Odstranění zadního stabilizátoru

Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod MAXsport » 30 dub 2013, 14:51

Dost lidí s MX-5 na zahraničních forech dává pryč zadní stabilizátor a mě by zajímalo, jestli s tim už někdo jezdit, popřípadně jak se to chová a jestli se to vyplatí. Přepdokládám, že se to bude chovat trošku víc přetáčivě, ale víc nevim.

Zkoušel to někdo?

Díky
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod Zed » 30 dub 2013, 15:12

Osobně nezkoušel, tady je k tomu názor od 949racing

Disconnecting the rear sway bar on a lowered Miata allows the inside wheel in a turn to droop further. Since the inside front with swaybar still attached will not droop, rake changes. This means the front stays low, the rear jacks up in a turn. The effect is slight but it changes the roll axis, camber gain and a few other things. For autocrosser, this compromise is usually worth it as it will greatly reduce wheel spin and reduce oversteer during low speed transitions. For track use however, this will usually result in terminal understeer that will have you pulling your hair out trying to get rid of. In short, if you can get your autocrosser to work with the rear bar, keep it hooked up. For track use, save yourself the headache and leave it on.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod ADix » 30 dub 2013, 17:43

já myslím, že spíš nedotáčivé a jestli sem pochopil správně ten text tady tak sme si to i potvrdil :)
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod widar » 30 dub 2013, 17:55

tak tak, bude to nedotáčivé. ten text je moc pěkně napsaný a dobře popisuje jak se to bude chovat.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod Zed » 30 dub 2013, 20:17

Nadruhou stranu je pravda, že v US jezdí hodně lidí bez něj, hlavně teda slalomisti a třeba i FCM miata ho nemá jestli si dobře pamatuju.. nicméně jde o kombinaci všeho - výška, tuhost pružin, geometrie, přední stabik, řidičskej styl, takže každej to může mít naprosto jinak.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod widar » 30 dub 2013, 21:57

Za tohle mě tady většina lidí asi ukamenuje, ale
myslíš v té zemi kde jedou, jedou a ve čtvrtek zahnou mírně vlevo? :D ;)
Ne, vážně, máš pravdu v tom, že tam záleží na spoustě jiných faktorů, ale u miaty si moc nedovedu představit tu kombinaci, které by to pomohlo.
Teoreticky na ty slalomy spolu se slabším předním stabilizátorem by auto mohlo být díky rychlejšímu přenosu váhy agilnější a zároveň bez toho aby se zadek zbytečně utrhával.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod MAXsport » 01 kvě 2013, 10:44

Ten text to vystihuje dobře, pochopil jsem to tak, že vnitřní kolo se v prudké pomalé zatáčce zvedne a ztratí trakci, jenže bez zadního stabilizátoru kolo zůstane dole :) chápu dobře?
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod seatik » 01 kvě 2013, 10:54

Myslím že to chápeš dobře.Ale jde to ruku v ruce s podvozkem,u sériového jsou náklony takové,že se ti nemá co zvedat. Když máš podvozek jak prkno a dole,auto zvedá zadní jako pejsek nožičku při čůrání :lol:
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod radep » 01 kvě 2013, 12:24

MAXsport píše:Ten text to vystihuje dobře, pochopil jsem to tak, že vnitřní kolo se v prudké pomalé zatáčce zvedne a ztratí trakci, jenže bez zadního stabilizátoru kolo zůstane dole :) chápu dobře?

Tak když se na to podíváš logicky... stabilizátor funguje tak, že když např. pravé kolo je stlačováno dolů (relativně ke karoserii), tak stabilizátor přes páku přenese tu sílu i na levé kolo a tlačí ho taky dolů. Nebo nahoru... Jednak zůstane kontakt s vozovkou a jednak se ti nehoupe karoserie. Stabilizátor zajišťuje propojení obou kol.
Co jsem tak četl, tak zadní se moc neřeší, protože nemají až tak znatelný vliv jako přední. A krom toho jsou v některých závodech i zakázány. Takže jsem uvažoval, že bych koupil silnější jenom přední stab...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod widar » 01 kvě 2013, 12:46

Silnější přední stabilizátor sice omezí naklánění auta, ale zvýší nedotáčivost.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 8 návštevníků