Vlastně jsem na něco zapomněl. Po prvním mytí se běžným prostředkem odstraní asfaltové skvrny, zaschlý hmyz atd. a před clayováním se starší lak strojně leští což dělat nebudu, protože je jako nový.
Celá sranda není levná, ale chrání karoserii mj. i proti korozi zvenku, nechytá se voda, prach a další nečistoty. Jsou firmy, které to dělají, ale není to levné a rozhodl jsem se to udělat po důkladné teoretické přípravě sám. Auto se pak už jen občas opláchne čistou vodou.
Zatím jsem Mazdu umyl tím šampónem - postříkat vodou, umýt vodou se šampónem MV utěrkou, znovu tekoucí vodou a spec. rukavicí, nakonec vysušit MV utěrkou. Auto je čisté, žádná zaschlá kapka, ale to není nic proti finální podobě když se to udělá důkladně celé, auto pak doslova září, rozhodně víc, než když vyjelo z montážní linky, v karoserii se odráží okolí líp než v zrcadle
. Známé jsou kromě zmíněné značky i Swisswax, Autoglym, Dodo Juice atd., na internetu se dá najít hodně informací, videí, diskusí, stačí vygůglit "detailing"... Dělá se to hlavně u aut za miliony, veteránů apod., ale co by člověk neudělal pro miláčka jako je MX-5. Jen bych na to potřeboval prostornou, bezprašnou garáž...