od Olduc » 05 pro 2014, 23:58
Mazdu mám už 2 roky, ale teprve nyní jsem se rozhodl sepsat ten můj příběh. Možná trochu spíše sám pro sebe, ale třeba si nakonec taky počtete. Nejsem nejmladší, před nějakým rokem jsem načal ve společnosti mé ženy a 3 dětí druhou půlku mého předpokládaného bytí tady na zemi. Od mládí jsem vášnivý motorkář, což mě málem stálo po narození prvního dítěte o vlas i vlastní život (cizí zavinění, čelní střet, x operací...). Něco jsem pojezdil taky na amatérských závodech na okruzích (moje blbost= 2 operace...) a za ty všechny roky jsem taky prošel svým motorkářským vývojem od naháčů s rozumným výkonem po superbiky s nesmyslným výkonem a zase zpátky ke klasice- naháčům. Před čtyřmi roky jsem si udělal radost a v půjčovně jsem si půjčil BMW Z4, protože se mi prostě líbilo ( Z4 23i). Od toho okamžiku mě jízda bez střechy učarovala. Svoboda, při jízdě cítím vůně okolí, teplo, chlad...stejně jak na moto. V dalším roce jsem si půjčil znovu Z4, ale se 400 HP. A to už jsem začal v hlavě snít a vybírat. První jsem vyloučil z výběru MX-5, protože se mi na fotkách prostě nelíbila a naživo si nepamatuju, kdy jsem ji někdy viděl. Poučen z mého motorkářského vývoje, jsem vyloučil všechny překoňované nesmysly a začal hledat mezi "normálně použitelnýma" atmosférama okolo 200 koní (protože mi měla sloužit především na moje časté služební cesty, doma s dětma použití=0). Málem jsem mezitím koupil bez možnosti vyzkoušení dobře ojetou Hondu S2000. Další výběr směřoval k BMW Z4 23i. Pak jsem někde četl, že už to je trochu více "imidžovka" než sporťák, takže jsem si ještě na den pro srovnání půjčil Porsche Boxter. Obě jsou moc dobrý a příjemný auta. Srovnání jsem pojal detailně, takže jsem si sepsal hodně postřehů. Poté přišel ještě holý rozum, který jak BMW tak Porsche vyloučil, protože zákazníci, za kterými jezdím, by si to mohli špatně vyložit...a dojít k názoru, že tomuto týpkovi s BMW nebo Porsche není skutečně třeba tuto zakázku zadávat. Vzniklo dilema, zda na to brát zřetel či ne...nakonec mi pomohl přísun informací, že ta MX-5 stojí fakt za další zkoumání. Přestože jsem hodně náročný ohledně designu, tak jsem se rozhodl překousnout to, že se mi nelíbí, nakonec nejdůležitější, aby to bylo skutečně řidičské auto stejně, jako moje DUCATI. Volba padla na ojetou NC. Když mi ji kupec představil, tak jsem byl mile překvapen, jak je na slunci bez střechy skutečně krásná. Jízda mě přesvědčila, že jediná správná volba je MX-5, NC2. Ostré řízení, odezva podvozku, odezva pedálu plynu,+100 dalších věcí..... Nakonec jsem tuto konkrétní nekoupil, protože již byla mírně zrasovaná. Nakonec jsem se rozhodl koupit novou. Zašel jsem do Mazdy a řekl, že chci bílou 2.0L s plátnem, výbava Revolution. Odpověď byla taková, že v mé specifikaci nová volná na skladě v EU žádná není a že objednání a dodání z JPN je otázka 9 měsíců. Vzhledem k tomu, že byl duben, tak jsem poděkoval a odešel i s nabídnutou slevou 70 tis.Kč. Následovalo skenování nabídky mezi dealery v Německu, kde bylo celkem cca 5 kusů skladem v této konkrétní barvě a specifikaci v nabídce. Se začínajícím jarem mizely ze skladů ne v řádech dní, ale hodin, takže se chytla až ta třetí nabídka, byť o 1000 Euro dražší než první inzerát. Celkově vyšla o dalších 100 tis.Kč!!! (dohromady 170) levněji než v ČR. Po dovozu do ČR měla najeto 17 km.
Od tohoto okamžiku začalo reálné zhmotnění snu. S motorkama si už docela rozumím, ale s autama, byť řídím více jak 25 let, do této chvíle jen běžné uživatelské zkušenosti. Takže po záběhu Mazdičky jsem s Martinem Semerádem absolvoval školu sportovní jízdy + nějaké další jízdy v Sosnové a Písku, abych v bezpečí osahal limity Mazdičky. Už jsem toho koukám napsal až dost, jestli to někdo dočetl až sem, tak klobouk dolů a někdy třeba něco přidám z dalších zkušeností.
- Přílohy
-
-
-
-
-
Naposledy upravil
Olduc dne 06 pro 2014, 13:41, celkově upraveno 3