od Sedrik » 10 říj 2012, 15:45
Tohle je na delší debatu - můj obecný názor je takový:
- pokud je pravidlo nastaveno správně a z klasického "selského rozumu" je jasné, že toto pravidlo dává smysl (30ka před školou), pak má smysl jej dodržovat a asi s tím nebude mít nikdo velkej problem
- pokud je pravidlo nastaveno úplně mimo, vytváří "realitu samo pro sebe" a jako takové nebude dodržováno, ať si sociální inženýři myslí co chtějí.
Chápu Andreho přístup, ale osobně jej nesdílím - nejsem žádný rebel, kterej schválně jezdí ve městě 60 - naopak. Pokud to tam neznám nebo si nejsem jist kudy kam, jedu klidně 40 - ale pokud vyjíždím z obce, kde to znám, vím, že tam je pouze pole a les a v životě jsem tam nepotkal člověka, pak klidně už zrychluju na 90 (a kolem cedule jedu třeba 70). Takové omezení totiž nedává žádný smysl. Jednu věc totiž neuznávám a to je "princip preventivní opatrnosti", reprezentovaný větou "sice se tady nikdy nic nestalo, ale mohlo by a tudíž tady všichni budou jezdit 50 - co kdyby tady jednou někdo šel". Mám oči a kdyby tam skutečně někdo šel, vyhnu se mu. Pokud bych jej neviděl, tak mu bude při nárazu jedno, jestli jsem jel 50, nebo 70 - mrtvej bude nejspíš tak jako tak.
Člověk je tvor svéprávný a měl by být za svoje činny odpovědný - zákony by tedy měly fungovat spíše jako morální mantinely. Domnívám se, že pokud by se ze dne na den většina zákazových značek změnila na doporučující, tak by se na silnicích nic nezměnilo. Idioti, co jezdí po centru obce 70 už teď by dále jezdili jako dobytci a ostatní lidé by jezdili tak, jako dřív, protože většina lidí jezdí prostě tak, jak to cítí jako bezpečné a některá pravidla (přednost zprava) dodržují, protože nechtějí bourat.
A 99,99 procent lidí, kteří sedají za volant tam nesedají proto, že se chtějí zabít - naopak. Chtějí v klidu a ve zdraví dojet.
Buzerační praxe policií (obou, ale MP vedou) pouze přispívá k nasranosti společnosti a plní obecní kasy. O nic jinýho nejde. Kdyby byl zájem zvýšit bezpečnost provozu, muselo by se to uchopit komplexněji:
- kvalitnější kurzy v autoškolách
- oprava povrchu vozovek - to je za mě nejnebezpečnější věc v provozu (osobně mi je jedno, že mě na státní předjede auto rychlostí 140 km/h - když neriskuje, ať si jede, ale zkuste po některých silnicích jet povolenou 90 a doufejte, že se vám auto zničí dřív, než vás díry vyhodí ze silnice)
- kompletní rekonstrukce značení na silnici - že existují silnice, na kterých není ani středová čára, nebo krajinice považuji za diletantství nejhoršího zrna - jet po takovéto silnici v mlze je nejhorší zážitek, který jsem kdy zažil a nebál bych se v případě nehody majitele vozovky obvinit z pokusu o vraždu.
- restrukturalizace značení (značek je mnohdy moc a způsobují spíš chaos)
- zákaz bilboardu u silnic (rozptylují a jsou nebezpečné)
atd...
Je to vážně na delší debatu
PS: srry, píšu z práce a moc jsem to po sobě nečetl...
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD
Silver BluesBMW E90 325xi Japanrot