Jo, mechoši rádi takové věci říkají
pro tebe bohužel.
Beru-li v potaz nejhorší možnou alternativu, tak se ti díky teploty porušila ovalita válců, nebo jinak poškodily stěny. Zhruba řečeno vím o čem mluvím, protože se to stalo i s mým motorem
Rozebrat motor, vyměnit těsnění a kroužky je pak zcela zbytečná práce. Pár stovek km to sice bude fungovat, ale pak se situace možná ještě zhorší oproti současnosti. Je potřeba ten motor kompletně rozebrat, proměřit všechny válce na ovalitu. Když není v mezích, tak válce vybrousit na větší rozměr, koupit nové větší písty, kroužky atd... Udělat kompletní GO.
Jestli nemáš nějaký fakt prověřený servis, tak ti mechoši většinou rozeberou motor, koupí nové kroužky, válce nahonují svým amatérským přípravkem co mají jako násadu na vrtačku a nechají si za to dobře zaplatit
(praxe z autorizovaného Renault servisu mimochodem).
Kompletní GO můžeš počítat finančně kolem 30-50k (myslím, že jsem se vlezl do 30, ale dělal jsem si skoro všechno sám - krom výbrusu, díly jsem si scháněl sám v zahraničí).
Samozřejmě... třebas budeš mít štěstí a bude to nějaká prkotina, jako třeba to těsnění pod hlavou. Ale to by se pravděpodobně projevilo i jinými příznaky (natlakovaná voda, bublinky z chladiče atd). Nicméně tak jako tak je potřeba rozdělat motor.
Asi bych se spíše kouknul po jiném motoru
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)