IvanGS píše:Café- racer - u NC jsi to nemusel pozorovat, stejně tak to nepozorovali i jiní lidé, i mně se to stalo jen 2x a nestalo by se to, kdybych jel o 2 km/h pomaleji. Jde i o pneumatiky, moje mají vzorek OK, ale netuším, kdy je původní majitel na auto dával, jezdil 2000 km ročně:-). Buteovi zase klouzal zadek, ale zná to a neptá se. Už před vyjížďkou uvažoval, jestli zadní pneumatiky nemá přezout.
MAXsport, Zizu - díky za tipy, ale nezačal jsem o tom psát kvůli tomu, abych auto začal nastavovat a v zatáčce byl o 3 km rychlejší, nejde mi o čas, ale o zábavu a auto mi vyhovuje tak jak je - skvěle vyvážené, přičemž jakýkoliv zásah bude na úkor něčeho jiného. Opravdu mne pouze zajímalo, zda je toto chování normální, protože ještě neznám vlastnosti MX-5. A zábava to byla, už jsem říkal, že mne to na mokru bavilo víc než na suchu. Mimochodem (pro Café-racera) jsem dnes to samé četl v jednom testu NC...
Tenhle typ nedotáčivosti je popisován i u jiných sportovních značek a předpokládám, že stejně jako u nich se dá i u MX-5 potlačit (i změnit v přetáčivost) stylem jízdy. Vlastně si říkám, jestli se tomu dá vůbec říct nedotáčivost. Jasně, pokud to zjednoduším že když uteče předek, je to nedotáčivé, tak ano. Na druhou stranu, pokud si představíte modelovou situaci na ledu, tak když pojedete rovně a otočíte volantem, ujede vám předek a pojedete rovně. To udělá i notoricky přetáčivé auto, je to prostě vysoká nájezdová rychlost do zatáčky a jiné to být nemůže. Druhá modelová situace je zrychlující se kroužení do situace, kdy předek, popř. zadek začne klouzat, tomu už se dá myslím říkat nedo- nebo přetáčivost. No a mezitím je spousta dalších modelů chování ovlivnitelných jezdecky a o tom to celé asi je...
IvanGS píše:No kluci, já to úplně tak nevidím ale to je jedno, prostě bych se rád na okruhu svezl v něčem jiném než v mé Majdě...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků