riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod riderhenry » 01 úno 2014, 16:15

Včera jsem si udělal výlet na další volné jízdy do Vysokého Mýta (opět 800,- za 3 hodiny ježdění, čistého času pak 90 minut). Počasí bylo na leden výborné - trať suchá, jen silný vítr, který znepříjemňoval očumování mezi jízdami. K dispozici byla ale vyhřívaná místnost, takže se dalo i schovat.

Auto funguje pořád stejně výborně a i na suchu mě Mýto moc baví, jenom si připadám pořád strašně pomalý. Měření času pomocí Trackmasteru nebylo moc přesné, ale orientačně jsem jezdil nejrychlejší kola lehce přes minutu (nejlepší oficiální čas 1:00.34). Já i auto bychom se měli dostat na nějakých 58 vteřin při větší snaze o čistou stopu, ale větší zrychlení už by pro mě bylo asi problém. Poprvé jsem včera zahrnul do programu i menší offroad vložku, naštěstí však bez jakýchkoliv následků jak na autě, tak i na další chuti jezdit :D

Nějaké fotky od kolegy Jirky (možná v dohledné době majitele NAčka :) ): http://charliee23.rajce.idnes.cz/volne_jizdy_31.1._2014

http://www.youtube.com/watch?v=vV9jJXLAqqQ&feature=youtu.be

SIM0056.jpg
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod kousmen » 01 úno 2014, 17:44

No když koukám na ten extrémní náklon při tom tvým setupu, tak jsi to tam musel slušně řezat. Myslel jsem, že teď nejezdíš a ejhle, takovýhle užívání jsem teď v zimě nečekal. Moc pěkný! ;)
A posun v čase určitě bude přicházet s dalším a dalším ježděním a ježděním. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod MAXsport » 01 úno 2014, 22:59

Jakou jezdíš geometrii a co máš za podvozek? :shock: Trošku většíma odklonama by se to určitě zlepšilo, na tý fotce je vidět, jak se ti hrne guma pod disk..
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod riderhenry » 01 úno 2014, 23:46

No ona ta zima nějak moc pořád není :) Ale teď, jak se začalo pořádně solit, tak jsem jel jenom jednou do práce a do toho Mýta. Teď auto zase umyju a nechám ho asi stát, nebude-li podobná příležitost. Náklony mě překvapují už od Písku, v autě se to tak vůbec nezdá. Rychlý jsem ale na žádném z těch okruhů nebyl, takže je to spíš o tom, že ten podvozek nebude až tak tvrdý, jak by se dalo čekat.

Geometrii mám následující:

přední náprava:
záklon + 4,5°
odklon - 1,3°
sbíhavost 0

zadní náprava:
odklon - 1°
sbíhavost 0

Podvozek mám Bilstein B8 (tlumiče pro zkrácené pružiny) a pružiny FlyingMiata (Front springs: 318 lb/in, Rear springs: 233 lb/in). Ve předu je pak i silnější stabilizátor FlyingMiata, zadek je sériový, ale bylo mi i doporučováno ho dát pryč úplně... Na zadku mám Bridgestone Adrenalin, které mají hodně měkké bočnice a když jsem je měl na předku, tak jsem byl podstatně pomalejší. Na předku jsou Hankook RS-2.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod MAXsport » 02 úno 2014, 00:16

Spring rate v kg je zhruba 6/4, což asi neni moc na okruh, ale rozhodně lepší na zničený český silnice :) odklony taky žádný velký nemáš, tak si myslim, že čas je adekvátní ;)

zadní stabilizátor odstranujou většinou ty co jezdí slalom kvůli tomu, že se jim v prudkých zatáčkách zvedá vnitřní kolo..

a měkká bočnice je průser no :)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod riderhenry » 02 úno 2014, 00:34

S tím slalomem je to pravda, ale zase musím říct, že mi to bylo doporučováno i na okresky. Ale tohle nedokážu moc soudit, na to se necítím. Holt je to kompromis, ale i tak jsem nečekal až takový náklon. Snad ještě nebudu litovat, že jsem nekoupil nějaký stavitelný podvozek.

Ta zadní levá guma se hrnula strašným způsobem, to šlo vidět po jízdě, kam až byla sjetá. Tlak jsem nechával na 1.8...

Čas musí jít docela výrazně dolů - blbá stopa, špatné zadní gumy...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod MAXsport » 02 úno 2014, 10:46

Jediná cesta jak to zjistit je vyzkoušet to :)

Sériová MX-5 má zhruba spring rate 3/2.5 a jak vidíš, tak i 6/4 je na okruh málo..ale já bych to nějak vůbec nedramatizoval, tvoje nb musí na okresce fungovat fantasticky :)

Nechal bych udělat ještě trochu větší odklony a rozhodně gumy s tvrdou bočnicí a lepší směsí ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod PavelS » 02 úno 2014, 11:48

Já na MeisterR budu mít 7 a 6 a to říkaj, že je to pohodlnej podvozek - ty hodnoty Bilsteinu mi přijdou docela malý :shock: Docela mi přijde s podivem jak ti ten zadek ulítává v malých rychlostech...

Ty měkký/vůbec žádný stabíky mě docela zajímaj - jakej to má pozitivní efekt? Mám nastudovaný v tomhle spíš NC a tam měkčí než vepředu možná ano, ale ne o moc, respektive žádnej... I na NC 1G dávala Mazda extrémní stabíky, fakt nechápu...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod riderhenry » 02 úno 2014, 12:27

No nad geometrií jsem zatím neuvažoval, ale gumy zrovna teď řeším a vybírám mezi Hankook RS-2, Yokohama Advan Neova AD08 a Toyo R1R.

Hodnoty Bilsteinu? Pružiny jsou FlyingMiata a jsou to právě jedny z mála pružin (vím ještě o Teinu, možná Eibach), které jsou použitelné i na okresky. Lítání zadku neřeš, to je z 90% schválně :) Přilnavost je tam teda docela nízká, ale když byly vzadu Hankook RS-2 a ne ty Adrenaliny, co jsou tam teď, tak to bylo dobré. Jestli jsem tu teorii pochopil správně, tak s tvrdým stabilizátorem vzadu by jsi měl menší přilnavost a auto by bylo přetáčivé. Já bych teď potřeboval zadek mírně přitvrdit, což asi zkusím vyřešit stavitelnými kostmi (ještě mi FatCatMotorsport doporučoval podložky na pružiny), které ještě nemám. Druhá varianta je nastavit předek na měkčí nastavení, ale to určitě nechci, viz. fotky. Teď je auto mírně nedotáčivé, tak bych se rád dostal blíž neutralitě, nebo spíš přetáčivosti.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: riderhenry - NB 10AE "Miatka"

Příspěvekod PavelS » 02 úno 2014, 12:33

Hm, to je zajímavý - začnu po tom pídit a určitě bych i bádal - není nic jednoduššího než si zajezdit vzadu bez :) Je jasný, že vepředu aby čumák neplaval tak má bejt tvrdší, ale aby byl zadek úplně naměkko...?
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron