zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod sumi81 » 08 lis 2013, 10:45

Caute chalani,

mam prosbu. Som cerstvym majitelom Miaty NB 1.8 a rozmyslam ze by som sa pocas zimy trocha pohral s vykonom - pozeral som nejake alternativy ( kompressor / turbo kit) kazdopadne cena tychto veci je trocha nad moj limit ( cca 4000 a viac USD - lacnejsie som nenasiel). Zaujima ma preto ci existuju nejake ine / lacnejsie alternativy ako trocha pomoct vykonu na miate. Mate nejake tipy? Ospravedlnujem sa ak spamujem, hladal som nejake tipy na tomto fore ale nenasiel som nic pod jednou temou len ciastkove info ktore boli pre mna trocha nezrozumitelne. :o Dik moc vopred!
sumi81
 
Příspěvky: 11
Registrován: 04 lis 2013, 13:53
Bydliště: Bratislava SK / Dunakiliti HU

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod cavan » 08 lis 2013, 10:54

tak vitaj.. :) no co si pamatam tak tu chalani hovorili okolo 2000 za komplet turbokit.. ale mozno sa mylim.. borgi mal v podpise ze vie pomoct na tuto temu, tak mozno by som na tvojom mieste napisal jemu..
a zaloz si topic.. vsetci sme zvedavi aku krasku si si kupil.. :)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Mike » 08 lis 2013, 12:14

Já tady mám někde založený téma něco jako engine swap z Hondy s2000 a nakonec se zhouplo právě v dolování koní z 1,8. Zřejmě nejsnazší cesta je kompresor. Nemělo by s tím bejt moc práce a nejmíň to mění charakter motoru. Motor by se měl chovat jako větší objemově s trochu horším reakcí na plyn.
Pokud těch koní chceš jenom pár, tak můžeš svody s výfukem komplet, nějaký otevřený sání, ostřejší vačky. A budeš tak na 160-170hp za 70 000,- Velmi orientačně. Ale to jsou obecně hodně drahý koně.
A pokud chceš těch koní hodně tak turbo. Za 100 000 bys měl být na 250hp
Taková nejrozumnější cesta je asi ten kompresor Tam je nejlepší poměr koruny za koně a chování to má nejvíc podobný seriovýmu motoru. Kity jsou od 3000USD, budeš na cca 170hp a hlavně znatelnej nárůst momentu v celým spektru.
Turbokit pod 50 000 je IMHO nesmysl. Jenom solidní dmychadlo je dvacka, k tomu kýbl hadic, komplet jinej výfuk (svody a střední část) To do padesáti czk vidim jako nesmysl.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2276
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Vavris » 08 lis 2013, 12:40

AMA exhaust deklarují cca 10hp za 1000€ výfuk...

Pak už má smysl přemýšlet jen o kompresoru/turbu...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Zed » 08 lis 2013, 13:45

K tomu kompresoru doplním..
Z nových se dá sehnat kit od FastForward s kompresorem Eaton MP62, tzv. coldside řešení (kompresor je na straně sání a ne nad svodama), kit stojí kolem +100tisíc Kč a výkon je kolem 200k. Dál se dá sehnat ještě Rotrex kit, což je v podstatě mechanický turbo s vlastnostma kompresoru, jen obecně mi příjde, že to není moc oblíbený. Asi to funguje, ale osobně bych ho nechtěl a cenu nevím (tuším taky kolem 100tisíc Kč). Za mě, když kompresor, tak jedině Eaton :)
Pak se dá sehnat nějakej použitej kit, třeba od Moss Motors (Jackson racing), buď s Eatonem MP45 (cca 170k) nebo MP62 (cca 200k), jen těch kitů moc na prodej není, těžce se shání, ale většinou to je plug and play řešení. (cca 20 až 50tisíc Kč)
Anebo si sehnat samostatně kompresor a kit si udělat svépomocí, což by nebyl moc velký problém pro někoho s dílnou, vybavením a šikovnýma rukama (uchycení kompresoru, výstup a vstup kompresoru atd), jen je potom hlavní otázka managementu. Ale než tvořit tohle, tak bych se rovnou pustil do instalace turba..

Turbo má výhodu výkonu, limitem je v podstatě jen motor a turbo, v případě že má člověk samozřejmě podchycen management. Je to jednodušší setup, se kterým má tady v ČR (obecně) plno lidí zkušenost, několik i tady na foru. Dají se sehnat různé kity, cenově ty kvalitní vychází podobně jako nové kompresor kity. Když bych řešil turbo, nebral bych žádnej kit, ale šel bych cestou samotvorby dle informací různě po internetu, kde se s cenou dá pohybovat v teritoriu použitýho kompresor kitu. Líbila by se mi svoboda stavby - nechtěl bych třeba moc velký turbo, skrz větší turbolag atd...ale to je otázka preferencí konkrétního kusu mezi volantem a sedačkou.

Cesta N/A řešení je tuším rozebraná v topicu co psal Mike.

