Tak ako som spomínal v chate, stal som sa konečne po asi 3 rokoch slintania nad mx-5(NA) majitelom, mojej vysnívanej červenej 1.8 LSD.
auto má najazdené 208260 km k dnešnému dňu.
Prvé dojmy keď som prišiel na miesto, ako vždy keď vidím mx-5, napriek tomu že som ju už videl naživo, zakaždým je to malé roztomilé prdítko
Sadli sme mazdička chytila, musim povedať že doteraz som sedel a jazdil len v 1.6 turbo(diki whisper), a čakal som že 1.8 bude teda o dosť slabšia, aj vzhľadom na to ako tu všetci píšete že je to mŕtve a pomalé a bla bla
Viem, tieto slová ma postihnú časom tiež, ale prvých pár Km so strechou dole, zaradená trojka od 3500ot hore, je to proste radosť. Zvuk, svižnosť a chuť akými auto hltá zákruty, to jednoducho treba zažiť. Riadenie - napriek pôvodnému obriemu volant úžasne presné, nemá žiadne vôle čo je teda vzhľadom na vek a počet Km super správa pre mňa. Radenie, úchvatné celú cestu som si len tak nezmyselne radil hore dole, medziplyny som sa naučil ako tak asi behom prvých 20podradovaní do 2,3. čo sa 5ky týka, tá mi príde taká schovaná niekde v pravo, že tým chceli asi Japončíci povedať, že ju používaj fakt len niekde na dialnici
vážne mi robilo problémy ju tam dať, kedže som zvyknutý na radenie z koncernových áut
Takže prvý dojem bol asi taký že som myslel že budem mať svalovicu z toho ako to ide ztuha. Po pár km som pochopil, je to super presné, trochu tuhšie radenie, presne také aké ma športové auto mať. U auta je evidentne cítiť absolútna nechuť a odmietanie akýchkoľvek otáčok pod 3 tis, a nad 3 tisíc to krásne ožije, sanie fučí, výfuk hučí
( PS neviem či je ten môj deravý alebo je séria fakt tak relatívne hlasitá-nemám potrebu čohokoľvek moc hlasitejšieho).
Vady na kráse:
-lak - zadný nárazník dopraskaný od ťukancov (je v pláne v blízkej dobe nastriekať)
-kapota a lavý predný blatník - hlbšie 2 škrabance, uvidím či to budem riešiť, blatník budem asi určite kedže sa pri A stĺpiku lúpe lak.
pravé dvere, drobná ďupka netuším od čoho to je, ale je tam
veko kufru dobité v obi dvoch smeroch - dlho netrvalo a pochopil som ako sa dobilo z nútra (športové pružiny a náradie volne pohadzane vzadu v kufri)
prahy-potrebujú vyvariť.
Podvozok vyzerá byť v slušnej kondicii, uvidíme ako to bude vyzerať pod hliníkovým alebo aký sprej to tam je na pár miestach...
veľmi sa teším zo samosvoru, stále mám trochu problémy sa rozbehnúť bez prešmyknutia zadných pneu, aj keď neviem či je to o tom že mám problém alebo že ma to baví
v pláne je:
Rollbar
Disky,pneu (na 99% Advanti S1 + R1r)
komplet nerez výfuk.
ak budú peniaze tak FM V-maxx/koni sport podvozok
to sú dlhodobejšie plány, momentálne sa pracuje na probléme so svetlami- mám denné svietenie v smerovkách a namiesto obrysových sú smerovky(kto to takto máte koľko W žiarovky používate na smerovkach ? bliká to strašne rýchlo). Aj keď by som nepovedal že sa pracuje, skorej je to o tom že robím teraz 2 dni do večera a nechce sa mi v tom vŕtať po tme, každopádne by to mala byť jednoduchá záležitosť (zlý kontakt na prepínači), žiarovky by svietiť mali...
montáž lipu
odtienenie sania, výmena rozvodov vodnej pumpy a tesnení, popri tom nalakovanie veka ventilov
možno sa pokúsim spojazdniť centrál ktorý tam je ale nefunguje
renovácia stieračov, impregnácia tesnení okien...(okienka idú hore a dole asi hodinu)
zatial púšťajúce pneu, zajtra/pozajtra by som mal mať bridgestone turanza, vyslovene na 2 mesiace na dojazd.
to je asi zatial všetko, fotky nahodím hádam do konca týždňa
ešte taká zaujímavosť, mazdička je "narodená" na mesiac presne ako ja, 4/94