Ahoj,
tak jsem ani já neodolal a pořídíl svojí první MX-5ku
Po pár dnech koukání na internet a obepsání pár lidí padla volba na Mazdu MX-5 NB*FL 1.8 Miracle od Šárky z Brna. Jelikož já jsem z Prahy, sešli jsme se na půl cesty v Humpolci. Já jsem prodával svou Hondu Civic - 1.7CTDi (2004) za účelem koupě Miaty.
Sešli jsme se na benzínce poblíž Humpolce a začala prohlídka. Jelikož jsem neměl s MX-5kami skoro žádnou zkušenost hned jsem přehlédl pár nedostatků, ale o tom až později. Miata se mi na první pohled hned zalíbila. Béžovo-černý interiér, Nardi Torino volant, řadička a ruční brzda, po celolaku, antikorozní nástřik na spodek atp. Po projetí jsem si Mazdu zamiloval ještě víc. Sice při rychlejší jízdě všechno hučelo (na což jsem nebyl zvyklý), ale i tak jsem si hned zamiloval řazení a ovladatelnost auta. Jedná se o 2001 1.8 103kW, *ale čumák má z FL. Majitelka říkala, že takto již vůz koupila. Neváhal jsem ani minutu a zkontroloval, jestli nebyla Miata bouraná na nosné části, ale po bližším ohledání se zdálo být vše OK. Najeto 160 000km a k auto jsem dostal original filtr a olej Mazda. Jelikož jsem Hondu vyměňoval za Miatu, i Šárka, resp. její přítel si zkusil moji Hondu a všichni jsme byli spokojeni. Nakonec jsme si podali ruku a auta byla vyměněná. Já jsem tedy doplácel, takže mě Mazda vyšla na pěkných 105 000kč. Pěkných se mi zdálo možná první den při ježdění bez střechy po okreskách. Hned při prvním mytí a deštíku se ukázalo, že mi do auta zatéká. V kufru na levé straně byla louže a po sundání tapecu bylo očividné, že do auta zatéká delší dobu protože kovové části už jsou chyceny korozí. Zatéká mi také do interiéru, u spolujezdce mi chybí kus těsnění u střechy a těsnící gumy ve zlomu nedoléhají, takže zatéká i mezi ně. Střecha byla roztržená, tak ji bývalá majitelka nechala sešít, ale nějak významně kolem švu neteče. Při sundavání střechy se asi něco hnulo, protože když je střecha natažená, tak se špatně dovírají dveře u spolujezdce a špatně se stahuje okno (guma které je kolem okna jakoby zasahuje do okna a je na něj moc namáčklá a když se okno vytahuje tak se skřípne do gumy a nechce se mu nahoru). Zkusím pročistit kanálky pro odvod vody ze střechy a uvidím jak to dopadne. Navíc mi nejde stáhnout střecha rovnou z auta, protože zadní okno se skřípne a nezajede hezky dolů, vždycky musím z auta ven a ručně ho zatlačit při skládání střechy dolů. Poradíte mi prosím někdo, čím a jak často naimpregnovat střechu? Nikdy jsem to nedělal. Sice jsem koukal, že už se to zde na fóru řešilo, ale 700 za přípravek se mi zdá opravdu hodně :-/ Ale stejnak přemýšlím, že koupím fungl novou střechu, ale teď na to bohužel nemám
V nárazníku mi chybí mřížka, ale tam přijde tahokov a mlhovky, tak přemýšlím, že tam dám denní svícení, ale to je o hodně menší a bude to vypadat blbě. Tak se chci zeptat, jestli by někdo neměl třeba jen ta skla z mlhovek, aby se to vyplnilo, nebo celé mlhovky, že bych z toho udělal denní. Brzdy jsou kapitola sama pro sebe. Přední kotouč je vydřený jen zevnitř, vypadá to jakoby tam byl větší kotouč a destička dřela jen vnitřní půlku ke středu. A zadní brzdy vypadají jak kdyby byla menší destička a dřela jen vnější část od středu kotouče. S centrálem mám taky docela trable. Když sedím v autě a zamknu se u řidiče, zamkne se i u spolujezdce. Ale když zamknu z venku u řidiče, tak se zamkne jen u řidiče a spolujezdec zůstane odemčen. Je to trošku rébus. Jinak motor vypadá, že šlape v pohodě, akorát nevím, kdy byly dělané rozvody, což mě trošku děsí. Auto má 160 najeto, tak doufám, že aspoň 1 dělané byly. Na autě jsou 15ky Mazda na zimácích a to je také katastrofa. Omlácené, odřené, okousané, musím pořídit nějaké jiné. Hodně se mi na Miatách líbí disky styl BBS (s límcem). A ještě se mi při rozjezdu občas stane, že auto úplně neskutečně nahlas jakoby kvíkne. Jak kdyby byly skřípnuté nenamazané dveře u branky a vy by jste se je snažili silou otevřít. Takový zvláštní pazvuk. Mám podezření na řemen nebo rozvody. A chybí mi pod autem kryt motoru, myslíte, že je to problém? Jinak se chci ještě zeptat, jak se sundavá rukojeť ŘP. Když zatáhnu nahoru sleze mi jen dřevěná rukojeť. A u 6q se nemění olej pod stř. panelem, že? Myslím, že jsem tu někde dohledal, že je to samomaz. Taky to hrozně hlasitě jakoby cvaká při "kontrole neutrálu" někdy i při řazení. A když jí hodně šlapu na krk, tak jde někdy od řadící páky a od kolen hodně teplo. Pak se chci taky zeptat, jestli někdo nemá na prodej ty hliníkové kroužky kolem výdechů topení. mám jen 2 a po stranách mi 2 chybí, tak abych to měl sladěné. Pak se ještě chci zeptat, jestli by se nenašel nějaký dobrák z Prahy nebo okolí, který by se se mnou někdy v brzké době sešel a obhlídl mi Miatu, abych věděl na čem mám dál stavět.
Další foto dodám
Díky moc