Zdravím, teď už, své kolegy!
Minulý týden jsem se stal otcem malé japonečky. Jak (ne)šťastný nákup to byl, ukáže až čas. Aktuálně má natočeno nějakých 175 tisíc a věřím, že se mnou bude ještě pár kilometrů mluvit. Krom částí podvozku, snad, nikde nekvete a předchozí majitel mi jí nechal rovnou oblečenou s pevnou čepicí v barvě vozu.
Už dlouho před koupí jsem měl relativně jasno o použití auta a tomu přizpůsobených úpravách. Jelikož jsem od svého malého velkého brášky nakažen okruhovým ježděním a na auta jeho kalibru asi ještě (nikdy) nebudou finance, rozhodl jsem se pořídit něco zábavného za rozumný peníz a postupně "ladit". Miata byla, po dlouhých nocích na googlu a konzultacích s kolegou, který naše řady snad brzy doplní, jasná volba.
Vzhledově mě první generace nějak učarovala, takže jsem po chvíli variantu NB, vědom si všech rizik a nevýhod, opustil.
Rád bych si v průběhu následujícíh let upravil auto tak, aby sneslo zacházení odpovídající veřejným jízdám na okruzích (špéra, brzdy, coilovers...), ale zároveň si zachovalo pohodlnost pro běžné ježdění. Třeba i to denní do práce. Vzhledovou stránku moc neřeším. Zvenčí se mi auto vcelku líbí, takže krom nějakých pěkných bačkor neplánuji asi nic. První investice padla na držák nápojů místo hnusného (naštěstí nepoužívaného) popelníku. Né, že by kelímek z Mekáče byl součástí mojí povinné výbavy, ale nějaké to kafe si občas rád odložím. A také jsem zatím nanašel jiný úložný prostor na mobil
. Další nezbytností bude určitě menší volant. Originální čtyřramenný je vcelku nehezký a navíc zbytečně velký. Mých 187cm už tak nedává moc prostoru pro pohodlnou manipulaci v zatáčkách. Později nějaké hezčí sedačky - třeba ty pěkné kožené vysoké z NB..?
Preventivní servisy snad ani nemusím zmiňovat
. Už teď se bojím auto vytáčet, dokavaď nejsou udělány nové rozvody...
První z plánovaných úprav budou určitě špéra. Obrázek o možnostech doplnění lsd do NA jsem si už asi udělal, ale pár otázek mi z toho bohužel pořád vyvstává a ani hlubší hledání na zahraničních fórech nepřináši jasnou odpověď.
Hádám, že s otázkama na kompatibilitu dílů kolem diferenciálu bych se asi měl směřovat do jiného topicu/sekce...?
Zdraví,
Radek