Tak po delsi odmlce opet vsechny zdravim
Na aute se od minula udalo nekolik zmen, nektere jsem zdokumentoval lepe, nektere hure, nektere vubec. Nektere z uprav prineslo par uzitecnych poznatku, takze bych se o ne rad s vami podelil.
Na zacatku minuleho semestru jsem vymenil svicky za klasicke NGK grade 7 - BKR7E. (ne BKR7E-11 - jsou to sice ty same, ale maji vetsi mezeru, s tema klasickyma se nemusi nic delat, uz jsou nastavene na 0.8 od vyroby) a rovnez jsem poridil kable jackson racing - staly neco pres 20 liber, takze jak se rika, no brainer. Takze prvni fotka, protoze jsem proste picture whore
Potom prislo neco radikalnejsiho... v jeden moment byla fujavice a dupl do 5 kontejner. To, jestli to byl doopravdy vitr nebo to udelal nejaky di#$less piece of $hi#e se nevi, nicmene beru to pozitivne, odstartovalo to ve me dalsi stadium meho 'nobody cares' a me OCD je pomalu a jiste to tam. Je to fajn, protoze si tak muzu auto vice uzivat a vymyslet ruzne kreace.
Takze jsem si nejdrive poklidil ten bordel, co jsem dlouhou dobu vozil, at se da trochu pracovat. Neni to sice uplne ono, ale pro ted je to vice nez dostacujici.
Meziplyn - jedna fotka z mapovani! Dalsi mam v planu ted co nevidet. Nasel jsem celkem slusny kus cesty, ktery byva o vikendech uplne prazdny, takze necham kamarada ridit a od spolujezdce konecne poradne naladim ty nizsi otacky, ktere se pres autotune delaji dost spatne.
Potom prisel dalsi stage, ve kterem se valim do tedka
takze vzal jsem 002 v 16x8 ET0 flat gunmetal. Kdyz jsem je tehdy obednaval z usa, tak jsem si rikal, ze pokud je nebude nikdo chtit, tak pujdou na moji mx5... a tak se taky stalo. Nejdriv jsem koupil dve pouzite 195/45, abych vyzkousel fitment. Auto jsem pak nejakou chvili takhle nechal, protoze jednak bylo furt neskutecne hnusne venku, nebylo moc penez, hodne veci do skoly, proste takova autova prezivacka.
Pak se udelalo trochu lepe, tak se mi podarilo ulovit na ebayi Mine's EGT a taky konecne doskladat senzor klepani vcetne chobotu (dekuju Ivosovi od taty z prace, ktery mi s timhle moc pomohl!). Rikam tomu chobot, protoze to vypada jako... chobot
V neposledni rade jsem vzal pres nas GB z DW chladic, protoze ten stary byl asi opravdu ten puvodni a stal za starou belu. DEKUJI JEZISKU (tati).
No a nakonec jsem si rikal, ze konecne vymenim ten muj vyfuk, kterym vecne dru o zem za nejaky, se kterym se bude dat normalne jezdit... Takze se mi dostalo koupit tento, ktery ackoli nema znacku, tak byl na aute, ktere priplulo z japonska a kvalita zpracovani je opravdu moc hezka... A tak tu ziju, auto a ja
Jeste vsuvka, nekde na zacatku meho vlakna jsem zminil, ze udelam coolant reroute. Takze o nekolik desetileti pozdeji se tomu doopravdy stalo. Na fotce jsou dily, ktere jsou k tomu potreba - az teda na to, ze ta trubkova spojka opravdu staci jen jedna a to stinitko taky (na fotce jsou dve, kazde jine). Ja si jedno udelal sam a pak jsem nakonec poridil druhe, ktere bylo mnohem tlustsi a melo zavit, kam musi jit ten puvodni senzor pro vetrak. Jo a ta kulata zaslepka pro ten housing je taky k nicemu, resp. me byla k nicemu
protoze nakonec jsem to vyresil uplne jinak - ten reroute je takove tema samo o sobe, takze pokud ma nekdo zajem, trochu to rozepisu.
Takze dilu tak rikajic az po ko#$t, ze se nikam nedalo hnout. (nestezuju si ale) Takze nejdriv jsem castecne odstrojil motor, vyhodil chladic, vymenil vodni pumpu, ktera uz byla celkem hlucna, namontoval reroute (nebylo to tak jednoduche, jak pisu samozrejme
, je tam prd misto a nemam ruce jako E.T.). Na chladic jsem jeste musel obednat tenky vetrak, protoze kvuli trubkam intercooleru se mi to tam vsechno neveslo. No a kdyz uz jsem byl v tom, tak jsem par veci i nalakoval, protoze kdyz teda zasviti to slunicko, tak trpytive veci jsou good... No a o spoustu nadavek pozdeji jsem byl tady. Na obrazku vsak nejde videt to, ze vodni pumpa nehuci, chladic fakticky chladi a celkove se to zda lepe fungujici
A! Asi po roce jsem si rekl, ze muj motorovy prostor zacina byt hoden toho vika, se kterym jsme se tehdy tak vsichni stvali, takze it's on
)
Z interieru mam jen rozkladovou fotku, EGT a knock light jsou uz ale uspesne zapojene
Nakonec jsem hodil kola na jednu stranu, abych videl, jak to bude vypadat a je to presne dle meho gusta. Dopredu jsem dva dny zpatky obednal falkeny 914 v 195/45, snad tu budou pristi tyden a konecne budu mit po dlouhe dobe vsechny kola stejne
A muj mily novy vyfuk? Ten hajzl? No, nejdrive nesedel do narazniku, takze naraznik je ted dole a delam cutout (resp. nic nedelam, jen na ten naraznik blbe ziram a zabira mi v pokoji misto). A pak jsem zjistil, ze ten vyfuk je vlastne shruba stejne nizko jako ten puvodni, ikdyz to nedava zadny smysl - predtim jsem skrtal tlumicem uprostred, tuten zadny tlumic uprostred nema. No, takze opet kaslat na to, pujde pryc a ted hledam nejakeho mistra, co mi posvari par nerez trubek dohromady. Jeste jsem vyhrabal jednu fotku, kde je na aute... zvuk ma ale paradni, o tom zadna
Plany na ted?
- Nandat kola a zjistit, ze se s tim neda jezdit -> parkrat bouchnout kladivem, at se s tim da jezdit.
- Uskutecnit mini upravu zadniho narazniku a nandat ho zpatky na auto
- Nechat udelat vyfuk
- Mapovat, az se bude ze vseho kourit (snad se kourit nebude)
Mezitim urcite vymyslim nejakou dalsi kravovinu, co mi prijde jako vyborny napad a zase to bude nekolik mesicu nepojizdne.
Timto se prozatim loucim a posilam pozdravy do me rodne zeme!
Pokud by mel nekdo nejake otazky ohledne instalace nejakych dilu, tak sem s nima, rad pomuzu
J.