Tak je doma a můžu jí založit kolonku. Takže je to černá fešanda 2010, dvoulitr, PRHT, Sportline. Její hledání bylo strastiplné, ale nakonec se, jako v každé dobré pohádce vše v dobré obrátilo a stojí doma. Popisovat na miata fóru, jak je mx5 fantastická, by bylo mlácení prázdné slámy, popíšu proto radši, jak jsem se dostal právě k ní...
K miatě jsem se dostal paradoxně tím, když jsme si před dvěma lety se svou skoromanželkou pořídili nový Hjundaj ix35
... Asi si říkáte wtf? Upřesním to..
Ještě před nákupem kixu 35 jsme se přestěhovali, kam jsme celý život chtěli- na hory. Do té doby jsem jezdil v několika koncernových vozech, vždy kombi a TDI
. Poslední byla Bora 4x4, 140 kW, stabíky, složená k zemi a přiznám, že na ni dodnes vzpomínám.. Ne tak moje drahá polovička, která na ní 3krát prorazila olejovou vanu (naposled i přes tlustý plechový kryt
). Při posledním incidentu, kdy mi v neděli do telefonu brečela, že stojí 200 km od domova, že neví co má dělat, a že už s tím nikdy životě nikam nejede, jsem se nasral a že teda, když jsme na horách koupíme nějaké SUV. Kvůli možným problémům s naftou v zimě neplacení silniční daně u LPG padla volba na kundaj....To jaká je to mrdka teď nebudu rozebírat a shrnu to tak, že jsem po roce stráveném za volantem SUV přišel o veškerou radost z řízení a začal mít abstinenční příznaky po "normálním" autě..A tak jsem začal minulou zimu vybírat vhodné jezdítko. Kritéria byla jednoznačná- co nejmenší, nejlehčí, zadohrab se svorem a přiměřeně silné, aby s tím byla zábava v zimě tady na horách..
V té době jsem se držel při zdi skrz původního rozpočtu max 100 tis. a favorit byl starý Kompakt 325ti v Mpaketu. Je to malé, za babku a v případě nouze se tam nechá převézt i náš pes.. Už jsem ho i málem koupil, když jsem se dopátral k zásadnímu zjištění ( které nechápu dodnes), že u tohoto nejsilnějšího motoru NENÍ samosvor. Přitom slabší 4válec ho má..BMW bez R6tky prod kapotou jsem prostě nechtěl a ani hned po koupi něco shánět a dodělávat.. Takže jsem vybíral znova. Dál už moc na výběr nebylo, zbyla MX 5 a MG, které jsem ale vyřadil hned. Zbyla mi tedy mx5, verze NB. Po přečtení/shlédnutí všeho možného jsem vybral Anni 10 a čekal na jaro...Jenomže člověk je tvor podivný a rozhodnutí jsou od toho, aby se měnili
Únor a březen jsem se měl na ploše fotku NB a neustále bojoval s jeho vzhledem zepředu. Majitelé NB mi teď prominou...
To auto se mi prostě nelíbilo takovým způsobem (je takové ocumlané), že jsem dospěl k závěru, že bych to nepřekousl. Takže jsem se posunul k NC, které se mi zase líbilo odjakživa.. To ovšem nutně znamenalo sáhnout hlouběji do kapsy, přesněji řečeno odklonit z rodinného rozpočtu nějakého toho palackého tak, aby zůstalo lůžko i kuchyně teplá
Takže bylo jaro a začínal opět znova šetřením a studiem NC verze. O verzi bylo jasno- expression, nejlépe šedou s černým vnitřkem a látkovou střechou.. Měl jsem spočítané, že nějakou zachovalou si budu moct pořídit na podzim.. Říkám si fajn, jedno léto už počkám. Měl jsem jich v německu pár vyhlídnutých, 90% z nich ovšem zmizelo během mojí zářijové dovolené..Zbytek koupě a hledání jsem už popsal ve vlákně o koupi NC, takže se tu už nebudu rozepisovat, jaký to byl porod něco koupit. Nakonec se teda i na mě usmálo štěstí, (kterému jsem ovšem musel jít kurevsky naproti) a podařilo se mi sehnat zachovalou NC dvojku.
Po prvních 1000 km vím, že se čekat vyplatilo a jsem z toho auta úplně hotový! Vše je tak, jak jsem si to představoval a ještě lepší. Ten pocit je z auta jako celku je fantastický! Například dnes jsem jel 45 minut pro rohlíky.. Z kundajem jsem doma tak za 7
Tady 3 dokumentační fotky po příjezdu domů.. a časem přibudou. V plánu je teď komplet výměna náplní, víc nepotřebuje. A taky se s ní ještě pomazlím, při voskování. Mýt to po SUV bude radost
Tam, když chci umýt střechu stojím vylezený nahoře na kole, abych došáhl do půlky.