sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod kousmen » 02 led 2014, 10:49

Tak ono by to nebylo tak těžký.Stačilo by dát tam krapet delší šroub a šlo by to uchytit vedle sebe. Otázka je, jak moc by to bylo bezpečný, ale mít tam o jeden volnej pás navíc je stejný jako mít tam třeba podložku navíc... S mým rámem origo pásy fungují a s G5 rámem taky. Ale tohle řešení je podle mě napytel kvůli tomu, že ti tam při upnutí běžným pásem budou ty čtyřbody poletovat a kovový části budou do všeho mlátit, což by se ti nemuselo líbit.
Jinak je to jak kluci píšou. Horní pásy se uvazují na harnessbar a spodní do uchycení původních pásů. Když si u toho ještě dáš čajíček a svačinu, tak je to otázka pěti minut.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod Jr. » 02 led 2014, 23:02

Nemám s nimi žádnou zkušenost, tak nevím, jak jsou pohodlné na delší cesty, časté vylejzání a nalejzání (třeba po Praze...).

Moje hlavní zvědavost, má vůbec smysl montovat čtyřbody k originální NA(fl) sedačce? Rozum říká, že cokoliv mě tam líp udrží, asi smysl má. Jen nevím, jak je to s těma popruhama co jdou kolem ramen, hlavové opěrky atp.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod kousmen » 03 led 2014, 13:59

Letos jsem je měl s origo sedačkama v NA a věřím, že bych při kotrmelci nevypadl. V ideální poloze to ale nebylo. Ideální je skořepina s průchodama na ty pásy.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod Jr. » 03 led 2014, 15:29

A teď to čistě subjektivní hledisko. Jak jsou na tom čtyřbody s pohodlností? Neotravujou moc? Normální pás přecijen nechá člověka trochu "vydechnout", když je potřeba :).
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod kousmen » 03 led 2014, 15:42

Čistě objektivně je to daleko pohodlnější než škrtící a zařezávací originální pásy. Mám s tím problém u každýho auta a ve čtyřbodech jsem jako v bavlnce a pevně držím v sedačce i když nemá boční vedení. Nepohodlností se dá nazvat poutání. Vždycky když se odepínám a zapomenu pásy povolit, tak potom přípásování trvá celkem dlouho. :D Ale je to o zvyku. Dá se to za pár sekund... Jediný co mě tápí je to, že fízlové by mohli být nespokojeni s mým bezpečným upoutáním na lůžko. Určitě by se jim líbilo víc, kdybych měl původní míň bezpečný pásy. Nenávidím lidi, co se derou do mých záležitostí, ale nevím do které země jet, abych tam nepotkal švestky.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod PavelS » 03 led 2014, 16:38

birda píše:Takže, když budete chtít čtyřbody, spodní body máte na obou stranách připravený, stačí jen vyndat šroub a dát oko :-) a zadky mam chycený na rozpěře vyvařený v rámu, podle fia homologací. Takže sem kromě rmu nemusel dělat žádný úpravy, mam kombinovaný 3" ramenní a 2" bederní pásy s E homologací od OMP, 4body, STK OK


STK OK - oficiální STK, nebo přes kamaráda OK?
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod Otatoy » 03 led 2014, 19:44

Přidám jeden postřeh. Ve 4bodech se nedá vyklánět dopředu, např. na nepřehledné křižovatce, takže na městský provoz to neni úplně nejlepší, trochu to řeší nemít je úplně utáhnutý. U větších řidičů, může být taky problém dosáhnout na některé ovladače na palubce (o kastlíku nebo kličce spolujezdcova okýnka ani nemluvě).. ;) Jinak s policií jsem nikdy problém kvůli tomu neměl a STK nedělám "bez známého" z principu :)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod kousmen » 03 led 2014, 21:11

Je pravda, že když bych měl palubku s čudlíkama a kastlíkem, tak bych asi taky dodal tu jejich nedostupnost. :D A další nevýhodou je problém vznikající s nástupem osoby, která má jiný dispozice nebo třeba potřebuje přepolohovat sedačku. Pásy je pak potřeba přenastavovat na každýho zvlášť, zatímco běžnej pás si poradí s každým...
Ale když to někoho baví, tak si na to stěžovat nemůže. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod birda » 04 led 2014, 00:21

Jo, postřehy po roce se čtyřbodama jsou takový, že už bych neměnil. Do daily auta určitě ne, to nastupování trvá o cca 10-20 vteřin dýl, ale to je třeba u mě způsobený sedačkou a 185cm mojí postavy. Pásy mam od OMP, kombinace 2" v pase a 3" přes ramena a hlavně homologace na silnici. Nepovoluju, naučil sem se do nich lézt takže u řidičovejch mam nastaveni pořád nastejno. Ano, se spolujezdcem je občas problém, že jim do toho člověk musí pomoct či jim to nastavit. Na delší cesty to nevadí, protože sedačka stejně nedovolí si sednout jinak, nějak dát kolena víc od sebe či zadek šoupnout po sedáku dopředu. A třeba kvůli sedačce a pásum sem musel vyhodit středovej kastlík, do kterýho sem při řazení pořád bouchal loktem a to mě hrozně rozčilovalo. Pokud budeš chtít vyzkoušet, stav se nebo na jaře můžu přijet někam do Prahy.
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: sportovni bezpecnostni pasy a vse o nich (instalace,typy,atd

Příspěvekod Henges » 05 led 2014, 12:44

V Hondě jsem měl sportovní pásy s navíjením. Tělo držely stejně a zůstal komfort klasických,jen by tu byl asi problém s místem. Zámek fungoval klasicky na trhnutí,na čidlo naklonu takze už při brzde se zamcely a nebo na tlačítko nastalo na pevno,ale jak jsem psal, u mx5 by asi byl problém s uchycenim.
Uživatelský avatar
Henges
 
Příspěvky: 1807
Obrázky: 5
Registrován: 16 srp 2010, 17:18
Bydliště: Hned tam mezi Prahou a Ostravou

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků