Můj příběh NC2, 2.0L

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod Olduc » 05 pro 2014, 23:58

Mazdu mám už 2 roky, ale teprve nyní jsem se rozhodl sepsat ten můj příběh. Možná trochu spíše sám pro sebe, ale třeba si nakonec taky počtete. Nejsem nejmladší, před nějakým rokem jsem načal ve společnosti mé ženy a 3 dětí druhou půlku mého předpokládaného bytí tady na zemi. Od mládí jsem vášnivý motorkář, což mě málem stálo po narození prvního dítěte o vlas i vlastní život (cizí zavinění, čelní střet, x operací...). Něco jsem pojezdil taky na amatérských závodech na okruzích (moje blbost= 2 operace...) a za ty všechny roky jsem taky prošel svým motorkářským vývojem od naháčů s rozumným výkonem po superbiky s nesmyslným výkonem a zase zpátky ke klasice- naháčům. Před čtyřmi roky jsem si udělal radost a v půjčovně jsem si půjčil BMW Z4, protože se mi prostě líbilo ( Z4 23i). Od toho okamžiku mě jízda bez střechy učarovala. Svoboda, při jízdě cítím vůně okolí, teplo, chlad...stejně jak na moto. V dalším roce jsem si půjčil znovu Z4, ale se 400 HP. A to už jsem začal v hlavě snít a vybírat. První jsem vyloučil z výběru MX-5, protože se mi na fotkách prostě nelíbila a naživo si nepamatuju, kdy jsem ji někdy viděl. Poučen z mého motorkářského vývoje, jsem vyloučil všechny překoňované nesmysly a začal hledat mezi "normálně použitelnýma" atmosférama okolo 200 koní (protože mi měla sloužit především na moje časté služební cesty, doma s dětma použití=0). Málem jsem mezitím koupil bez možnosti vyzkoušení dobře ojetou Hondu S2000. Další výběr směřoval k BMW Z4 23i. Pak jsem někde četl, že už to je trochu více "imidžovka" než sporťák, takže jsem si ještě na den pro srovnání půjčil Porsche Boxter. Obě jsou moc dobrý a příjemný auta. Srovnání jsem pojal detailně, takže jsem si sepsal hodně postřehů. Poté přišel ještě holý rozum, který jak BMW tak Porsche vyloučil, protože zákazníci, za kterými jezdím, by si to mohli špatně vyložit...a dojít k názoru, že tomuto týpkovi s BMW nebo Porsche není skutečně třeba tuto zakázku zadávat. Vzniklo dilema, zda na to brát zřetel či ne...nakonec mi pomohl přísun informací, že ta MX-5 stojí fakt za další zkoumání. Přestože jsem hodně náročný ohledně designu, tak jsem se rozhodl překousnout to, že se mi nelíbí, nakonec nejdůležitější, aby to bylo skutečně řidičské auto stejně, jako moje DUCATI. Volba padla na ojetou NC. Když mi ji kupec představil, tak jsem byl mile překvapen, jak je na slunci bez střechy skutečně krásná. Jízda mě přesvědčila, že jediná správná volba je MX-5, NC2. Ostré řízení, odezva podvozku, odezva pedálu plynu,+100 dalších věcí..... Nakonec jsem tuto konkrétní nekoupil, protože již byla mírně zrasovaná. Nakonec jsem se rozhodl koupit novou. Zašel jsem do Mazdy a řekl, že chci bílou 2.0L s plátnem, výbava Revolution. Odpověď byla taková, že v mé specifikaci nová volná na skladě v EU žádná není a že objednání a dodání z JPN je otázka 9 měsíců. Vzhledem k tomu, že byl duben, tak jsem poděkoval a odešel i s nabídnutou slevou 70 tis.Kč. Následovalo skenování nabídky mezi dealery v Německu, kde bylo celkem cca 5 kusů skladem v této konkrétní barvě a specifikaci v nabídce. Se začínajícím jarem mizely ze skladů ne v řádech dní, ale hodin, takže se chytla až ta třetí nabídka, byť o 1000 Euro dražší než první inzerát. Celkově vyšla o dalších 100 tis.Kč!!! (dohromady 170) levněji než v ČR. Po dovozu do ČR měla najeto 17 km.
Od tohoto okamžiku začalo reálné zhmotnění snu. S motorkama si už docela rozumím, ale s autama, byť řídím více jak 25 let, do této chvíle jen běžné uživatelské zkušenosti. Takže po záběhu Mazdičky jsem s Martinem Semerádem absolvoval školu sportovní jízdy + nějaké další jízdy v Sosnové a Písku, abych v bezpečí osahal limity Mazdičky. Už jsem toho koukám napsal až dost, jestli to někdo dočetl až sem, tak klobouk dolů a někdy třeba něco přidám z dalších zkušeností.
Přílohy
P1020728.JPG
P1020722.JPG
P1020714.JPG
IMAG0670.jpg
IMAG0669.jpg
Naposledy upravil Olduc dne 06 pro 2014, 13:41, celkově upraveno 3
Olduc
 
