Sorry, jsem původním vzděláním strojař, takže o pevnostních výpočtech nějakou představu mám.
Co se týče polohy rámu za hlavami, sahat dozadu netřeba. Pokud auto vyletí ze silnice, obvykle sleduje trajektorii jízdy, Jen málokdy to je čistě do boku. To znamená, že pokud se překotí a někdo dá ruce nad hlavu = v překoceném stavu pod sebe, hrozí, že zem, po které se auto obvykle pohybuje směrem šikmo vpřed, je zachytí a stáhne pod rám.
Podle toho závodníka jde o naprosto bezděčný, pudový pohyb a následky bývají drastické.
P.S.: Právě kvůli tomu, že obvyklý pohyb převráceného auta není čistě do boku, uvažuji o vyztužení / ukotvení rámu i vzpěrou dozadu.
Jinak samozřejmě souhlasím, že jezdit na doraz je hazard a nedělám to.
Nikdy však nelze vyloučit situaci, že k převrácení může dojít, takže zjišťuju, jak optimálně eliminovat nebo alespoň max. snížit možné následky.