Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod PavelS » 16 říj 2014, 13:08

Řešim teď instalaci VVT motoru do NA tak bych chtěl shromáždit nějakou knowledge sem :)

Pokud vím, tak jsou i tu na foru borci co to maj za sebou - můžete se podělit o info?

Vzhledem k příbuznosti všech motorů jsou samozřejmě dvě možnosti - buď instalací s NBfl motorovým svazkem a ECU - tam jsou co mě napadá následující trable:
- problém v ABS jednotce, trochu se kabeláž liší
- kaplička - připojení je mám pocit jiné
- alternátor

Překopat pár konektorů ale nechat původní kabeláž se Standalone jednotkou - (dobře popsaný od kluků tady )

Asi nejlíp popsaný jsem to našel zatím tady ale stejně mi to není ještě uplně jasný - tam to někdy vyznívá, že VVT bude fungovat i na origo jednotce což je blbost...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod AndrewG » 16 říj 2014, 14:11

mam pocit ze som cital ze je problem aj so zapalovanim...
najjednoduchsie bude fakt zobrat vvt tuner a ms2 jednotku, ale videl som ze aj s tym su celkom problemy a auto nechcelo fungovat(na yt je video ked das vyhladat NA 1.8vvt)
este ma napada ze chikara motors (skladaci motorou v us hlavne maruha kitov) maju vvt v NA este aj s ITB.
mozes si ich najst na fb napr a napisat im spravu, velmi ochotne ti vycerpavajuco odpovedia, ale tam predpokladam budu mat jednotku z maruhy, takze to je cenove pole inde :-D na fore neviem ze by niekto mal v na 107kw ale ta co sa predavala z toho tymu "garáž sgtr" ci ako mala, tak mozno by prezradili aj oni nieco aj ked tazko povedat :-D
najistejsia by bola asi ta ms3 ale ta cenovka je docela bolestivá
AndrewG
 
Příspěvky: 2285
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod PavelS » 16 říj 2014, 15:05

To je jasny, SA ECU zatim nechci, to az podle foukani, vim urcite, ze NA s timhle motorem ma Buteo :-D snad se s widarem ozvou brzo :-)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod Pavel260 » 16 říj 2014, 16:24

ti mají "pouze" 1,8 z 10th. ale tak zase to víš určitě :-D přehodil bych kabeláž a ABS pokud s tím je problém, obojí máš né? tak není co řešit :)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3602
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod PavelS » 16 říj 2014, 16:37

Byl jsem mystifikován! :D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod widar » 16 říj 2014, 17:13

Tak tak v červené je 1.8 z 10th.
Nejjednodušší a i nejlevnější je, podle mě a tou cestou jsme taky šli, použít origo jednotku (s origo motorovým svazkem) a naroubovat ji do původního svazku co je v NA.
ABS jednotku jsme vyhodili, ABS v červené stejně nikdy nebylo, problém s tím nebyl žádný.
Kaplička je taky z NB, z dárce se vezme kus svazku i s jednotkou a doroubuje se to co v autě zůstalo (světla, blinkry a tak...)
Altík je taky z NB, jen bylo do NA potřeba naroubovat ten tlustý kabel co vede k baterce.
Pojistkové skříňky jsme myslím taky dali obě z NB, motorová se výměnila kus za kus. Interiérová zůstala původní a kvůli pár pojistkám se přidala ta z NB, zase tolik neváží a bylo to jednodušší než NAčkovou předrátovávat do nové.
Jak to tady tak na fóru pozuruju, začínám mít pocit, že budu muset u Butea domluvit pronájem garáže aby nemusel Mohamed k horám. ;):D
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod PavelS » 16 říj 2014, 17:40

Ah so - tak stejně je to trošku jinak... Jak je to třeba s imobilizérem - starý NA ho určitě nemělo co? Plus je tam jiná palivová pumpa...

Na altíku jste předpokládám měnili řemenici...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod PavelS » 16 říj 2014, 17:44

Kaplička je zaměnitelná? Ty bílý budíky mě lákaj :))
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod widar » 16 říj 2014, 20:27

Imo i s klíčkem musí jít spolu s ECU, se samotnou spínačkou je trochu problém, ale je několik způsobů jak to vyřešit.
Palivová pumpa zůstala v autě původní a zvládá v pohodě i celodenní honění po okruhu (každou chvíli v omezovači).
Altík zůstal na motoru, takže nebyl důvod měnit řemenici. Na motoru se nedělalo vůbec nic, kromě výměny čidla tlaku oleje.
Kaplička budíků se vyměnit dá, jen se musí na dvou nebo třech místech ohoblovat aby sedla. Dokonce je to jednodušší než do převodovky roubovat snímač otáček s lanovodem.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Instalace motoru BP-VE (107kW) do NA

Příspěvekod buteo » 16 říj 2014, 20:58

No vida,na chvilku si od fóra odskočím, a můj parťák vám tady bez mučení vysypal tolik know-how ;) ....
Tak teď hurá do práce!
Ten pronájem garáže ale bude drahej. :D
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 15 návštevníků