NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod margo » 18 úno 2013, 18:41

Zdravim vsechny priznivce techto krasnych aut
Jak asi hodne z Vas resilo, tak i ja ted resim kterou idealni mxku poridit. Nakonec se muj vyber zuzil na tri: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8.
Ted ale tapu pro kterou variantu se rozhodmout, NA je proste krasna, s 1.8 asi ridicsky nejzajimavejsi. Nicmene s autem bych chtel v lete jet na dovolenpou a jak to tu ctu, tak na to by asi byla vhodnejsi NB (v tomto pripade jedine s 1.8 a samosfor). Dalsim kriteriem je cena, NB s 1.8 pod 100 tisis neporidim.
Cenove tedy vychazi nejlip NA s 1.6.
Dalsi vec, auto bych chtel casem trochu vylepsovat, mozna podvozek, urcite vykon. Jakou cestu zvolit bych nechal na pozdeji, nicmene nevim jestli je NA 1.6 vhodna pro zvedani vykonu. Nechci zadnou supr masinu, ale trochu vic koniku si myslim chtit budu. Ted proc vubec uvazuju o NA 1.6, nekde na foru jsem tu nasel pekne vahove porovnani:
Typ Výkon(HP=PS=k) Hmotnost(kg) Výkonová hmotnost(kg/HP) Zrychlení 0-100 (s)
NA 1,6 85kW 116k 970kg+80kg 9,05 8,75
NA 1,8 96kw 131k 1030kg+80kg 8,47 8,7
NB 1,8 103kw 140k 1125kg+80kg 8,60 8,5
Tedy dle meho, tyto tri varianty prichazejiv uvahu. NA 1.6 ze zacatku vyroby jasne nejlevnejsi volba, ale pujde z ni a vyplati se ji trochu vylepsit? Asi to bude chtit nejakou vyztuhu a samosfor. Vyplati se tedy NA1.6 nebo radeji cekat, hledat NA1.8 pripadne NB1.8?

Diky za Vase nazory a zkusenosti a to jakekoliv!
margo
 
Příspěvky: 100
Registrován: 16 úno 2013, 23:38

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod Mike » 18 úno 2013, 19:12

Vůbec bych to neřešil...i jedna šestka jede pěkně. Raději epesní NB 1.6 než nějakou výkonější past za stejný kačky.
V přímce jakoukoliv miatu dneska pojede jakejkoliv trochu silnější hatchback a výkonu na zapálení gum nemá dost žádná motorizace:) A v zatáčkách jedou božsky všechny.
A NB na ježdění je o hodně příjemnější...ale má účinější posilovače, což je negativum, ale to bych řekl, že je spíš o zvyku a na to cestování stejně lepší.
NA bude náročnější na údržbu - větší šance koroze, starší všechno: např: někde něco poteče, protože hadička to po dvaceti letech vzdala je větší...
NA si bude líp držet cenu
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod birda » 18 úno 2013, 20:04

Výkonovej rozdíl mezi silnější NA 1.8 a NA 1.8 je zanedbatelnej, víc rozhodne to kdo sedí za volantem. Žít bez samosvoru se dá a do budoucna jsou možnosti svorů taky rozumné. Já rozhodnutí NA nelituju, směrem kterym sem se rozhod ubírat mi auto napovídá skoro samo. A když se člověk neomezuje jen na české dodavatele ale zabrousí i za hranice, možnosti úprav podvozku, brzd i motoru se vždycky najdou, ať je to cestou ladění atmosféry a nebo foukání (už dost lidí tu s tím má zkušenosti). Jediný co limituje mě jehůř sehnatelná plechařina.

EDIT: má to bejt mezi NA 1.8 a NA 1.6 :-D
Naposledy upravil birda dne 18 úno 2013, 21:36, celkově upraveno 1
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod Mike » 18 úno 2013, 21:20

Rozdíl mezi NA 1.8 a NA 1.8 bych řekl, že je až zanedbatelnej...v praxi ho prostě nepoznáš :D
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod LordJames » 18 úno 2013, 21:27

Dyt rika, ze rozhodne, kdo sedi za volantem :-D
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod birda » 18 úno 2013, 21:37

Sem nad tim až tolik přemejšlel že sem psal ptákoviny :-D myslim 1.6 a 1.8 :-D
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod margo » 18 úno 2013, 22:01

Ono i podle te vykonove tabulky je to skoro zanedbatelne, kde je vetsi vykon, je i vetsi vaha ktera ho srazi.
V podstate bych se skoro priklanel k variante NA 1.6, zajimalo me jestli je i tento motor vhodny na nejake pripadne ladeni, kompresorem ci turbem.
Na sportivnichvozech.cz jsou dvo vozy co se mi libi, jedna NB 1.8 a jedna NA 1.6, ta je ale rok 1991 a nekolikrat jsem cet ze je lepsi se poohlizet po novejsim rocniku. Jinak vim ze jsou cenove nesrovnatelne, ale predpokladam ze starsi verze stejne spolkne dost dalsich penez.
Jinak posilovac rizeni bych nejradeji zadnej nemel, chci konecne nejaky syrovy auto, poradnou starou skolu:-)
margo
 
Příspěvky: 100
Registrován: 16 úno 2013, 23:38

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod Winie » 18 úno 2013, 22:02

pocitej u nakupu s nejakou investicí do NA, minimalne revize vseho. Bez toho bych do italie skrz alpy rozhodne nejel. Osobne bych jako cruiser volil NBFL 1,6, jako auto pro zabavu NA.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod Mike » 18 úno 2013, 22:12

Jak píše Winie.
Jako cruiser 1.6NBFL a na sport a blbnutí NA s jakoukoliv motorizací. Prostor k úpravám je spousta. Pro lidi, který rádi přijdou k hotovýmu tak kompresorovej kit, pro míň pohodlný je tu turbo a pro srdcaře, svody, lauf, čtyřklapka se čtyřma hříbkama místo filtrů, vostrý vačice...a tak no:)
Paráda u miaty je, že jak jich bylo vyrobenejch šest půlek, tak je okolo toho docela velkej trh a tim pádem ty věci na ladění ani na servis nejsou drahý...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NA 1.6 vs NA 1.8 vs NB 1.8

Příspěvekod margo » 18 úno 2013, 22:15

Me to hooodne tahne k tomu NA, ale bojim se ze az s ni vemu zenu letos do chorvatska, aby zpatky nejela s nekym jinym :lol:
margo
 
Příspěvky: 100
Registrován: 16 úno 2013, 23:38

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků

cron