili vpredu napriec ulozeny motor z 323ky a osadili ho do miaty pozdlzne. V klasika nepreplnovanych autach to nema nejaky kriticky vyznam,ale ked uz preplnam tak som to prerobil ,aby bolo vsetko ok. Este su prerobene povodne budiky na ukazovanie tlaku oleja a teploty chlad. kvapaliny,ale o tom su detaily uvedene v inej casti fora.
Miata jazdi super,sprava sa ako keby mala motor s vacsim objemom,nejaky 6valec 2.5/3.0.Ide pekne od spodu,je to perfektni pocit ked pri 130-140 trochu pridam plyn ,aj do kopca a auto zatlaci do sedadla a zacne plynule zrychlovat.Akceleraciu do 100 ani nebudem opisovat
. Bol som s nou aj na dovolenke v HR,kde bol minuly rok miata zraz,naspat som isiel cez Bosnu a Hercegovinu miernym tempom,spotreba 7.5l/100km,celkovo okolo 8.5l/100km. Pri blbnuti a vyuzivani potencialu nie je ale problem aj 11-12litrov,co je ale na 200hp ok,ci?
Ospravedlnujem sa za dlhsi prispevok, dufam ze to aspon niekto docita.