Nebesa se hnula a myšlenka se zhmotnila - ve čtvrtek 9. července 2015 jsem si koupil svou vysněnou Miatku...
Vždycky jsem snil o dvousedadlovém autě bez střechy. A vždycky jsem měl rád Japonce.
Miaty hltám od té doby, co jsem měl někdy na přelomu minulého století poprvé možnost svést se v modelu NB.
Ten byl původně i v mém hledáčku a ve chvíli, kdy prasátku prasklo bříško, začal jsem se pídit po informacích a nabídkách. Říkal jsem si, že by se hodilo sehnat něco do 120-140 tisíc a postupně to přetvořit do tzv. "Safa packet Sparco" (tedy sedačky Sparco, volant a nába Sparco, disky Sparco, řadička Sparco, pedály Sparco atd. atd. dle nálady a aktuálních financí).
Jenže pak jsem si poprvé sedl do NC (kamarád, který mi to umožnil, bohužel není členem fóra, žije v DK). A bylo.
Kočku jsem nakonec objevil po osmi týdnech poctivého prohledávání všemožných serverů na autoscout24.cz. Zkontaktoval jsem pána z idovoz.cz, ten auto prověřil (telefonicky a přes CEBIA) a domluvili jsme výlet. Iniciály prodejce zaručovaly určité garance kvality, Miatka totiž stála na dvoře autorizovaného Autohausu Mazda v Ingolstadtu, který provozuje rodinka Rottových (ano, skutečně rodinka: táta, máma a dva synové, tomu říkám věrnost značce
).
Dorazili jsme na místo, absolvovali prohlídku (samozřejmostí byla i rampa), projížďku s půlkou nádrže jako bonusem, šel se odhlásit předchozí majitel, koupily se pětidenní značky s krátkodobým pojištěním a hurá po ose domů s kombíkem se zimními pneumatikami v kufru v zádech. Prostě to klaplo a měl jsem z toho skvělý pocit. Navíc jsme hned za hranicemi (v Boru) stihli STK, takže naprostá spokojnost...
K prodejci: Musím říci, že Rottovi působili velmi otevřeným a vstřícným dojmem. Nic nezatajovali, sami vše ukázali s vlastním komentářem (dali nám nahlédnout do vlastní servisní databáze, sami přiznali, že se měnil zámek kufru na jejich náklady s garancí Autohausu apod.). Bez výhrad jsem i ohledně idovoz.cz - pan Herber byl velmi vstřícný a vše, na čem jsme se dohodli, splnil. Za mě tedy oběma zprostředkovatelským stranám palec nahoru.
K současnému stavu auta: Nebudu podrobně rozepisovat, kolik co stálo. Každopádně jsem oproti koupi v Česku ušetřil. Miatka je plně provozuschopná, s novou STK (pán chválil, že velmi, velmi pěkná), emisemi, povinným ručením, kompletní novou povinnou výbavou a v perfektním stavu bez dalších investic (těsně před prodejí udělali Rottovi komplet servis včetně výměny rozvodů, brzdových kotoučů a provozních kapalin). Navíc jsem k tomu dostal i prakticky nejeté zimní gumy Vredestein na origo Mazda 16'' ráfcích či novou origo sadu MX5 NC žárovek, takže co víc si přát...
K předchozímu majiteli: Auto si před sedmi lety koupila u Rottových jistá paní manažerka. Každých dvacet tisíc km pravidelný servis (samozřejmě u Rottových), prakticky nejezdila v zimě a garážovala. Po sedmi letech prodala NC do komise (jak jinak, Rottům) a nyní je prý šestá v závazném pořadníku ingolstadských zájemců o ND (samozřejmě, že u Rottů) - měla by se dočkat už na konci srpna. Holt dobrý vkus...
K dalším letošním investicím: Ještě teď pořídím stojan na kola a plachtu, na podzim nechám vystříkat spodek auta a tím mé letošní utrácení končí. Pravidelnou návštěvu servisu (Mazda Autopalace Praha, nebo máte někdo lepší nápad???) odhaduji na léto 2016...
A konečně - k autu samotnému:Model: Mazda MX-5 NC-1 1.8 MZR Energy
Uvedení do provozu: 2/2008
Najeto: v době přebrání cca 111 000 km
Barva: Mephistogrey Metalic
Interiér: černá kůže
Převodovka: manuální 5-stupňová
Ráfky: originální Mazda 17'' (letní) a 16'' (zimní)
Pneu: Falken Ziex ZE912 205/45 ZR17 (letní) a Vredestein Wintrac Xtreme by Giugiaro 205/50 R16 (zimní)
Stereo: Bose
Střecha: pevná skládací
Z výbavy: parkovací senzory, autoklima, imobilizér, dálkové otevírání kufru, vyhřívání sedaček atd...
Přiložena první neumělá fotečka z mého mobilu. Další začnu přidávat s budoucími výlety - ten první (na Valašsko) přijde už příští víkend. Já se tak těším...
A samozřejmě se nebráním ani výletům se členy zdejšího fóra...
Tímto všechny zdravím!!!