Obecně (jako u všeho) záleží co člověk chce, jaký má finanční možnosti, znalosti (ty se dají doplnit) a schopnosti. Začal bych odpovědí na tyto otázky... Třeba někomu se nevyplatí dát 100tisíc do miaty, když za cenu miaty a těch 100tisíc může mít třeba skoro M3 atd :)
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Mike » 08 lis 2013, 14:17

On počátek toho dotazu byl, že 4k$ je moc. A to bude fakt prostor jenom k tomu koupit něco jetýho nebo shitovýho.
Ještě je potřeba taky zvážit jednu věc. Miata je obecně podmotorovaný auto, ale ne zas tak moc na to lovit nějaký velký koně na seriovejch brzdách a podvozku. Takže pokud bys ses teď rozhodl pro jakoukoliv cestu krom turba, tak kup
svody a lauf: + 10hp do 1000€ určitě (pokud koupíš turbo, tak ti to bude k ničemu)
nějaký pěkný, krátký sání: +2 klokani a lepší zvuk a větší chuť jet nahoře (možná) to bude tak 150-200€
A zbytek dát do podvozku a brzd a spojky a třeba lehčího setrváku. Ale s tim souvisí ještě jedna věc a to co s tim autem chceš vyvádět. Jestli okruhy (technický nebo rychlý), okresky, nebo dělat dojem na holky:) Podle toho sypat kačky do brzd a podvozku.
Výsledek bude VELMI schopná miata.
A pak našetříš na teho ýtna;)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2276
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod sumi81 » 08 lis 2013, 15:38

Dik moc za info! inak nove sportove sanie spolu s KN filtrom som nasiel v kufri po kupe :) takze to urcite nahodim, vyzera to dokonca ze to ma aj ladak - podla zvuku, aky ale nemam sajnu. Je znizena ( sportove tlmice ).. Takze mi to vychadza tak, ze bud turbo/kompressor, alebo nic :)Co sa tyka mojich motivov, tak vykon cisto pre radost - nemyslim ze sa niekedy budem chodit blaznit s miatou na okruh, ide mi skor o radost zo zrychlenia, co mi mozno na tomto aute troska chyba.. Len pre vysvetlenie, mam mozno trochu premrstene ocakavania, doteraz som jazdil dlhe roky motorky, ale zial rodina ( 3 deti ) ma prinutili siahnut po stabilnejsej a hlavne praktickejsie vyuzitelnej zabave - kedze som dlhorocny fanusik MX 5 tak som teraz tu :) Topic si urcite zalozim, mozno ju aj budete poznat, kupovana je na SK - mozno byvaly clen tohto fora ? dik este raz za rady
sumi81
 
Příspěvky: 11
Registrován: 04 lis 2013, 13:53
Bydliště: Bratislava SK / Dunakiliti HU

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod ZIZU » 08 lis 2013, 15:55

Kompresor sebou prinasi i jine vydaje nez je jen porizeni kitu nebo se pletu? Mam na mysli neco jako kovane pisty, lepsi podvozek, svody atd....nebo to vsechno neni potreba a autu to nijak neuskodi? bavime li se o vykonu treba 200PS? Jaka je teda realna cena takove prestavby? :O
ZIZU
 
Příspěvky: 441
Obrázky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 10:47

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Zaplik » 08 lis 2013, 18:14

na 200 koni nepotřebuješ nic jen pořádny řízení motoru,u turba je při normální jízdě menší spotřeba, s malým turbem žádnej lag není. sou to jenom kecy chytrejch lidi co jenom čtou a nic nedělaj :D
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: zvysenie vykonu MX5 NB 1.8

Příspěvekod Zed » 09 lis 2013, 00:41

ZIZU píše:Kompresor sebou prinasi i jine vydaje nez je jen porizeni kitu nebo se pletu? Mam na mysli neco jako kovane pisty, lepsi podvozek, svody atd....nebo to vsechno neni potreba a autu to nijak neuskodi? bavime li se o vykonu treba 200PS? Jaka je teda realna cena takove prestavby? :O


Nepřináší.. ale zase jsme u toho, k čemu to auto chce člověk používat a jak se k němu bude chovat.
Na machrování není potřeba nic, podobně jako na sprinty (kde se z podstaty věci musí počítat s větším opotřebením spojky, převodovky a motoru). Na okresky jsou lepší brzdy určitě vhod, dá se spokojit s pořádnejma destičkama. Na malý technický dráhy (Mýto, Sosnová, Písek) toho navíc taky moc potřeba není, rozumnej podvozek a pořádný destičky. A o okruzích mi příjde zbytečný mluvit, tam je to asi jasný.. Všeobecně počítám s tím, že nikdo nechce jezdit na mrtvým podvozku, nebrzdících brzdách a gumách z rýže.
Kovaný vnitřnosti pro 200k u BPčka (1.8) nepotřebuješ, svody a výfuk beru jako přirozenej upgrade i u atmosféry.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 17 návštevníků