Zdravím všechny majitele tohoto unikátního auta.
Konečně se i já můžu považovat za majitele MX-5 a nastal tedy čas se se svoji kráskou pochlubit i tady. Ale pěkně od začátku.
MX-5 se mi hodně zalíbila ještě v NFS Undergournd (každému bylo jednou 13
), zjistil jsem si o tom autě něco víc a najednou jsem věděl, že přesně toto auto chci. Stále jsem na to měl ale dost času. Jenže roky ubíhaly a můj sen se stával stále realnější. Nejprve se mi zachtělo NBFL, ale nakonec mě uchvátila její předfaceliftová setřička. Impulz ke koupi nakonec dala letošní slibná brigáda a mně najednou došlo, že přišel můj čas.
Od záčátku prázdnin jsem sjižděl inzeráty a dělal si přehled. Koupi jsem měl naplánovanou na zimní období kvůli snad nižší ceně, ale když jsem na začátku září uviděl inzerát na krásnou výroční verzi za neuvěřitelnou cenu, navíc ji prodával renomovaný prodejce mercedesů, slovo dalo slovo a vyjelo se do Německa.
Auto vypadalo slibně, takřka úplně v pořádku, na což nejsem ze zkušeností zvyklý. Nakonec se pouze ukázalo, že nebrzdí levá přední brzda, což se dalo vzhledem ke stavu překousnout. Navíc jsem dostal ještě slevu €300, takže nebylo co řešit. Konečná cena auta byla €3200, ale radši nechci počítat co stálo jen to uvedení do provozu
.
Po opravě brzdy a všech byrokratických nesmyslech je auto konečně na značkách a já můžu začít svoji novou etapu života.
Cesta domů byla příjemná, ale na rovinu musím říct, že auto mi k srdci přirostlo až postupně. Docela jsem to po cestě domů šetřil a dával si pozor. Až po prvním dni, kdy jsem auto ukazoval a trochu projezdil jsem zjistil, že mě to auto fascinuje. Doma měli řečí o nepraktičnosti a nakonec se jim to auto strašně líbí. Taky kdo by se mohl na takový auto mračit
. Jednu nevýhodu to teda má a to, že jsem to teď koupil a za chvíli ji šoupnu do garáže, protože ji zkrátka nechci týrat naší zimní posypovou technologíí
. Tolik okecávání a teď už k tomu, co tady každého zajímá
Jedná se o NB 1.8 10AE. Najeto 115 000km. Posledních 6 let ji měla 50ti letá paní, která s ní toho opravdu moc nenajezdila (ani nepoškrábala!
). Auto je ve výborném stavu. Má krásný, zachovalý lak. Karoserie je naprosto bez rzi až na malou povrchovou na prazích, které se plánuji co nejdříve zbavit. Střecha je původní a stále v dobrém stavu. Co se týče úprav jsem nenašel nic zásadního, takže originální stav (ostatně v takovém jsem to i sháněl). Auto jezdí, svítí, troubí, drnčí, prostě OK
. Nějaké neduhy při jízdě jsem zatím neobjevil, ale člověk nikdy neví, co se u koupi ojetého auta objeví.
A co se týče plánu do budoucna?
- zachovat sériový stav - nicméně následující sezóna ukáže, kam se budu ubírat
- udělat věci po koupi - výměna všech olejů, filtrů, atd
- dát do kupy povinnou výbavu
- výměna rozvodů - byly dělány v 82 000km tak 6 let zpátky, co myslíte, mám to udělat?
- odstranit rez na prazích + ochranný nástřik
- opravit regulátor přísunu vzduchu - cestou se nám strašně mlžili okna a ten regulátor nemůžu dát do polohy aby se bral vzduch z venku, jen do půlky. Myslíte, že to může být tím?
- podsvítit středový panel - teď tam musím potmě šátrat a nic nemůžu najít
- přilepit štítex MX-5 na prahu - teda myslím že se lepí, neviděl jsem tam žádný šroubek
- zkusit odstranit drnčení při přidávání plynu pod 2000ot.
- zkontrolovat baterku - přijde mi to takový liný při startování, ale možná je to pouze tím, že tam je jen malá baterka
- slepit plastový kryt pod stěrači
- koupit nové koberečky
- vybavit nosičem a windshieldem - důvod = přítelkyně
A teď už konečně fotky!
- fotka z inzerátu
- fotka z inzerátu
- fotka z inzerátu
- fotka z inzerátu
- fotka z inzerátu - spodek
- fotka z inzerátu - spodek
- odvoz
- v ČR