Příspěvky: 8
Obrázky: 5
Registrován: 29 lis 2014, 11:25

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod LordJames » 06 pro 2014, 00:18

Zdravim a dodatecne gratuluju :) k tomu ridicskymu pozitku jeste dodam,ze si proste musis zkusit NAcko...a k tem zakaznikum - ani podreny NAcko jim nevoni...proste auto bez strechy co ma jen dve sedacky neni pro Cechy bezny auto,ktery si muze dovolit i normalni clovek :( ja uz si to vyslechl nekolikrat primo od zakazniku
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod Jr. » 06 pro 2014, 00:24

Ahoj, skvělý příběh a rozumná volba.

Teď mě tak napadá, jestli jsme se nepotkali loni v září u Martina v písku? Bylo to asi týden před mou cestou do Německa pro Mazdu, takže jsem byl s bráchou v jeho BMW. S námi tam jezdila červená e36 325, s2000 a další.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod dopr » 06 pro 2014, 00:37

Pěknej příběh, poměrně zamotaná zápletka s nečekanou pointou :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod dave27 » 06 pro 2014, 01:38

Pěkně jsem si počet, za auto i příběh palec nahoru, jen ještě přihoď fotky. A za tu lásku k Ducati ( pokud Ducati máš, tak se tomu rozhodně nedá říkat jinak než láska) ještě jeden velkej palec nahoru! :D
Ex. MG-F 1998
Ex. Toyota MR2 1992
Mazda MX-5 Nb 1.6 2002---> NA 1.8 1996
Uživatelský avatar
dave27
 
Příspěvky: 267
Registrován: 02 lis 2013, 19:16
Bydliště: České Budějovice

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod seatik » 06 pro 2014, 09:27

Zdravím,
taky sem četl příběh s krásným koncem se zatajeným dechem .
Myslím,že tolik bílých NC zase nejezdí,nejsi od Plzně či okolí? Jednu bílou NC sem letos potkal a předjížděl kus za Plzní směrem na Rožmitál pod Třemšínem,konkrétně za Spáleným Poříčím. Byla tam i spolujezdkyně :) Posádka dle odhadu lehce starší jak já (37let). To sem jel ještě v červené NA miatě.
NC nádherně svítilo do dálky a vypadalo ve stavu nového auta ;)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod IvanGS » 06 pro 2014, 11:15

Gratuluji, pěkně napsaný příběh, který se podobá mnoha dalším. Kdo si čichne k benzínu a preferuje radost z jízdy před pozerstvím, dojde k MX-5, popř. něčemu podobnému. Já to měl podobně s vyjímkou, že kromě motorek (stále moje největší hobby) hrálo roli i létání a několik mnohem silnějších aut, která jsem vlastnil nebo měl (a mám) možnost občas řídit. Přesto mi i po 3 sezónách dělá Majda největší radost ze všeho, co jsem na 4 kolech měl.
Zákazníci - myslím, že obyčejného českého človíčka bude provokovat jakékoliv auto pro radost, zejména nepraktický kabriolet (s vyjímkou těch, které auta baví nebo mají peníze na jiné volnočasové aktivity) a budou si v duchu říkat "ten si nakrad" nebo "ten bude drahý", tam hraje roli typická česká závist a často i vlastní neschopnost ("když to nejde mně, nejde to vůbec, takže si na to nakrást musel"). Na druhou stranu vzpomínám, že dávno, když mne živila výroba UL letadel, jsem byl v pěkném, ale konfekčním rodinném autě bohatší klientele podezřelý, že jsem nekvalitní a levný garážový kutil. Ve starém Porsche 924 to bylo lepší, viděli, že jsem hračička jako oni a když jsem přijel v BMW 530, bylo to OK, oni prostě nezávidí, sami vydělávají velké peníze poctivou prací (ať se za tím pojmem skrývá cokoliv legálního) a uvažují stylem "ten je OK, má peníze a umí si je užívat jako já, už mnozí bohatí mu své peníze dali, tak mu je dám i já protože je asi důveryhodný a kvalitní".
Omlouvám se za rozbor a přeji krásné zážitky za řídítky i volantem.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod Olduc » 06 pro 2014, 12:16

[list=]
    Jr. píše:Ahoj, skvělý příběh a rozumná volba.
    Teď mě tak napadá, jestli jsme se nepotkali loni v září u Martina v písku? Bylo to asi týden před mou cestou do Německa pro Mazdu, takže jsem byl s bráchou v jeho BMW. S námi tam jezdila červená e36 325, s2000 a další.
[/list]

Bingo! Ahoj. Pamatuju si na Tebe velmi dobře! Mrzelo mě, že ten den mi nebylo zdravotně moc dobře, takže jsem bojoval spíše sám se sebou něž s autem. Těším se až se zase někdy potkáme! ;)
Olduc
 
Příspěvky: 8
Obrázky: 5
Registrován: 29 lis 2014, 11:25

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod Olduc » 06 pro 2014, 13:14

dave27 píše:Pěkně jsem si počet, za auto i příběh palec nahoru, jen ještě přihoď fotky. A za tu lásku k Ducati ( pokud Ducati máš, tak se tomu rozhodně nedá říkat jinak než láska) ještě jeden velkej palec nahoru! :D


Dříve jsem měl DUCATI Monster S4Rs Testastretta. Najel jsem na ní cca 17 tis.km, pak jsem ji prodal (jako použitelnější pro naše výlety do Alp jsem zvolil Triumph Street Triple R). Pak jsem toho prodeje i trochu zalitoval. Letos na jaře jsem objevil mimořádnou příležitost koupit 999 (06) s najetými 2170km!!!!! koupenou od 60-letýho pána. Zakoupená v Ducati Praha a v totálním originál stavu. Takže je doma spíše jako sbírková záležitost. Jednou do roka s provětráním na okruhu.
Pokud mi poradíš, jak fotky mazdičky zveřejnit, budu rád. Zatím jsem objevil akorát možnost přidat nějaké foto do Alba, tak je tam 5 fotek.
Olduc
 
Příspěvky: 8
Obrázky: 5
Registrován: 29 lis 2014, 11:25

Re: Můj příběh NC2, 2.0L

Příspěvekod dave27 » 06 pro 2014, 13:32

Koukám vkus máme teda stejnej, S4R je nádhera a 999, to je něco úžasnýho co se nedá splést s jinou motorkou, takže gratuluju k takovej koupi! Až budou peníze na to mít v garáži 2 stroje pro zábavu, letim pro 749 :D Já měl 750SS, táta 851 a 916, takže u nás v rodině je to opravdu srdcovka :)
K těm fotkám, pod tim textovým polem máš záložku "Příloha", tam dáš foto a když se nahraje, klikneš umístit do příspěvku.
Ex. MG-F 1998
Ex. Toyota MR2 1992
Mazda MX-5 Nb 1.6 2002---> NA 1.8 1996
Uživatelský avatar
dave27
 
Příspěvky: 267
Registrován: 02 lis 2013, 19:16
Bydliště: České Budějovice

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 190 návštevníků