tak som sa rozhodol dnes konecne napriek mojej lenivosti sem pridať novinky...
pribudli celkom zaujímavé veci a auto je podstatne živšie ako bolo
takže...
jedneho krasneho dňa som si povedal že by sa patrilo už nahodiť aj zvody ku zvyšku namontovanému vyfuku... kedže ma pavelS vystrašil tým ako sa mi može starý kat "vyfúkať" do zvyšku výfuku tak prišiel na rad majzel a z katu bol decat...
no a teda k montáži....
popri zvodoch, som sa rozhodol spraviť rozvody, vymenit chladiacu zmes a hlavne nahodiť exhintake saciu vačku ! ( pre ludí čo sa s tým nestretli treba vygoogliť, prakticky ide o to že seriova vačka na NA8 ma ostrosť 233° kým táto 250°...človek čo s týmto prišiel zaznamenal nárast cca 8koni).
za pomoc pri realizácii ďakujem pekne PetroviS, bez ktorého by ma asi vystrelo
takže rozvody dole, vačka von nová dnu...nove rozvody do auta, nahodiť zvody, a....
tu by som sa zastavil...
všetci všade písali ako je inštalácia mojich konkrétnych zvodov docela jednoduchá, vraj stačí dať dole ventildekel a ide to v pohode...
houby. Traja ! ludia sme mali čo robiť aby sme ich do auta dostali...jeden ťahal motor aby trochu uhol na silentblokoch kym dvaja tlačili zvody dole, aby podla možnosti čo najmenej poškrabali vyfukovu vačku...
no nakoniec tam sadli a už ostalo len vyriešiť EGR....zufalo som sa asi 4 dni snažil trubku od EGR ohnuť tak aby to sadlo ale bolo to asi o 20stupnou posunute takže beznadejne....nakoniec som EGR zaslepil a trieskal som si hlavu prečo som to nespravil skorej...
takže ventildekel šup na auto a už len nastaviť spravne predzapal... pred prvym startom sme motor bez zapojeneho CAS par krat pretocili nech sa premaze dobre...po štarte mi došlo že zrejme simeringy ventilov sú nie celkom OK, kedže si auto celkom schuti zadymilo a ja som bol urychlene nuteny opustiť garaž
takže auto bolo vonku a došiel čas nastaviť predzapal...bohužial v tej rychlosti som všetko čo som si o tom naštudoval zabudol a tak peťo povedal, že nastavime predzapal podľa sluchu
no lenže som zabudol na malý detail, že treba spraviť mostik medzi terminalmi GND a TEN v diagnostickej zasuvke... nevadi... auto nejako fungovalo, zdalo sa mi cely čas že dostava strašne bohatu zmes....už podľa koncovky vyfuku ktora bola permanentne čierna ....
no k zabavnej časti...zvody sme vypálili krátkou "projížďkou" a moj super vykochaný kat zanechal dojem...prvá strelba z výfuku...strašne som sa zlakol čo to bolo kedže je to celkom šupa
po zastaveni otvoríme kapotu a čo nevidíme
a ešte teda jedna spoločná s peťomS....
musím povedať že som bol veľmi nadšený a spokojný v tomto štádiu s tým ako auto ide.
no každopádne jazdil som si spokojne asi mesiac a potom mi to proste už nedalo...auto bolo akési mŕtve v spodnom spektre otáčok a do 2tis prakticky nechcelo ísť a akoby sa dusilo...
takže som sa na nutz spýtal ako nastaviť nejako rozumne bez stroboskopu predzapal...tak som spravil a CAS som posunul asi o 6mm oproti tomu ako bolo.
Nastavil som otáčky, odpojil mostík a ideme sa previezť...už po pridaní plynu mi došlo podľa zvuku že takto to je správne...auto chytilo uplne iný agresívny zvuk, niečo ako baby ITB
ja som sa usmial a zrazu som nemohol odolat tomu auto točiť do obmedzovača...predtým to bolo stále také všeliaké, oprotí serii lepšie ale stále to nebolo to čo by som chcel
teraz auto proste chce ísť a cítiť že by ešte dokázalo získať výkon pri posunutí obmedzovaču...
takže super spokojnosť
medzi časom som si povedal že teda objednám quick release a kedže má rozteč na momo volant tak som oslovil Pavla238 ci ake to ma cislo na fore, o pomoc
dodal som výkres a za pár dní som mal doma krásny kúsok...nakoľko je Nardi náboj 2dielny, tak mi pavel vyrobil jednu časť . vymyslel som ju o 20mm kratšiu myslím ako je pôvodná. opať, kedže quick release bol len na momo rozteč tak bola treba aj redukcia z momo na nardi...všade na nete su len dlhe 10mm+ redukcie a tak si vravím, prečo by to nemohlo byť čo najtenšie...takže výsledok 3mm redukcia....diki pavel (BTW už sa nevenuje výrobe mimo firmy, keby ste ho niekto chceli o niečo prosiť
)
tak a teda konečne prišiel čas na quick release... veľa ludí sa furt obáva toho ako bude mať volant blízko pri sebe, a patril som trošku medzi nich....
teraz si hovorím, sakra to je dobré a včera som skonštatoval že by to mohlo byť aj trochu bližšie, ale bližšie to už nechcem dávať z bezpečnostných dôvodov pri prípadnej nehode...
ale poznáte to...pár dni vás baví to odopínať hore dole no po čase si poviete že kašlem na to nastúpiť sa tam dá tak či tak
takže quick release momentalne slúži len ako adaptér a časom ho asi nahradím jedným kusom, aby ani páni na STK nemali nejaké problémy
medzi časom som sa zúčastnil mojeho prvého slalomu...bol som šokovaný kde má auto limity a teda neprišiel som na ne ani v najrýchlejšej jazde...bohužial nedalo sa pred jazdou zahriat ani pneumatiky ani brzdy, takže výsledok je taký, že pred štarom mali pneumatiky 1.7bar a asi 3minúty po dokončení 2.6bar.
ďalší slalom je o týždeň na slovakiaringu tak verim že tam bude priestor aspon na mierne zahriatie....
každopádne 6/15 v kategorii. jediné čo sa predomna dostalo bola MR2, S2000, MX5 NA s NB1.8 motorom, NC 2.0, a clio sport myslim, takže vlastne som spokojny (nie nebol som spokojny, ale mal som prehnane očakavania
)
jedna jediná fotka z mojich jázd bohužial, ma donútila zamyslieť sa nad podložkami, ktoré na auto časom pôjdu...konkrétne 20mm
pozornému oku neuniklo, že som trochu pomohol optike auta nastriekaním spodkou zadnych blatnikou ktore boli čierne...tu myslím netreba nič riešiť vyzera to hneď 100x lepšie...na vyváranie čas príde keď našetrím, blatníky na opravu mam však už doma