Olej do motoru

Re: Olej do motoru

Příspěvekod j3ykobim » 19 čer 2015, 23:28

přesně..., za studena řídká, za tepla ještě řidší .)
in progress MX-5 NB 1.8 1998 Twilight Blue Mica , GuruRacing Roll bar, V-Maxx + Rays, replic K&N air intake
j3ykobim
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 dub 2014, 17:08
Bydliště: Břežanské údolí

Re: Olej do motoru

Příspěvekod LordJames » 20 čer 2015, 00:20

ptal si se proc 5w, tak tu neres, co za tepla :-P
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Olej do motoru

Příspěvekod j3ykobim » 20 čer 2015, 09:51

no kdyby to mělo vliv jen na řídkost za studena, tak je vždy nejlepší 0W, ale tak to neni.
in progress MX-5 NB 1.8 1998 Twilight Blue Mica , GuruRacing Roll bar, V-Maxx + Rays, replic K&N air intake
j3ykobim
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 dub 2014, 17:08
Bydliště: Břežanské údolí

Re: Olej do motoru

Příspěvekod buteo » 20 čer 2015, 10:22

Pánové,
plácáte tady 5. přes 9.!
Co radši trochu samostudia: www.oleje.cz ;)
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Olej do motoru

Příspěvekod spooon » 20 čer 2015, 12:03

mazivářské mýty mám přečtené již několik let, jsem na to trošku ujetej :D , a právě z toho sem taky vycházel. A když sem si to teď znova pročítal, tak má teorie platí.

Zimní číslo
Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.
Zdroj

V článku sice píší o mrazech, ale lepší čerpatelnost bude určitě i při třeba 15°C. Je jasný, že s narůstající teplotou se rozdíly změnšují, ale i kdyby to jen trošku pomohlo, tak je to jistě ku prospěchu.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Olej do motoru

Příspěvekod j3ykobim » 20 čer 2015, 13:11

na oleje tedy ujetej nejsem :), ale četl sem to taky. Mnohem více uznávam info z JDM for, AUS for, ci USA, kde používaj pro vysokootáčkové motory převážně oleje 10W a více. Le mans třeba 20W, drifteři jdm 15w a 20w , treba kenji tusim pouziva v miate 20W50, jeff A. taky 20w50, ale 100lidí 100chutí
in progress MX-5 NB 1.8 1998 Twilight Blue Mica , GuruRacing Roll bar, V-Maxx + Rays, replic K&N air intake
j3ykobim
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 dub 2014, 17:08
Bydliště: Břežanské údolí

Re: Olej do motoru

Příspěvekod spooon » 20 čer 2015, 14:23

to je otázka, čemu věřit, ale zrovna tyhle články se tváří relativně věrohodně. A pak za tepla není větších rozdílů mezi 5W50 a 20W50 (samozřejmě záleží taky na HTHS viskozitě, ale berme že je u obou stejná)
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Olej do motoru

Příspěvekod j3ykobim » 20 čer 2015, 14:51

právě že tam rozdíl je v HTHS, to je to co jsem myslel na začátku, většinou čim menší číslo před W tim menší HTHS(pokud tedy nepoužíváme longy, který maj HTHS trochu větší] Si vem, že je řezenej v motoru benzínem a nečistotama a při teplotách nad 150 stupnu muze hodnota 0W(5W) dostat pod 2.5 HTHS, kor u starších motorů.
in progress MX-5 NB 1.8 1998 Twilight Blue Mica , GuruRacing Roll bar, V-Maxx + Rays, replic K&N air intake
j3ykobim
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 dub 2014, 17:08
Bydliště: Břežanské údolí

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Jr. » 21 čer 2015, 16:27

Veet; Spoon: co se dělo v motoru se mohu jen domnívat, každopádně po cca 2. stintu se vždycky rozezněly hydroštely a motor mi přišel hlučnější, což všechno přestalo, až když auto kompletně vychladlo po příjezdu domů. S 10w60 od Valvolinu jsem to pak už nikdy nezažil... Nezvládalo to ty teploty? Trhal se olejový filtr? Nebo se naopak začlo dít něco úplně špatného po výměně za 10w60? Lze jen hádat. Každopádně bych pro takové použití už nesáhnul po ničem jiném.

Kvůli olejům jsem loni také strávil nejednu bezesnou noc na těch hroznejch internetch a to je právě ten největší problém až průser. Spousta hrozně chytrejch lidí (jako třeba já), kteří napíšou svůj, víceméně ničím nepodloženej, názor... Doporučuji zkoušet, poslouchat, vnímat a dát na vlastní rozum;).
Naposledy upravil Jr. dne 21 čer 2015, 22:05, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Gabriel » 21 čer 2015, 19:05

Jr. píše:Veet; Spoon: co se dělo v motoru se mohu jen domnívat, každopádně po cca 2. stintu se vždycky rozezněly hydroštely a motor mi přišel hlučnější, což všechno přestalo, až když auto kompletně vychladlo po příjezdu domů. S 10w60 od Valvolinu jsem to pak už nikdy nezažil... Nezvládalo to ty teploty? Trhal se olejový filtr? Nebo se naopak začlo dít něco úplně špatného? Lze jen hádat. Každopádně bych pro takové použití už nesáhnul po ničem jiném.

Kvůli olejům jsem loni také strávil nejednu bezesnou noc na těch hroznejch internetch a to je právě ten největší problém až průser. Spousta hrozně chytrejch lidí (jako třeba já), kteří napíšou svůj, víceméně ničím nepodloženej, názor... Doporučuji zkoušet, poslouchat, vnímat a dát na vlastní rozum;).


Tím myslíš Valvoline VR1 racing 10W60? Chystám se ho teď vyzkoušet místo Mobil 1 new life 0W40. Přijde mi, že s tím Mobilem trošku cvakaj zdvihátka.
MX-5 NC 2.0 PRHT, NC2 motor, Rotrex C30-94, custom CAI, nerez výfuk od Good-Win-Racing, Bilstein B14, CarboTech brzdy (XP10+XP8), RX-8 + H&R stabíky, IL Motorsport výztuhy, oil cooler, Nissens 68527, FGR 4.1, ECU tuning by Jay (TuningDoneRight).
Gabriel
 
Příspěvky: 86
Registrován: 19 čer 2014, 13:56
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 145 návštevníků