Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod liborch » 02 led 2013, 19:27

Krenstik píše:Zajed si někam, kde mají 3D geo v aspon Gold softu, to zarizeni umi prepocet dle disku a pokud to obsluha umi tak ti prenastavi auto podle disku....


............
Krenstik píše:pravdepodobne se ti bude spatne vracet volant a spatne sjizdet pneu, plus nejaka vyssi citlivost na kojele....

.............................


Ahoj,
tak to je fakt, něco podobného se mi dělo když jsem auto koupil
ted jsem koupil nové pneu a doma povoluju zatatuhlé excentry
pekně v nich křupe.......................................
našel jsem 2ks na každém kole, tzn. celkem 8ks
nebo mám ještě něco rozpohybovat?
Ty děláš v servisu s geoškou?


našel tuhle firmu co má 3D geo ve Strakonicích
http://www.kajgr.cz/index.php?product=pneuservisos
Takže na co se jich mám ještě zeptat?
1) ZDa může jejich soft zohlednit výšku vozidla? mám sníženo o 35mm
2) a co kola?
mám tam teď přechodně 14"
a nebo tam mám namontovat letní 17" a s nimi vyrazit do servisu?
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Geometrie

Příspěvekod Krenstik » 02 led 2013, 19:34

Jestli to kluci u Kajgra umi nevim, je to doslova doplnkova fce. Taky jako nevim jestli ti nastavi vlastni parametry. rozkoch excentry a cepy rizeni. Nastaveni by se melo delat pro kazdou sadu zvlast. Zima je jina( jiny disk, pneu, ET) a proto je potreba( doslova nutnost ! ) nastavit si pro kazdou sadu jine hodnoty. zimu jezdim na standatnim nastaveni, leto mam uplne mimo misu standartniho nastaveni. Kazdopadne si nech nastavit vse, od zaklonu, odklonu az po sbihavost. Ne ze ti jen daji dohromady sbihavost.

p.s. v servisu nedelam.... ;) :)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod liborch » 03 led 2013, 06:38

Krenstik píše:Jestli to kluci u Kajgra umi nevim, je to doslova doplnkova fce. Taky jako nevim jestli ti nastavi vlastni parametry. rozkoch excentry a cepy rizeni. Nastaveni by se melo delat pro kazdou sadu zvlast. Zima je jina( jiny disk, pneu, ET) a proto je potreba( doslova nutnost ! ) nastavit si pro kazdou sadu jine hodnoty. zimu jezdim na standatnim nastaveni, leto mam uplne mimo misu standartniho nastaveni. Kazdopadne si nech nastavit vse, od zaklonu, odklonu az po sbihavost. Ne ze ti jen daji dohromady sbihavost.

p.s. v servisu nedelam.... ;) :)



slyšel jsem názor, že se geometrie nezmění při změně kol
alespoň teda zásadně, je tam tolerance +/-
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Geometrie

Příspěvekod Krenstik » 03 led 2013, 12:58

Geo jako taková se nezmění, ta zůstane stejná, ale ty ji potřebuješ upravit, protože máš úplně jiné ET, disky, pneu, to je to podstatné.


img034.jpg


Vlevo je moje 215/40 R17 vpravo 185/65 R14a podívej se na ty rozdíly. na stejném autě.... Tohle je spíš někde na pokec....
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod liborch » 03 led 2013, 22:47

Krenstik píše:Geo jako taková se nezmění, ta zůstane stejná, ale ty ji potřebuješ upravit, protože máš úplně jiné ET, disky, pneu, to je to podstatné.


Vlevo je moje 215/40 R17 vpravo 185/65 R14a podívej se na ty rozdíly. na stejném autě.... Tohle je spíš někde na pokec....



KOukám, že víš o geometrii asi dost, .....dík za odpovědi :mrgreen:
Vidím, že to ETčko má vliv na odklony a na záklony

a jak je to se sníženým podvozkem, také má na nějaké hodnoty vliv?
PS: v mém případě snížen o 35mm
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Geometrie

Příspěvekod Krenstik » 04 led 2013, 00:10

hmm, par certifikatu na zdi mi visi :mrgreen: , ale pak uz je to na konkretni auto, konkretni disky, nastaveni a hlavne to co do toho ocekavas ty.

Me spis fascinuji ti frajeri, co si mysli ze brutal kola a podlozky vyresi to co ta "banda" vyvojaru ve fabrice nezvladla..... :?

p.s. neni to jen o odklonu a zaklonu tam je zmena celkem minimalni, ale takova osa kola a osa napravy ma na starosti tu citlivost na koleje a vraceni volantu, to je ta hodnota -12 mm a 4 mm a bych na mem aute dostal tu puvodni citlivost na nastaveni predni napravy musel bych pouzit 16 mm podlozky, coz je utopie, kterou nechci vzhledem k uz tak velkemu narustu hmostnosti ( zimni maji 12 kg, letni 19kg) a tim i zmene charakteristiky tlumeni a zatizeni komponentu podvozku.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod kousmen » 10 led 2013, 14:51

Chci nasadit kola, který jsou oproti sérii o palec širší a větší s ET+16 oproti původním +45 a k tomu snížení. Dá se nějak říct co všechno je potřeba tomu přizpůsobit aby to nedělalo neplechu? Kompletní přenastavení geometrie je samozřejmost. Jde mi spíš o to, zda je třeba nějakých dalších zásahů pro to, aby podvozek pracoval jak má. Ví někdo jaký hodnoty to ještě změní a jaký opatření proti tomu učinit? Při předělávání na central-lock system by se na to mohl brát ohled a vzít to jedním vrzem.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Geometrie

Příspěvekod Andre_fux » 05 bře 2013, 21:38

Jak by jste mi doporučili nastavit geometrii se standartním podvozkem a origo 15tkama kolama? Něco co by eliminovalo aspoň částečně nedotáčitvost. Mám tam nechat standartní nastavení, nebo to nějak nastavovat? Díky za každou radu.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Geometrie

Příspěvekod riderhenry » 06 bře 2013, 02:27

Ryba píše:Tak přispěju svojí troškou do mlýna. Na sníženym podvozku 50mm sem jezdil tohle nastavení, podle performance project book od keith tannera:

Předek:
záklon: +4.5°
odklon: -1°
sbíhavost: 0

Zadek:
odklon: -1.5°
sbíhavost: 1/16"


Zkusil bych tohle ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod Kuba » 22 dub 2013, 20:34

Pořád se mi zdálo něco divné na řízení, tak jsem dneska pořádně prohlídl gumy a zjistil, že mám geometrii jako tatra :lol: sjíždějí se mi více vnějšky na všech gumách :D nevíte o nějaké dobré geo, kde mi nastaví mnou donesené hodnoty na severní moravě? Nejlíp Ostrava a okolí.
Kuba
 
Příspěvky: 70
Registrován: 01 čer 2012, 15:30
Bydliště: severní morava

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron